Портретна зйомка вночі може виявитися складним завданням, адже для створення належного освітлення може знадобитися спалах. Проте світло навколо об’єкта зйомки часто буває дуже атмосферним, і його хочеться залишити на портреті. Повнокадрові бездзеркальні камери Canon, як-от Canon EOS R6 Mark II, що обладнані системою фокусування Dual Pixel CMOS AF II, можуть автоматично фокусуватися за рівнів до EV –6,5, що часто дозволяє знімати без спалаху навіть за умов недостатнього освітлення.
Якщо ви все ж таки застосовуєте спалах, режим «Нічний портрет», який є у більшості камер Canon EOS включно з Canon EOS R100, EOS R8 та EOS RP, спростить вам це завдання, адже він змінює принцип роботи камери. У ньому камера використовує вбудований спалах або застосовує спалах Speedlite через роз’єм синхронізації спалаху для освітлення основного об’єкта зйомки, а також дає навколишньому світлу достатньо часу для того, щоб створити сцену для вашого знімка. Для цього встановлюється довша витримка та автоматично налаштовується час спрацьовування спалаху. Розташуйте об’єкт зйомки так, щоб він освітлювався спалахом, а не навколишнім світлом, а для досягнення найкращих результатів використовуйте штатив, що дозволяє зменшити тремтіння камери.
За яскравого світла портрет може бути надто контрастним. Якщо ваш об’єкт освітлений яскравими сонячними променями, на допомогу також може прийти спалах. Прикріпіть спалах Speedlite, наприклад Canon Speedlite EL-100, до роз’єму синхронізації спалаху своєї камери або налаштуйте вбудований спалах так, щоб він спрацьовував для кожного знімку. Камера триматиме баланс між спалахом і денним світлом, дозволяючи отримувати набагато виразніші знімки, де обидва елементи — людина й фон — висвітлені оптимальним чином.
Зйомка портретів на природі та в оточенні може також передбачати роботу з яскравим або поганим освітленням. Удосконалені об’єктиви з фіксованою фокусною відстанню, такі як Canon RF 50mm F1.8 STM, RF 85mm F2 MACRO IS STM та RF 24mm F1.8 MACRO IS STM, забезпечують вищий рівень оптичної якості, продуктивності й гнучкості для зйомки в умовах слабкого освітлення. Завдяки ширшій діафрагмі на сенсор камери потрапляє більше світла, що дає змогу знімати в умовах слабкого освітлення без погіршення якості зображення, що ідеально підходить для зйомки портретів в оточенні, наприклад на тьмяно освітленій фабриці або в майстерні художника. Крім того, ширша діафрагма забезпечує меншу глибину різкості, що допомагає створити м’який розмитий фон і елементи боке, які виділяють об’єкт зйомки на фоні захаращеного середовища.
Багато об’єктивів із байонетом RF також мають удосконалену внутрішню оптику й зовнішнє покриття, що дозволяє зменшити аберації та відблиски, забезпечуючи різкість і чіткість портретних знімків на природі та передаючи всі деталі об’єкта зйомки на фоні його оточення.
Нарешті, в автоматичних або напівавтоматичних режимах зйомки, як-от пріоритет діафрагми (Av), або із застосуванням режиму автоматичного ISO ви зможете швидко адаптуватися до мінливого чи складного освітлення завдяки компенсації експозиції. Незважаючи на складну назву, компенсація експозиції — це просто спосіб зробити фотографію світлішою або темнішою. Ця функція, зокрема, дозволяє правильно передавати світлі тони шкіри, щоб кольори не виглядали вимитими, а також темні тони, які мають виглядати природно. Майже всі камери Canon мають режим компенсації експозиції. Дізнатися, як його знайти, можна в посібнику.