Інструменти для чорно-білої фотографії
Вражаючі чорно-білі зображення часто мають високу контрастність. Тому важливо, щоб камера мала хороший динамічний діапазон для збереження деталізації як в яскравих відблисках, так і в темних тінях. Яка би не була кількість мегапікселів, повнокадрова камера зазвичай забезпечує кращий динамічний діапазон, ніж модель APS-C, тому такі камери, як Canon EOS RP, EOS R6 і EOS 6D Mark II особливо добре підходять. Попри це, на камери з датчиками обрізки, такі як Canon EOS M50 Mark II і PowerShot G7 X Mark III, можуть виходити чудові чорно-білі фотографії, незважаючи на наявність фізично менших датчиків зображення.
На всі ці камери можна робити фото в режимі якості RAW з 14-бітною глибиною кольору. Це забезпечує набагато більший динамічний діапазон, ніж 8-бітний режим JPEG, забезпечуючи значно більші можливості зміни яскравості і підвищення контрастності при редагуванні зображень в такій програмі, як DPP.
Монохромний стиль зображення, властивий для всіх цих камер, має додаткові переваги, які полягають у тому, що на етапі зйомки ви можете застосовувати цифрові фільтри, такі як жовтий, помаранчевий, зелений або червоний, для поступового підвищення контрастності й драматичності хмарного блакитного неба. Також доступні тонуючі ефекти, такі як сепія для створення антикварного вигляду. Перевага бездзеркальних камер полягає в тому, що ви можете переглядати ефекти фільтрів і тонування безпосередньо у видошукачі під час зйомки. Якщо ви знімаєте в режимі реального часу, попередній перегляд також доступний на задньому екрані цифрової однооб’єктивної дзеркальної камери.
Перевага будь-якої бездзеркальної або цифрової однооб’єктивної дзеркальної системної камери EOS полягає в тому, що ви можете встановити ідеальний об’єктив для будь-якого заданого сценарію зйомки. Зум-об’єктиви, такі як Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM і RF 24-105mm F4L IS USM, дозволяють зйомку з широким діапазоном фокусних відстаней без перемикання між об’єктивами. Однак «швидші» основні об’єктиви, такі як Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, RF 50mm F1.8 STM і RF 85mm F2 MACRO IS STM, забезпечують швидшу витримку при слабкому освітленні, тому можна заморозити рух без збільшення значення ISO, що добре для чорно-білої фотографії, оскільки зводить шум зображення до мінімуму. Також можна зробити меншу глибину різкості для виділення основного об’єкта на зображенні та щоб не відволікатися на захаращений фон.
Чіткі чорно-білі зображення часто мають дуже дрібні деталі і багату текстуру. Щоби зберегти це при зйомці з рук, ключовою перевагою може стати ефективна стабілізація зображення. Усі перераховані вище об’єктиви Canon «IS» оснащені оптичною стабілізацією зображення, натомість два об’єктива Macro IS мають «гібридний» стабілізатор зображення, який зберігає більшу ефективність при зйомці крупним планом. Canon EOS R6 оснащений 5-осьовим IBIS (вбудованим стабілізатором зображення), який забезпечує стабілізацію до 8 зупинок при використанні з сумісним об’єктивом. EOS R6 також допомагає навести справді хорошу різкість навіть на найскладніших фото завдяки системі автофокусування нового покоління.