Цифрові дзеркальні фотокамери чи бездзеркальні камери: що краще для фото- та відеозйомки?

На ринку значно розширився асортимент бездзеркальних камер, тому зараз найкращий момент перейти на бездзеркальну камеру. У цій статті ми розглянемо відмінності між цифровими дзеркальними фотокамерами та бездзеркальними камерами та пояснимо переваги камер системи EOS R від Canon.
Вид через плече фотографа на РК-дисплей EOS R10від Canon, на якому видно двох танцюристів фламенко.

Завдяки системі EOS R, до якої належать і камери APS-C, і повнокадрові моделі, тепер користувачі мають широкий вибір бездзеркальних камер, нові переваги яких сподобаються як професіоналам, так і любителям. Але, скажімо, ви бажаєте змінити стару камеру чи перейти від компактної камери на камеру зі змінними об’єктивами. У цьому випадку вам варто розглянути традиційну цифрову дзеркальну фотокамеру, а не бездзеркальну.

Безумовно, цифрові дзеркальні фотокамери Canon EOS знімають неймовірно якісно, а об’єктиви Canon EF свого часу встановили новий стандарт дизайну об’єктивів. Однак система EOS R — це крок уперед із точки зору як продуктивності, так і творчих можливостей. Завдяки дедалі ширшому асортименту найсучасніших об’єктивів RF та RF-S та аксесуарів до них ця система надає фотографам, кінематографістам і авторам контенту безпрецедентний рівень якості та контролю.

Щоб допомогти вам оцінити переваги переходу на бездзеркальну камеру, ми розглянемо відмінності між цифровими дзеркальними фотокамерами та бездзеркальними камерами з коментарями від старшого спеціаліста з продукції Canon Europe Майка Бернхілла (Mike Burnhill).

Ілюстрація камери EOS 80D в розрізі, на якій зображено механізм дзеркала.

Під терміном «дзеркальна камера» слід розуміти цифрову дзеркальну однооб’єктивну камеру. Термін «дзеркальна» стосується дзеркала, яке відбиває світло у видошукач. Щоб світло досягало сенсора позаду дзеркала, воно повинно посунутися, а для цього потрібен відносно великий механізм, який збільшує розмір і вагу камери, а також створює оптико-технічні ускладнення.

Камера EOS R7 від Canon на камені. На ній не встановлено об’єктив, тому всередині видно сенсор.

У бездзеркальних камерах, наприклад EOS R7, немає дзеркального механізму, а є пряма видимість до сенсора через об’єктив. Те, що ви бачите в електронному видошукачі (EVF), — це проекція зображень сенсора, що означає, що, на відміну від оптичного видошукача в дзеркальних камерах, з ним можна попередньо переглядати вплив параметрів зйомки. Як каже Майк Бернхіл із Canon Europe: «EVF на бездзеркальних камерах дає можливість побачити експозицію зображення ще до того, як ви його зробите».

Цифрові дзеркальні фотокамери чи бездзеркальні камери: розмір корпусу та вага

«Одна з ключових особливостей цифрових дзеркальних фотокамер — дзеркало, або пентапризма, яка направляє світло на видошукач, — пояснює Майк, — але в таких камерах повинно бути місце, щоб її повертати для доступу до сенсору. Виключення пентапризми з конструкції дозволяє зменшити розмір і вагу камери».

Вага бездзеркальної камери та об’єктива є значно меншою за вагу цифрової дзеркальної камери. Canon EOS R8 (з акумулятором і картою пам’яті) у парі з об’єктивом RF 24-105mm F4L IS USM важить приблизно 1161 г, тоді як цифрова дзеркальна камера Canon EOS 6D Mark II з об’єктивом EF 24-105mm f/4L IS II USM важить приблизно 1560 г, що більш ніж на 34 % важче. Іншими словами, різниця в майже 400 г — це приблизна вага надширококутного об’єктива RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, тобто ви можете покласти обидва об’єктиви RF в сумку для бездзеркальної камери, отримавши розширені можливості масштабування в поході або експедиції, і при цьому ваша сумка буде не важчою, ніж у разі використання цифрової дзеркальної камери.

Для фотографування культурних об’єктів та архітектури Андалусії автор контенту в стилі «лайфстайл» Діана Міллос (Diana Millos) використовувала камеру EOS R10. Вона каже: «Камера EOS R10 виглядає майже іграшковою у порівнянні з набагато важчими камерами, наприклад EOS 80D, яку я використовую. Мені подобається, що вона компактна й легка, але при цьому дуже потужна».

Жінка в жовтій сукні та крислатому капелюсі піднесла камеру Canon EOS R10 до одного ока.

Бездзеркальні камери, як-от Canon EOS R10, забезпечують еквівалентну якість і потужну функціональність, але при цьому є більш компактними та легкими через відсутність дзеркального механізму, як у цифровій дзеркальній фотокамері.

Камера Canon EOS 5D Mark IV з об’єктивом EF 70-200mm f/2.8L IS III USM та камера EOS R з об’єктивом RF 70-200mm F2.8L IS USM.

Ілюстрація переваг у вазі та розмірі камер системи EOS R та об’єктивів RF. Об’єктив Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM у поєднанні з камерою EOS R (праворуч) помітно коротший (у складеному стані), порівняно з об’єктивом EF 70-200mm f/2.8L IS III USM у поєднанні з камерою EOS 5D Mark IV (ліворуч). Бездзеркальна камера також приблизно на 630 г легша, а це означає, що ви можете взяти із собою додатковий напій або ще один об’єктив для ширшої перспективи, наприклад RF 28-70mm F2.8 IS STM, який важить лише 490 г, або RF 24-105mm F4L IS USM вагою 700 г, — і при цьому це все важитиме приблизно стільки ж, скільки один об’єктив EF і одна цифрова дзеркальна фотокамера.

Байонети об’єктива: чому бездзеркальні камери кращі за цифрові дзеркальні фотокамери?

Байонет RF, який використовується на камерах системи EOS R, став першим із великої кількості інноваційних рішень. «Байонет RF розробляли з огляду на майбутнє, — пояснює Майк, — наприклад, враховуючи покращення швидкості зв’язку між камерою та об’єктивом, а також додавши додаткові контакти для додаткових функцій». Сюди також можна віднести набагато швидшу роботу автофокусу, цифрову оптимізацію об’єктива в режимі реального часу та покращені елементи керування, наприклад налаштовуване кільце керування на об’єктивах RF.

Замість того, щоб постійно повертати рефлекторне дзеркало цифрової дзеркальної фотокамери між байонетом і датчиком, розробникам об’єктивів вдалося наблизити RF-об’єктиви до самого сенсора, покращивши оптичні характеристики. Так ми отримали швидші та яскравіші об’єктиви неперевершеної якості, а також революційні об’єктиви.

Ілюстрація байонету RF на камері EOS R3 від Canon.

В основі бездзеркальної камери системи EOS R від Canon лежить інноваційний байонет RF із широкою шийкою, коротшою відстанню фокусування до задньої точки та надшвидким зв’язком між об’єктивом і камерою.

Об’єктив для будь-якого стилю фото- та відеозйомки

З моменту появи перших об’єктивів RF у 2018 р. асортимент об’єктивів Canon для бездзеркальних камер системи EOS R збільшився в геометричній прогресії. Тепер він включає спеціалізовані об’єктиви RF-S, розроблені для бездзеркальних камер із сенсорами APS-C, як-от EOS R10 та EOS R7. Це також дає змогу авторам фото- та відеоконтенту відкривати для себе нові захоплюючі технології об’єктивів.

Лінійка об’єктивів RF і RF-S — від надширококутного об’єктива зі змінною фокусною відстанню RF 10-20mm F4L IS STM до надзвичайно компактних і легких супертелеоб’єктивів із фіксованою фокусною відстанню, як-от RF 600mm F11 IS STM та RF 1200mm F8L IS USM, забезпечує широкий спектр творчих можливостей. Навіть «стандартні» об’єктиви виділяються серед інших: RF 28-70mm F2.8 IS STM та RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM пропонують чудову стабілізацію зображення та автофокусу для отримання чітких знімків та відео.

Наприклад, серед них є унікальні стереоскопічні об’єктиви та VR-об’єктиви, які дозволяють легко знімати 3D-відео та фото з ефектом занурення із сумісними бездзеркальними камерами системи EOS R. Такі об’єктиви, як RF-S 3.9mm F3.5 STM DUAL FISHEYE, розроблені для камер системи EOS R із сенсором APS-C, лежать в основі системи Canon EOS VR, завдяки якій створення стереоскопічного 3D- та VR-контенту стало доступнішим багатьом людям.

Гібридні RF-об’єктиви, зокрема об’єктиви зі змінною фокусною відстанню, як-от RF 24-105mm F2.8L IS USM Z, і об’єктиви з фіксованою фокусною відстанню, як-от RF 35mm F1.4L VCM, поєднують у собі можливості об’єктивів для фото- та відеозйомки. Це ідеальний вибір для поєднання фото- та відеозйомки. Серед особливостей цих високоефективних гібридних об’єктивів — кільця діафрагми для ручного регулювання діафрагми під час відеозйомки, мінімальний ефект дихання під час фокусування та швидкі й безшумні двигуни фокусування. Об’єктиви зі змінною фокусною відстанню цієї серії також мають функцію професійного електронного управління зміною фокусної відстані під час масштабування, а також можливість розширення діапазону масштабування.

Камера Canon EOS R7 з об’єктивом Canon RF-S 7.8mm F4 STM DUAL на чорному фоні.

Canon RF-S 7.8mm F4 STM DUAL — це інноваційний подвійний об’єктив, який дозволяє користувачам камер системи EOS R із сенсором APS-C створювати високоякісні 3D-знімки та відео простіше, ніж будь-коли. Він також чудово підходить для макрозйомки.

Сімейство гібридних об’єктивів RF від Canon — два об’єктиви зі змінною та три об’єктиви з фіксованою фокусною відстанню — на чорному фоні.

Бездзеркальні камери системи EOS R від Canon від самого початку розроблялися з урахуванням потреб відеооператорів і кінематографістів, а революційні гібридні об’єктиви RF від Canon забезпечують інноваційні можливості для фото- та відеозйомки.

Оптичні чи електронні видошукачі: що краще?

Цифрові дзеркальні фотокамери мають оптичні видошукачі, які забезпечують чітке зображення сцени за яскравого освітлення. Але електронні видошукачі (EVF), що використовуються на бездзеркальних камерах, мають значні переваги.

Зокрема, якщо ви використовуєте бездзеркальну камеру системи EOS R, імітація експозиції дає змогу попередньо переглянути зображення із експозицією, стилем зображення та іншими застосованими настройками як через видошукач, так і на задньому РК-дисплеї. На цифрових дзеркальних фотокамерах функція моделювання експозиції працює, коли ви використовуєте задній екран у режимі перегляду в реальному часі, але не видошукач. За допомогою EVF також можна компонувати знімок і фокусуватися в умовах слабкого освітлення, коли здатність бачити неозброєним оком через оптичний видошукач майже дорівнює нулю. На EVF можуть відображатися цифрові підказки або накладання, що підтримують низку функцій допомоги в реальному часі, як-от пікове фокусування та шаблони «зебра». Наприклад, під час відеозйомки EVF камерами системи EOS R можна використовувати той самий дисплей для допомоги під час ручного фокусу, що й у професійних камерах Cinema EOS від Canon.

Крім того EVF відображає детальнішу інформацію про параметри зйомки, а також дає змогу переходити по меню камери та змінювати настройки. За допомогою EVF також можна переглядати відзняті фото- та відеоматеріали навіть в умовах дуже яскравого освітлення, яке заважає добре розгледіти зображення на РК-дисплеї камери.

EVF в камерах системи Canon EOS R продовжують удосконалюватися: EOS R1 та EOS R5 Mark II оснащені видошукачем без затемнення із високою частотою оновлення, що забезпечує плавність зйомки порівняно із цифровими дзеркальними фотокамерами, і меншу кількістю переривань у важливі моменти під час безперервної зйомки.

Фотограф дикої природи Дені Коннор, яка використовувала камеру EOS R7, подорожуючи в пошуках іберійської рисі, що знаходиться під загрозою зникнення, виявила, що електронний видошукач повністю змінив її фотографію.

«Якщо мені потрібно швидко реагувати під час фотографування дикої природи, або, можливо, під час постійної зміни освітлення, я можу швидко налаштувати ISO або витримку і побачити, як виглядатиме моя фотографія, не відриваючи очей від видошукача».

Ілюстрація електронного видошукача в розрізі.

Електронний видошукач (EVF) у бездзеркальній камері має компактну версію тієї ж технології відображення з високою роздільною здатністю, що й РК-екран на задній панелі камери. Одна з переваг полягає в тому, що він дає змогу бачити те, що бачить камера, навіть в умовах слабкого освітлення, коли неозброєним оком майже нічого не видно.

Ілюстрація шляху світла всередині цифрової дзеркальної фотокамери, відбитого дзеркалом вгору в пентапризму, а потім у видошукач, у розрізі.

Дзеркало в цифровій дзеркальній фотокамері відбиває світло на оптичний видошукач через пентапризму, тому зображення є правильним. Проте за допомогою оптичного видошукача ви не можете переглянути стилі зображення, баланс білого та інші настройки обробки зображень перед тим, як натиснути спуск затвора, як це можна зробити за допомогою електронного видошукача на бездзеркальній камері.

Чи дійсно бездзеркальні камери дозволяють робити кращі знімки та відео?

Коли система EOS R тільки з’явилася, процес зйомки за допомогою цифрових дзеркальних фотокамер або бездзеркальних камер не мав кардинальних відмінностей із точки зору фактичної якості зображення. Але завдяки новітнім технологічним розробкам бездзеркальні камери системи EOS R дозволяють вивести продуктивність на новий рівень.

Вбудовані засоби корекції зображень

«Наприклад, з байонетом RF одна з переваг високошвидкісного зв’язку між об’єктивом і камерою полягає в тому, що, коли є оптичні відхилення, як-от дифракція та аберація, їх можна виправити за допомогою вбудованих інструментів у режимі реального часу, — каже Майк. — Ця миттєва обробка означає, що з бездзеркальними камерами ви отримуєте кращу якість зображення».

Швидкість безперервної зйомки

Аналогічно, у деяких ситуаціях бездзеркальні камери, наприклад EOS R7, зі швидкістю безперервної зйомки до 15 кадрів на секунду під час використання механічного затвора та 30 кадрів на секунду під час використання електронного затвора з повним відстеженням автофокусу, з більшою ймовірністю допоможуть отримати зображення зі стабільною якістю, ніж цифрові дзеркальні фотокамери, як-от EOS 7D Mark II та EOS 90D, оскільки максимальна швидкість безперервної зйомки цих камер становить 10 кадрів на секунду.

Режим серійної зйомки у форматі RAW, доступний на деяких бездзеркальних камерах, зокрема EOS R8, EOS R7 та EOS R10, ще більше підвищує ваші шанси закарбувати ідеальний момент. Він не лише записує файли у форматі RAW зі швидкістю до 30 кадрів на секунду, але й має функцію попередньої зйомки, яка робить знімки за півсекунди до того, як ви повністю натиснете на кнопку спуску затвора. Функція попередньої зйомки дає змогу фактично відмотати час назад на півсекунди, щоб зберегти моменти, які ви могли пропустити.

Камери EOS R5 Mark II та EOS R1 додатково покращують можливості зйомки завдяки функції попередньої безперервної зйомки. Якщо камера налаштована на безперервну зйомку з увімкненим АФ, ви можете натиснути кнопку спуску затвора наполовину й навести камеру на те місце, де, за вашими очікуваннями, буде відбуватися подія. Камера почне буферизацію зображень із повною автоекспозицією та АФ із відстеженням. Коли ви натискаєте кнопку повністю, камера не просто починає знімати, вона також зберігає 15 (EOS R5 Mark II) або 20 кадрів (EOS R1) безпосередньо перед повним натисканням. Це дозволяє закарбувати подію в той момент, коли вона відбувається; ця функція працює під час зйомки зображень у форматах JPEG, HEIF та RAW. (Цей режим також простіший, ніж режим серійної зйомки у форматі RAW — він зберігає окремі файли RAW, тоді як режим серійної зйомки у форматі RAW використовує спеціальний формат файлів, з яких потрібно витягувати окремі зображення.) Нічого подібного немає в жодній цифровій дзеркальній фотокамері.

A cutaway diagram illustrating the IS system in the Canon EOS R5.

Стабілізація зображення

Багато об’єктивів оснащено системою стабілізації зображення, що зменшує ефект тремтіння камери. Але об’єктиви RF і RF-S, оснащені оптичним стабілізатором зображення, мають кращий рівень стабілізації порівняно з еквівалентними об’єктивами EF і EF-S.

Деякі бездзеркальні камери системи EOS R оснащені 5-осьовим вбудованим стабілізатором зображення (IBIS). Якщо ви використовуєте об’єктив зі стабілізатором зображення на камері з IBIS, разом вони забезпечують ще вищий рівень стабілізації — до 8,5 ступеня в центрі кадру та 7,5 ступеня по краям, залежно від камери та об’єктива, які ви використовуєте. Це означає, що ви можете знімати з рук із довшою витримкою й усе одно отримувати чіткі знімки.

Удосконалена технологія стабілізації зображення камери та об’єктива також ефективна під час зйомки відео. Камери системи EOS R мають спеціальну опцію цифрової стабілізації відео, яку можна поєднувати з IBIS та оптичною стабілізацією зображення для покращення стабільності зображень, що робить бездзеркальні камери системи EOS R кращим вибором для зйомки відео порівняно із цифровими дзеркальними фотокамерами.

Вид РК-екрана Canon EOS R8, на якому фотограф знімає відео з рослинами в горщиках.

Нові моделі бездзеркальних камер, наприклад EOS R8, мають удосконалені функції для авторів контенту, як-от зйомка відео 4K 60p з інтелектуальним відстеженням об’єктів, чого немає в дзеркальних камерах, як-от EOS 7D Mark II або EOS 90D.

Автофокус: бездзеркальні камери чи цифрові дзеркальні фотокамери?

У всіх бездзеркальних камерах системи EOS R використовується система автофокусування Dual Pixel CMOS AF від Canon — Dual Pixel CMOS AF II в камерах EOS R6 Mark II, EOS R8, EOS R7 та EOS R10, а також новіша інтелектуальна система АФ Dual Pixel у камері EOS R5 Mark II. У всіх версіях цієї системи кожен піксель у сенсорі використовується як для фокусування, так і для отримання зображення, порівняно з точковим сенсором із визначенням фаз цифрових дзеркальних фотокамер, що фокусується через видошукач.

Однією з великих переваг цих бездзеркальних камер є можливість вибору точки автофокусування в будь-якому місці кадру. «Цифрові дзеркальні фотокамери не мають такої можливості, — пояснює Майк, — а вона також використовується для функцій відстеження обличчя, очей та тварин, які є в цих камерах. Можна, наприклад, сфокусуватися на оці птаха під час польоту й стежити за ним по всьому кадру — знову ж таки, цифрова дзеркальна фотокамера не дасть вам такої можливості».

У багатьох бездзеркальних камерах системи EOS R вдосконалене виявлення об’єктів поширюється навіть на транспортні засоби, як-от автомобілі, мотоцикли, літаки та поїзди, а положення водія, мотоцикліста або пілота автоматично відстежується інтелектуальною системою автофокусу.

Бездзеркальні камери системи EOS R можуть фокусуватися навіть в умовах слабкого освітлення. Наприклад, автофокус камери EOS R1 може зафіксувати об’єкт зйомки за рівня освітлення –7,5 EV, що приблизно еквівалентно пейзажу, освітленому зірками. Покращена чутливість АФ також робить автофокус можливим із меншою максимальною діафрагмою, ніж раніше. Наприклад, поєднавши компактний телеоб’єктив RF 600mm F11 IS STM з телеконвертером Canon Extender RF 2x, ви отримаєте об’єктив із фокусною відстанню 1200 мм, діафрагмою f/22 та ефективним автофокусом.

Дисплей камери EOS R7, на якому видно точку автофокусування на оці хижого птаха на гілці.

Швидкий електронний затвор і функція автофокусу з відстеженням очей тварин, якими оснащені моделі бездзеркальних камер, наприклад EOS R7 і EOS R10, ідеально підходять для фотографів будь-якого рівня. «Для фотографа дикої природи можливість відстежувати око тварини — класна фішка, — каже фахівець із дикої природи Дені Коннор. — Переді мною відкрилися нові можливості, які раніше були недоступні під час використання цифрової дзеркальної фотокамери».

Механічний та електронний затвори

Більшість цифрових дзеркальних фотокамер мають механічний затвор, але всі бездзеркальні камери Canon системи EOS R мають як електронний, так і механічний затвор.

Отже, які переваги має електронний затвор порівняно з механічним?

За наявності електронного затвора механічний затвор фіксується у відкритому положенні, а сенсор зображення фіксує зображення в електронному режимі. Найбільша перевага цього полягає в тому, що зйомка може відбуватися абсолютно безшумно — не просто тихіше, коли звук затвора приглушується, як у разі вибору параметра S («м’яка» зйомка), доступного на деяких камерах, а абсолютно безшумно. Ця особливість може бути неоціненною, коли ви фотографуєте, наприклад, чутливих диких тварин, сплячих немовлят або спокійні моменти весіль.*

З електронними затворами також стає можливою швидша безперервна зйомка. «Під час використання механічного затвора, — каже Майк, — максимальна швидкість цифрових дзеркальних фотокамер становила 16 кадрів на секунду, зокрема в камері EOS-1D X Mark III, професійній камері високого рівня. Завдяки електронному затвору камери EOS R10 можна отримувати до 23 кадрів на секунду за частину ціни професійної камери, а камера EOS R7 може знімати зі швидкістю 30 кадрів на секунду, що відповідає швидкості EOS R3, іншої професійної камери, всього лише за третину ціни.»

Однак може виникнути явище «ковзного затвора», коли ви фотографуєте динамічні події за допомогою електронного затвора — об’єкти, які швидко рухаються, наприклад, ключка для гольфу або пропелер, що обертається, можуть рухатися протягом часу, необхідного для зчитування всього кадру, і на отриманому зображенні можуть виглядати спотвореними. В останніх моделях бездзеркальних камер це явище значно зменшене. Камери EOS R5 Mark II та EOS R1 оснащені інноваційними повнокадровими багатошаровими CMOS-сенсорами із заднім підсвічуванням та процесором обробки зображень DIGIC Accelerator на додаток до процесора DIGIC X. Таке поєднання високошвидкісного процесора та сенсора зводить до мінімуму спотворення, пов’язані з роботою ковзного затвора, — у випадку з камерою EOS R1 це відбувається на рівні найшвидших механічних затворів на ринку, або навіть за його межами.

Чорно-білий знімок дитини, яка зосереджено дивиться вниз, крупним планом.

На думку сімейного фотографа Хелен Бартлетт можливість абсолютно безшумної зйомки камер системи EOS R просто неоціненною. Оскільки звук затвора не відволікає дітей і навіть не розбудить їх, якщо вони сплять, їх можна знімати в більш природних ситуаціях. Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM з витримкою 1/1000 с, діафрагмою f/1,2 та ISO 100. © Хелен Бартлетт (Helen Bartlett)

Ресурс акумулятора: цифрові дзеркальні фотокамери чи бездзеркальні камери

Часто кажуть, що цифрові дзеркальні фотокамери мають більший ресурс акумулятора, ніж бездзеркальні, головним чином через те, що електронний видошукач бездзеркальної камери вимагає живлення, а оптичний видошукач дзеркальної камери — ні. Однак на практиці ресурс акумулятора багато в чому залежить від використання камери — наприклад, використання спалаху споживає більше енергії в камерах обох типів, а використання РК-дисплея на цифровій дзеркальній фотокамері зазвичай споживає більше енергії, ніж на бездзеркальній. Цифрові дзеркальні фотокамери середнього рівня, як-от EOS 90D, дозволяють зробити 1200 знімків або більше з видошукачем і 450 знімків із РК-дисплеєм, тоді як бездзеркальна камера EOS R6 Mark II забезпечує 450 знімків із електронним видошукачем або 760 знімків із РК-дисплеєм.

На професійному рівні різниця ще помітніша: наприклад, використовуючи видошукач на камері EOS-1D X Mark III, до повного розрядження акумулятора можна зробити 2500 знімків, однак у режимі перегляду в реальному часі цей показник зменшиться до 600 зображень, у порівнянні 620/860 знімків у разі використання видошукача/РК-дисплея бездзеркальної камери EOS R3. Тож, якщо ви прихильник використання заднього РК-дисплея, з бездзеркальними камерами ви отримаєте більше знімків на одному заряді.

Енергоспоживання бездзеркальних камер Canon системи EOS R було ще більше оптимізовано завдяки новим потужним акумуляторам. Крім того, у меню камери доступні різні параметри енергозбереження, а також можливість заряджання через USB та зовнішні акумулятори, що ще більше подовжує час камери.

Бездзеркальні камери чи цифрові дзеркальні фотокамери: вибір

Цифрові дзеркальні фотокамери мають свої переваги, але бездзеркальні камери та об’єктиви системи EOS R пропонують безліч інноваційних технологій, які відкривають нові творчі можливості для фото- та відеозйомки.

Якщо ви бажаєте мати легку камеру з високою кадровою частотою для зйомки подорожей, то ідеальним вибором може стати бездзеркальна камера, наприклад, EOS R10. Якщо вам подобається зйомка дикої природи та динамічних сцен, то високошвидкісні бездзеркальні камери, як-от EOS R7 та EOS R6 Mark II, забезпечать необхідний рівень продуктивності. Якщо ви хочете перейти до повнокадрової фото- та відеозйомки, бездзеркальна камера EOS R8 має безліч творчих функцій, які допоможуть вам досягти ваших творчих цілей. І, звичайно, у лінійці представлені провідні бездзеркальні камери з передовими функціями, зокрема EOS R3 та EOS R1, що відповідають потребам найвибагливіших професійних фотографів.

Бездзеркальні камери системи EOS R дозволяють використовувати об’єктиви нового покоління RF та RF-S, що надають додаткові переваги, зокрема вбудовані інструменти для корекції зображень та ефективне відстеження під час автофокусу.

Електронний видошукач бездзеркальної камери дозволяє попередньо переглядати зображення у видошукачі із застосованими настройками зйомки. Це також можна зробити в режимі Live View на задньому РК-дисплеї цифрової дзеркальної фотокамери, але знімати таким чином не завжди зручно. Крім того, у видошукачі цифрової дзеркальної фотокамери в умовах недостатнього освітлення ви не зможете побачити достатньо деталей, на відміну від електронного видошукача бездзеркальної камери, який дозволить вам компонувати знімок практично за будь-яких умов.

Функції удосконаленого автофокусу, наприклад АФ на оці тварини й АФ на транспортних засобах, доступні лише в найновіших камерах системи EOS R Ці бездзеркальні камери також дозволяють знімати як з електронним, так і з механічним затвором, що зазвичай забезпечує значно вищу швидкість безперервної зйомки, а також повністю безшумну роботу.

Ергономіка та автофокус, тип затвора та витримка... Якщо у вас є можливість, випробуйте камеру, яка вас цікавить, тому що найкращий спосіб обрати те, що підійде саме вам, — спробувати на практиці. Після того як ви оберете бездзеркальну камеру, поцікавтеся в місцевому магазині про можливості обміну старої камери на нову, або пожертвуйте своє старе обладнання місцевому фотоклубу чи школі, щоб хтось інший міг почати свій шлях у фотографії.



*Можуть лунати звуки, окрім звука затвора (звук діафрагми, приводу фокусування, звук електроніки тощо).

Amy Davies, Alex Summersby & Marcus Hawkins

Пов’язана продукція

  • EOS R50

    Від чітких фотографій до відео у форматі 4K і прямих трансляцій — створюйте найкращий контент, що викликатиме захоплення, за допомогою цієї бездзеркальної камери EOS R. Усе в одному спеціалізованому пристрої.
  • EOS R10

    Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C.
  • EOS R7

    Досліджуйте дику природу з камерою, яка поєднує неймовірну швидкість і якість зображення в портативному корпусі формату APS-C, призначеному для майбутнього.
  • EOS R8

    Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї.
  • EOS R6 Mark II

    Фотографії або відео, екшн або портрети – поєднання продуктивності та якості зображення в моделі EOS R6 Mark II дозволяє розкрити свій творчий потенціал на повну
  • EOS R5 Mark II

    Ловіть момент за допомогою камери, в якій приголомшлива швидкість поєднується з неймовірною роздільною здатністю та високою якістю відео у форматі 8K.
    Докладніше EOS R5 Mark II

Схожі статті

Прояснення щодо APS-C і повнокадрових камер

У чому різниця між APS-C і повнокадровими камерами, і яка з них підійде вам?

Чому перехід на камеру EOS R змінить вашу кар’єру

Камери та об’єктиви Canon EOS R вже п’ять років виводять роботу фотографів на новий рівень. Дізнайтеся з перших вуст, чому професіонали переходять на них.

Як опанувати основи фотографування

Бажаєте перейти зі смартфона на камеру? У нашому посібнику з фотографування для початківців є все, що потрібно для того, щоб почати знімати.

Як вибрати об’єктив

Все, що потрібно знати про об’єктиви: від типів до характеристик, на які слід звернути увагу.