СІМЕЙНА ФОТОГРАФІЯ

По іншу сторону об’єктива: Хелен Бартлетт – від захоплення фотографією до професійної кар’єри

Хелен Бартлетт поділиться історією своєї кар’єри в області сімейної портретної фотографії, розповість про улюблене обладнання і дасть поради новачкам.
Чорно-біла фотографія дитини, що торкається книги.

Хелен Бартлетт (Helen Bartlett) почала фотографувати дітей, коли була підлітком. Вона робила знімки в дитячому садку в південній частині Лондона, де працювала її матір. Свою професійну кар’єру Хелен почала в 2003 році. Зараз її вважають одним із найдосвідченіших і шанованих фотографів Великобританії, що спеціалізуються на сімейному портреті. Під час зйомки своїх чорно-білих зображень вона використовує наявне світло, намагаючись відтворити весь спектр емоцій родинного життя. Ми розпитали її про те, які складнощі можуть спіткати тих, хто прагне перетворити своє захоплення фотографією на професійну кар’єру.

Коли ви вперше зацікавилися фотографією?

Коли я зростала, мій тато був завзятим фотографом, тому у нас удома була темна кімната. У мене й моїх братів були ручні камери. Ми робили багато фотографій на чорно-білій плівці, а потім проявляли та друкували власні знімки. У той час моя мама працювала вихователем. Коли я стала підлітком, то почала фотографувати дітей у дитячому садку й продавати фотографії їхнім батькам. Так я заробляла кишенькові гроші. Я продовжувала займатися цією справою під час навчання в університеті, оскільки завжди мріяла бути фотографом. Однак мені здавалося, що це лише мрія і, зрештою, я робитиму щось інше.

Чорно-білий знімок дитини, що сміється і грає з бульбашками.

Фотографуючи дітей, Хелен завжди намагається привнести в знімки елемент веселощів, завдяки чому вони виглядатимуть природними. Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 85mm F1.2L USM DS із витримкою 1/2000 с, діафрагмою f/1,2 та ISO 320. © Хелен Бартлетт (Helen Bartlett)

Як це захоплення перетворилося на професію?

Коли я змінила кілька посад, не втративши бажання бути фотографом, мій старший брат позичив мені гроші, щоб я могла відкрити дитячу фотостудію. Схоже, це був вдалий момент. Цифрова фотографія ставала дедалі доступнішою, тож я отримала Canon EOS 10D, купила комп’ютер і жила з батьками, доки на стала на ноги.

Які проблеми вам довелося подолати?

Основні проблеми, що виникали на початку, були такими ж, як зараз. Найскладніше — знайти клієнтів. Ви можете робити найкращі у світі фотографії, але якщо люди не знають про вас, привабити більше замовників дуже важко. Коли ви починаєте свою справу, пам’ятайте: щоб навчитися працювати з дітьми, потрібен час і досвід. Я пригадую, як фотографувала чотирьох маленьких хлопчиків у квартирі на першому поверсі. Був дощовий день, і переконати себе в тому, що це цікава та весела робота, було вкрай складно. Що довше ви працюєте з дітьми, то більше дізнаєтеся про те, як можна показати їх із найкращого боку й перетворити весь процес на яскраве свято для кожного.

Чорно-білий портрет немовляти в профіль збоку.

Спеціалізований макрооб’єктив дозволяє фокусуватися набагато ближче, ніж звичайний об’єктив, що робить його ідеальним для фотографування новонароджених і немовлят. Зроблено на камеру Canon EOS-1D X Mark II з об’єктивом Canon EF 100mm f/2.8L IS USM із витримкою 1/500 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 1000. © Хелен Бартлетт (Helen Bartlett)

Чорно-білий знімок маленької дитини, що сидить на плечах батька.

Залучення батьків до участі в зйомці допомагає об’єктам, яких ви знімаєте, розслабитися і полегшує зйомку інтимних моментів. Знято на камеру Canon EOS R з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM з витримкою 1/1000 с, діафрагмою f/2 та ISO 400. © Хелен Бартлетт (Helen Bartlett)

Які поради ви могли б дати фотографам-початківцям, які мріють про професійну кар’єру?

Не забувайте, що фотографія рідко стає шляхом до багатства. Це важка робота, тому тим, хто збирається покинути свою основну професію, важливо пам’ятати, що успіх не приходить відразу. Я б радила вчитися якомога більше. Отримати численні практичні матеріали та дізнатися про методи навчання можна в Інтернеті. Проте найголовніше — це практика, адже ніщо не дасть такого ефекту, як власне зйомка. Перш ніж почати надавати платні послуги, раджу просто фотографувати друзів і родичів. Що більше ви зніматимете, то більше прийомів освоїте й виразнішим буде ваш власний стиль.

Чорно-білий знімок, зроблений у лісі, на якому зображений силует дитини, що стоїть на гілці дерева, яке впало.

Додавання тіней на зображення може допомогти передати настрій і створити цікаву атмосферу. Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM з витримкою 1/400 с, діафрагмою f/1,8 та ISO 800. © Хелен Бартлетт (Helen Bartlett)

Який комплект знаряддя ви зараз використовуєте?

Зараз я працюю з двома системами камер, бо переходжу на бездзеркальні. Я продовжую користуватися своєю улюбленою камерою Canon EOS-1D X Mark II, яку я використовую разом з об’єктивами Canon EF 85mm f/1.4L IS USM, Canon EF 35mm f/1.4L II USM та Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM. Діти швидко рухаються, а виняткові показники автофокусування і надійна якість збірки камер EOS-1 D X стають у нагоді, адже ви не знаєте, що саме у вас може полетіти під час фотосесії — пісок, бульбашкова рідина, м’які іграшки — з малюками, які захоплені іграми, може трапитися все, що завгодно.

У 2020 році я додала у свій комплект обладнання ще й Canon EOS R5, і це приголомшливо. Мені дуже подобається функція відстеження облич і очей, сенсорний екран зі змінним кутом нахилу та 5940 точок автофокусування, які дозволяють мені створювати нові та цікаві композиції для моїх клієнтів. Я використовую її із чудовим об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM, який я називаю «об’єктивом для безлюдного острова». Я також використовую неймовірно універсальний об’єктив Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM, у якому мені особливо подобається функція макрозйомки, що робить його ідеальним об’єктивом для знімання новонароджених. У 2021 році я планую також придбати Canon RF 85mm F1.2L USM. Якість нових об’єктивів RF вражає.

Я завжди рекомендую купувати об’єктиви з постійною фокусною відстанню та високою швидкістю, оскільки вони дозволяють знімати в приміщенні за природного освітлення, а це відмінний спосіб навчитися працювати з діафрагмою та витримкою. Canon EF 50mm f/1.8 STM — це прекрасний високоякісний і недорогий об’єктив із постійною фокусною відстанню, з яким можна експериментувати. Об’єктив Canon RF 50mm F1.8 STM відмінно підійде тим, хто використовує повнокадрову беззеркальную систему Canon.

Подібна продукція

  • Бездзеркальні камери

    EOS R5

    Тепер вам доведеться подивитися на бездзеркальні камери іншим поглядом. Неперевершені характеристики моделі EOS R5 повністю змінять ваш підхід до фотографування та відеозйомки.
  • Об’єктиви для цифрових дзеркальних камер

    EF 50mm f/1.8 STM

    Недорогий світлосильний STM-об’єктив із діафрагмою f/1.8 для портретної та повсякденної зйомки за слабкого освітлення.
  • Стандартний об’єктив

    RF 50mm F1.8 STM

    Компактний, тихий і легкий 50-міліметровий RF-об’єктив із фіксованою фокусною відстанню з широкою діафрагмою f/1,8 ідеально підходить для втілення вашого творчого бачення.
  • Схожі статті

  • СІМЕЙНА ФОТОГРАФІЯ

    11 порад зі зйомки сімейних фотографій

    Отримайте поради й дізнайтеся про прийоми зі створення неймовірних сімейних портретів від посланця Canon Хелен Бартлетт.

  • ТВОРЧИЙ ДРУК

    Кращі поради щодо демонстрації надрукованих фото

    Дізнайтеся, як перетворити свій будинок за допомогою красивих сімейних фотографій у галерейному стилі.

  • ДИТЯЧА ФОТОГРАФІЯ

    Поради щодо фотографування дітей

    Навчіться отримувати задоволення і чудові результати від фотографування дітей.

  • СІМЕЙНА ФОТОГРАФІЯ

    Знімайте кращі портрети

    П’ять захоплюючих завдань із сімейного фотографування з блогером Катею Гаскелл.