Як фотографувати природу та надихати людей на її збереження: поради та ідеї для зйомки дикої природи

Поради Крістін Сонвілли та Марка Графа — фотографів, які спеціалізуються на темі охорони навколишнього середовища, а також техніки, що допоможуть вам вивести ваші фотографії дикої природи на новий рівень.
Червона білка біжить по килиму із засохлого листя та опалих пелюсток, дивлячись прямо в камеру. Знято на камеру Canon EOS R5. © Роберт Марк Леман (Robert Marc Lehmann)

Австрійські фотографи, які спеціалізуються на темі охорони навколишнього середовища, Крістін Сонвілла (Christine Sonvilla) та Марк Граф (Marc Graf), знімають дику природу по всій планеті — від альпійської рисі в Австрії до невловимого бенгальського тигра. Ці двоє зустрілися у Віденському університеті, де обидва вивчали охорону навколишнього середовища. Вони виявили, що в них є спільний інтерес до фотографії і зрозуміли, що це є способом надати голос природі.

Марк наводить приклад того, як це може змінити ситуацію: «Наприкінці 2016 року ми опублікували першу фотографію альпійської рисі з високою роздільною здатністю, яка була знята в австрійських горах, що було насправді захоплююче, оскільки їх всього 10-15 особин по всій Австрії, і в цей час було два випадки браконьєрства, які були по відношеню до рисі. Ми намагалися розповсюдити цю ідею збереження виду рисі по всій Австрії за допомогою всіх видів ЗМІ».

Крістін продовжує: «Ми зрозуміли, що близько 2,2 мільйона людей звернули увагу на цю тему — це близько п’ятої частини населення Австрії. Крім того, ми також робимо багато презентацій наживо, використовуючи фотографії та фільми. Наша робота дійсно стосується подолання розриву між громадськістю та природоохоронними організаціями, громадськими організаціями, науковцями, усіма цими людьми у цій галузі.»

У цій статті Крістін та Марк розповідають, як перетворити фотозйомку природи на інструмент збереження довкілля, а також діляться власними порадами. І на завершення — наші 10 найкращих порад для створення вражаючих знімків дикої природи.

Перша високоякісна фотографія альпійської рисі в Австрії, яку було зроблено за допомогою фотопастки з об’єктивом Canon, установленої фотографами дикої природи Крістін Сонвіллою та Марком Графом.

Перша високоякісна фотографія альпійської рисі в Австрії, яку було зроблено у 2016 р. Крістін Сонвіллою та Марком Графом за допомогою фотопастки. «Цю фотографію було використано для просування ідеї повернення рисі в австрійські Альпи, — зазначає Марк. — Ця особина є надзвичайно важливою для невеликої групи тварин, які зараз населяють це місце». Фотографію зроблено автоматичною фотопасткою Canon. © Крістін Сонвілла (Christine Sonvilla) і Марк Граф (Marc Graf)

Відшукайте сюжет і оригінальний підхід

Не обов’язково вирушати у віддалені куточки світу, щоб побачити, як природа здатна відновлюватися. Насправді, працюючи над проєктом поруч із домом, ви матимете можливість краще розібратися в об’єкті зйомки й легше закарбувати його за різних умов.

«Останні кілька років ми працювали в Центральній Європі й на власні очі побачили, як екосистема та дика природа оживає — варто лише дати їй час і простір, — каже Крістін. — Наприклад, у Національному парку "Баварський ліс" біорізноманіття значно зросло після того, як місцева влада прийняла рішення не прибирати повалені після шторму дерева, а залишити їх як мертву деревину. Зазвичай такі дерева прибирають, щоб зменшити ризик поширення шкідників і хвороб. Проте можна на власні очі побачити, наскільки це вплинуло на різноманіття».

Ваша ідея не обов’язково має бути грандіозною. Короткометражний фільм Крістін та Марка «Плин: моя мрія про більшу свободу» розповідає про те, як життя в річці відроджується, коли з неї зникають греблі, пороги та інші перешкоди — історія ведеться від імені самої річки. Перегляньте фільм нижче.

«Процес створення був досить простим, — розповідає Марк, — і це доводить, що ідея не обов’язково має бути складною або потребувати тривалої роботи. Зйомки тривали 6–7 тижнів у різних куточках Центральної Європи». Для зйомок Крістін та Марк переважно користувалися камерою Canon EOS R5 (якій на заміну прийшла модель Canon EOS R5 Mark II), об’єктивом RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM і кількома ширококутними об’єктивами Canon.

Крістін зазначає, що хоча фільм триває лише чотири хвилини, він привернув увагу багатьох людей. Фільм отримав нагороди на міжнародних кінофестивалях і навіть був показаний у Європейському парламенті під час дня обговорення фінансування проєктів із відновлення річок.

Налагоджуйте зв’язки

Спочатку зверніть увагу на місцеві проєкти з відновлення природи або збереження довкілля, можливо, ви вже є їх учасником. Після цього ви можете звернутися до науковців і фахівців у сфері охорони природи, які працюють над проєктами, що вас цікавлять. Налагоджуючи нові зв’язки, ви отримаєте можливість не лише дізнаватись про важливі історії, а й шукати нові шляхи для їхнього висвітлення.

Саме завдяки своїм зв’язкам у наукових колах Крістін і Марк змогли реалізувати проєкт, у якому задокументували відновлення природи в найнесподіваніших місцях. Їхній університетський товариш, з яким вони продовжували підтримувати зв’язок, вивчав вінценосних орлів в околицях міста Дурбан, Південна Африка.

«Хто б міг подумати, що один із найбільших хижих птахів Африки чудово почувається в місті з населенням у 4 мільйони?» — каже Крістін.

«Через вирубку лісів у південній Африці ці орли змушені боротися за виживання й пристосовуватись до життя в містах, — додає Марк. — Та люди висаджують дерева у своїх садах і щиро радіють, коли орли гніздяться на них».

Крістін розповідає: «В однієї пари гніздо вінценосного орла було просто за вікном вітальні. Щоранку першим ділом ця жінка перевіряла, чи в птахів усе гаразд. Ми задокументували всі ці моменти».

Фотографія чоловіка, що дивиться через вікно вітальні свого будинку на вінценосного орла, що гніздиться в його саду в місті Дурбан, Південна Африка. Знято за допомогою камери та об’єктива Canon.

Крістін і Марк сфотографували пару, яка спостерігала за вінценосними орлами, що гніздилися в їхньому саду. Інтер’єр вітальні додає контексту, а поєднання теплого світла в кімнаті з холодним світлом на вулиці робить фото яскравим і виразним. © Крістін Сонвілла (Christine Sonvilla) і Марк Граф (Marc Graf)

Опануйте свою камеру й експериментуйте з об’єктивами

Під час зйомки диких тварин у вас може бути лише мить, щоб побачити й сфотографувати тварину. Опанувавши елементи керування камерою, ви не пропустите жодного цікавого моменту.

«Насамперед раджу попрактикуватися керувати камерою, навчитися регулювати діафрагму та інші налаштування так, щоб робити це автоматично — ніби керуєш автомобілем, — каже Крістін. —

Далі все залежить від терпіння та здатності не зупинятися на півшляху. Іноді бувають дні, коли ти жодного разу не натискаєш кнопку спуску затвора, бо нічого цікавого не відбувається. Але не можна здаватися.

Важливо звертати увагу на всі деталі в кадрі. Не зосереджуйтеся лише на головному об’єкті, а звертайте увагу й на дрібні деталі на фоні. Навіть якщо фон трохи розмитий, він може зробити ваше фото унікальним серед інших знімків того самого об’єкта».

За допомогою об’єктива ви можете по-особливому показати важливі деталі об’єкта. За допомогою телеоб’єктива віддалені об’єкти виглядають ближчими, а деталі фону — більшими й ближчими до об’єкта, ніж під час зйомки за допомогою ширококутного об’єктива. За допомогою цього прийому можна створити враження, що рослина або тварина перебуває «під загрозою» з боку навколишнього світу.

Знімок вінценосного орла в гнізді в місті Дурбан, Південна Африка, зроблений фотографами дикої природи Крістін Сонвіллою та Марком Графом за допомогою телеоб’єктива Canon із фокусною відстанню 300 мм у сутінках.

Ще один знімок вінценосного орла в гнізді в місті Дурбан, знятий на камеру Canon із телеоб’єктивом Canon з фокусною відстанню 300 мм. «Так само, як із ширококутним об’єктивом, ви захоплюєте як головний об’єкт, так і фон в одному кадрі, але в щільному кадруванні», — говорить Марк. Це допомагає показати тісний зв’язок між світом людини та птаха. © Крістін Сонвілла (Christine Sonvilla) і Марк Граф (Marc Graf)

Як розповісти свою історію

Публікація фотографій дикої природи в соціальних мережах може допомогти підвищити обізнаність і надихнути людей дізнаватися більше. Використовуйте знімки, що передають стійкість природи, або фотографії, що демонструють загрози для довкілля.

«Ми постійно обмірковуємо, яку історію хочемо розповісти, і які кадри хочемо отримати», — пояснює Марк. Він пояснює: «Наша задача — створити один знімок, що розкриває всю історію. У цьому суть роботи». Тому важливо заздалегідь спланувати зйомку, щоб правильно налаштувати технічні параметри — діафрагму, фокус, кут огляду, фон тощо.

«У соціальних мережах ми завжди акцентуємо увагу на позитивних моментах наших історій. Ми майже не публікуємо фото, які показують негативну сторону історії. Якщо ми ділимося такими знімками, то показуємо, що було спочатку і як усе змінилося, зосереджуючись на позитиві».

Бурий ведмідь, знятий на камеру з об’єктивом Canon фотографами дикої природи Крістін Сонвіллою та Марком Графом на схилі пагорба в Європі, на фоні видніються вогні селищ.

Крістін і Марк зазначають, що їхній фотопроєкт про бурих ведмедів у центрі Європи справив найбільше враження. «Вражає, що на континенті з високою густотою населення великі хижаки — ведмеді, вовки та рись — так швидко збільшують свою популяцію». Історичний кадр, зроблений автоматичною фотопасткою Canon. © Крістін Сонвілла (Christine Sonvilla) і Марк Граф (Marc Graf)

Десять порад для покращення якості знімків дикої природи

Непередбачувані тварини, які рухаються швидко, рідко й хаотично, мабуть, є одними з найскладніших об’єктів для фотографування.

Зйомка дикої природи дуже нагадує спортивну фотографію — важливо ретельно готуватися, вибрати вдалу позицію, розуміти, яке обладнання потрібне та як його використовувати, і, звичайно, бути готовим до всього.

Ось 10 наших найкращих порад зі створенні чудових знімків дикої природи.

1. Дізнайтеся свій об’єкт зйомки

Іспанська рись, що стоїть на скелі та дивиться прямо на фотографа на розмитому фоні в національному парку в Андухарі в Іспанії. Знято на камеру Canon EOS R7.

Корисно дізнатися, як рухаються й поводяться тварини в дикій природі, щоб зрозуміти, як краще їх фотографувати. Знято на камеру Canon EOS R7 із витримкою 1/1600 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 1250. © Дені Коннор (Dani Connor)

Знання середовища проживання й поведінки тварин, яких ви фотографуєте, дуже важливо і допоможуть вам зберегти час у польових умовах. Знання того, в яку пору року той чи інший вид тварин активний, допоможе вам спланувати зйомку. Чудові знімки дикої природи майже завжди потребують знань та організації.

2. Виберіть правильне обладнання для зйомки дикої природи

Камера Canon EOS R7, сфотографована в лісовій місцевості.

Об’єктив зі змінною фокусною відстанню Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM у поєднанні з бездзеркальною камерою APS-C, як-от EOS R7 має ефективний діапазон масштабування 28,8–240 мм, що дає змогу зменшити масштаб, щоб охопити всю картину, що ідеально підходить для зйомки дикої природи на тлі неймовірних пейзажів, або збільшити, щоб показати найдрібніші деталі.

Якщо ви подорожуєте у віддалені місця, краще обрати легку камеру з об’єктивом — так її буде простіше носити із собою. Надійний автофокус і швидка безперервна зйомка (велика кількість кадрів за секунду) допоможуть зробити кілька кадрів поспіль і зафіксувати різну поведінку тварин. Камера з поворотним РК-екраном зі змінним кутом огляду полегшить зйомку з незвичних ракурсів, наприклад знизу, щоб зробити кадри на рівні очей із тваринами.

3. Підберіть правильний об’єктив

Портрет великої сірої сови, знятий фотографом дикої природи Гі Едвардсом (Guy Edwardes) за допомогою телеоб’єктива зі змінною фокусною відстанню Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Для зйомки птахів найчастіше використовують надвисокі фокусні відстані. Це фото знято фотографом дикої природи Гі Едвардсом (Guy Edwardes) на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM із фокусною відстанню 500 мм, витримкою 1/250 с, діафрагмою f/14 та ISO 6400. © Гі Едвардс (Guy Edwardes)

Телеоб’єктиви дозволяють знімати тварин із більшої відстані, але варто також розглянути інші типи об’єктивів для фотографування природи. Ширококутні об’єктиви дозволяють знімати тварин і рослини на фоні широких ландшафтів або міських пейзажів, тоді як макрооб’єктиви дають можливість знімати виразні крупні плани комах та інших дрібних об’єктів.

Модель Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM має потужний діапазон масштабування, який робить її універсальнішою. Для ще більшого охоплення із супертелеоб’єктивом на такій повнокадровій бездзеркальній камері, як Canon EOS R8, існують моделі із фіксованим фокусом Canon RF 600mm F11 IS STM та RF 800mm F11 IS STM.

Якщо у вас є камера формату APS-C, наприклад EOS R7, і ви хочете почати з малого з точки зору збірки та бюджету, розгляньте Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM.

Оскільки сенсор камери APS-C менший за сенсор повнокадрової камери, об’єкт зйомки буде більшим у кадрі, тому фактично камера APS-C забезпечує збільшення приблизно в 1,6 разу. Наприклад, використовуйте об’єктив RF 100-400mm F5.6-8 IS USM разом із камерою EOS R7 і отримайте «ефективну фокусну відстань» 160–640 мм. Дізнатися про це більше можна в нашому повному посібнику з фокусної відстані.

Дізнайтеся більше про вибір найкращих об’єктивів для зйомки дикої природи.

4. Налаштування камери: залишайтесь у фокусі

Хижий птах у небі.

Якщо ви потайливі й зумієте не злякати птахів та інших чутливих істот, ви можете витратити час на відпрацювання різних технік зйомки, відточуючи свою майстерність. Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM із фокусною відстанню 451 мм, витримкою 1/8000 с, діафрагмою f/6,3 та ISO 4000. © Роберт Марк Леман (Robert Marc Lehmann)

Під час зйомки дикої природи дуже важливо, щоб об’єкт був у фокусі. Серія бездзеркальних камер Canon EOS R оснащена високоефективною системою автофокусування з технологією Dual Pixel AF від Canon. У цій системі кожен фотоелемент на сенсорі здатний як фокусуватися, так і захоплювати зображення, що дозволяє відслідковувати об’єкти в будь-якій частині кадру.

У деяких камерах, зокрема EOS R7 і EOS R6 Mark II від Canon, є режим автофокусу з визначенням очей тварин, який автоматично шукає очі в сцені та фіксується на них. Функція слідкуючого автофокусування AI Servo безперервно відстежує диких тварин у русі, навіть якщо вони пересуваються дуже швидко, щоб забезпечити різкість знімків. Спробуйте зробити серію знімків в найшвидшому режимі камери — це допоможе зловити потрібний момент.

5. Налаштування камери: подбайте про стабільність

Лисеня на пагорбі, укритому мохом, зняте на камеру Canon EOS R з об’єктивом зі стабілізацією зображення для забезпечення чіткості.

Під час зйомки дикої природи часто не буває часу встановити штатив. На допомогу приходить стабілізація зображення, що забезпечує стабільно чіткі знімки з рук навіть за використання довгофокусних теле- та макрооб’єктивів.

Тремтіння камери — ворог різких знімків під час використання телеоб’єктивів.

Переважна більшість телеоб’єктивів Canon обладнані високоефективним оптичним стабілізатором зображення для боротьби з цим явищем, що зазвичай відповідає збільшенню експозиції приблизно на 3–5 ступенів. Це може мати величезне значення під час фотографування дикої природи з рук, коли короткі витримки можуть бути непрактичними за будь-якого освітлення, крім прямого сонячного світла. 5-ступеневий стабілізатор зображення на моделі Canon RF 600mm F11 IS STM дозволяє робити стабільно різкі знімки за витримки 1/20 с замість 1/640.

Використовуйте стабілізатор зображення для телефото- і макрозйомки, зокрема у разі роботи з рук. Однак якщо камера встановлена на штативі, стабілізатор зображення краще відключити.

6. Налаштування камери: збільште швидкість затвора, щоб уникнути розмиття на фотографії

Сіра чапля, що махає крилами над поверхнею озера з рибою в дзьобі, знята на камеру Canon EOS R із короткою витримкою, щоб зафіксувати краплі води.

Використовуйте коротку витримку, щоб заморозити рух на знімку. Щоб дізнатися більше про фотографування руху, ознайомтеся з нашими корисними порадами щодо фотографування рухомих об’єктів. Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM із фокусною відстанню 400 мм, витримкою 1/3200 с, діафрагмою f/6,3 та ISO 12,800. © Роберт Марк Леман (Robert Marc Lehmann)

Логічним кроком під час зйомки швидких об’єктів є зменшення витримки. На знімку вище витримка 1/3200 с дозволила «заморозити» у русі чаплю, а також краплі води, що «зависли» у повітрі. Починати варто з витримки приблизно 1/2000 с або менше. Однак, можливо, вам захочеться додати трохи розмитості за допомогою довшої витримки, наприклад на кінчиках крил птаха, щоб створити відчуття руху. Під час зйомки дрібних швидких птахів навіть із витримкою 1/1000 с на знімку можна побачити розмиття кінчиків крил.

Коли ви краще опануєте камеру, ви можете ще збільшити витримку, можливо, до 1/10 с, і навіть застосувати техніку панорамування, щоб ще більше підсилити відчуття руху.

Емпіричне правило каже, що витримка повинна бути не менше, ніж фокусна відстань на повнокадровому об’єктиві. Так, якщо ви використовуєте об’єктив 600 мм, наприклад Canon RF 600mm F11 IS STM, вам знадобиться витримка принаймні 1/600 секунди за вимкненого стабілізатора зображення — на більшості камер це буде 1/640.

7. Налаштуваннями камери: контролюйте глибину різкості

Олень висунув голову з-під килима рослин, які видображаються розмитими. Невелика глибина різкості зумовлена великою фокусною відстанню об’єктива Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM.

Навіть якщо в телеоб’єктива немає «швидкої» діафрагми, його все одно можна використовувати для розмиття фону на знімках, оскільки велика фокусна відстань дозволяє створити враження досить великої глибини різкості навіть за відносно вузької діафрагми. Це відбувається завдяки здатності телеоб’єктивів «стискати» відстань, наближаючи розмитий несфокусований фон до об’єкту зйомки. Знято на камеру Canon EOS RP (якій на зміну прийшла модель EOS R8) з об’єктивом Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM із фокусною відстанню 400 мм, витримкою 1/60 с, діафрагмою f/8 та ISO 1250. © Бен Хол (Ben Hall)

У повсякденній зйомці зазвичай використовується режим зйомки з пріоритетом діафрагми (AV на диску камери). У макрооб’єктивах через близьку робочу відстань діафрагма закривається до f/16, f/22 або більше, щоб максимізувати глибину різкості й забезпечити фокусування на всій сцені.

Ви можете поліпшити свої фотографії дикої природи, застосовуючи ефект боке (розмитість ділянок зображення навколо об’єкта зйомки), щоб акцентувати на ньому увагу. Однак ви також можете уникнути розмиття фону, якщо хочете продемонструвати оточення дикої тварини.

Більша фокусна відстань може посилити розмиття фону. Саме тому телеоб’єктиви дозволяють ефективно ізолювати об’єкт зйомки й перетворити фон на позбавлене деталей розмиття. Тож якщо ви хочете зробити ефект боке потужнішим, зробіть кілька кроків назад і збільште фокусну відстань.

8. Композиція та світло

Олень стоїть у довгій траві.

Золота година називається саме так не даремно. Протягом першої години після сходу та останньої години перед заходу сонце стоїть низько в небі, надаючи світлу золотистого теплого відтінку. Знято на камеру Canon EOS RP (якій на зміну прийшла модель EOS R8) з об’єктивом Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM із фокусною відстанню 373 мм, витримкою 1/1250 с, діафрагмою f/8 та ISO 1250. © Бен Хол (Ben Hall)

Ви можете поліпшити свої знімки, вибравши правильні умови освітлення для фотографування об’єктів. З огляду на особливості поведінки тварин намагайтеся використовувати раннє ранкове або пізнє вечірнє сонце, що створює тепле слабке освітлення, яке дає насичені кольори й глибокі тіні.

Використовуйте правило третин, щоб створити динамічну композицію. Увімкнувши сітку 3 x 3 в електронному видошукачі камери Canon EOS R, ви зможете легше будувати композицію. Залишайте більше простору перед об’єктом, ніж позаду — це створює відчуття, ніби тварина рухається або дивиться всередину кадру, а не за його межі.

Обов’язково перевіряйте задній фон: він не повинен перетягувати увагу на себе. Яскравий об’єкт на задньому плані або гілка дерева, що ніби росте з голови тварини, відволікатимуть увагу глядача від основного об’єкта.

9. Не турбуйте тварин

Об’єктив Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM лежить на ногах фотографа в камуфляжному одязі.

Щоб не наближатися до диких тварин, використовуйте телеоб’єктив Canon з фіксованою або змінною фокусною відстанню, як-от RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM, а також заздалегідь налаштуйте камеру. © Роберт Марк Леман (Robert Marc Lehmann)

Щоб закарбувати природну поведінку тварин, намагайтеся рухатися якомога тихіше й наближатися до об’єкта зигзагоподібним шляхом, а не напряму. Переконайтеся, що вітер дме вам в обличчя, щоб ваш запах не доносився до тварин. Використовуйте дерева, камені та інші природні елементи як укриття й не «ламайте» лінію горизонту.

Переконайтеся, що камера увімкнена та налаштована, перш ніж наближатися до об’єкта. Камери серії EOS R працюють значно тихіше за дзеркальні камери, оскільки в них немає дзеркала, яке піднімається й опускається між кадрами. У моделях Canon EOS R7, EOS R10 та деяких інших камерах лінійки можна увімкнути функцію «Затвор без звуку» під час зйомки в одному з режимів творчої зони. У разі активації цієї функції вимикаються елементи камери, що можуть сповістити тварину про ваше наближення — звук затвора, спалах і допоміжний промінь автофокусування.

У багатьох камерах EOS R можна вибрати режим електронного затвора окремо від функції «Затвор без звуку». У головному меню камери можна вимкнути звукові сигнали.

10. Дуже великі плани

Знімок бабки на гілці крупним планом з розмитим фоном, зроблений на камеру Canon EOS R50 з об’єктивом зі змінною фокусною відстанню Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM.

За умови правильного вибору обладнання та терпіння макрозйомки дозволяє отримати справді вражаючі зображення дрібних об’єктів. Знято на камеру Canon EOS R50 з об’єктивом Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM із фокусною відстанню 210 мм, витримкою 1/50 с, діафрагмою f/7,1 та ISO 100.

Під час зйомки дрібних об’єктів, як-от бджоли, метелики та інші комахи, зйомка крупним планом дозволить зробити їх помітними в широкому кадрі. Для цього найкраще підійде макрооб’єктив або ж модель Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, що забезпечує 0,41-кратне збільшення й можливість близького фокусування, що дозволяє отримувати зображення, дуже близькі до макрозйомки за характеристиками.

Сучасні макрооб’єктиви Canon зазвичай оснащені гібридною стабілізацією зображення, що забезпечує високоякісну зйомку з рук дуже крупним планом. Об’єктиви Canon RF 35mm F1.8 IS MACRO STM та RF 85mm F2 MACRO IS STM є прикладами моделей із фіксованим фокусом, що забезпечують 0,5-кратне збільшення для макрозйомки на найближчій відстані.

Більше інформації див. у наших посібниках із вибору обладнання для початківців у макрозйомці та кращих об’єктивів для фотографування дикої природи.



Автори: Метью Річардс (Matthew Richards), Наталі Дентон (Natalie Denton) і Маркус Хокінс (Marcus Hawkins)

Пов’язана продукція

    EOS R6 Mark III

    Оптимальний баланс роздільної здатності, швидкості та зручності — ідеальний варіант для зйомки дикої природи, спортивних подій і портретів.
  • EOS R7

    Досліджуйте дику природу з камерою, яка поєднує неймовірну швидкість і якість зображення в портативному корпусі формату APS-C, призначеному для майбутнього.
  • EOS R10

    Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C.
  • RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM

    Об’єктив APS-C серії EOS R, кут огляду якого варіюється від широкого кута до кута огляду, як у телеоб’єктивів, ідеально підходить для зйомки подорожей, дикої природи, спорту та сцен із життя.
  • RF 75-300mm F4-5.6

    Доступний і легкий телеоб’єктив зі змінною фокусною відстанню для зйомки дикої природи, спортивних заходів та сімейних пригод.
  • RF 100-400mm F5.6-8 IS USM

    Універсальний, компактний і легкий об’єктив RF 100-400 мм з 5,5-ступеневим стабілізатором зображення для зйомки дикої природи й динамічних сюжетів без зайвих зусиль.

Схожі статті

Документування проєкту з відтворення дикої природи

Фотограф та експерт із відтворення дикої природи розповідає, як вона допомогла повернути життя до місцевого ландшафту.

Найкращі об’єктиви початкового рівня для фотографування дикої природи

Ці економічні вигідні об’єктиви зі змінною та фіксованою фокусною відстанню RF та RF-S від Canon допоможуть вам робити неймовірні фотографії тварин і птахів.

Поради з макрозйомки

Макрозйомка стає простішою — відкрийте для себе найкращі обладнання, поради та прийоми.

Як фотографувати птахів

Поради та краще обладнання для початківців для фотографування птахів.