A crowd of people watch music on a huge festival stage in the sun. Photo by Bart Heemskerk.

ЗЙОМКА ФЕСТИВАЛЬНИХ ПОДІЙ

Фотограф музичних знаменитостей Барт Хеемскерк розповідає, як відтворити на знімках відчуття свята

«Музика — це моя любов, а фотографія — інструмент», — каже нідерландський музичний фотограф Барт Хеемскерк. Він знімає на провідних фестивалях і концертах в Європі, в тому числі за участі таких відомих виконавців, як Нік Кейв, Лана Дель Рей і Дуа Ліпа, — а крім того, його запросили на завидну роль фотографа The Rolling Stones.

Цього літа він завдяки своїй пристрасті до музики буде фотографувати славетних рокерів приблизно на 40 концертах. Сьогодні він розповідає нам свою надихаючу історію і ділиться порадами, якими власники компактних камер зможуть скористатися влітку на заходах під відкритим небом.

«Коли я ще був дитиною, я постійно слухав радіо й записував музичні передачі. Потім я ходив на виступи різних виконавців разом з татом і полюбив концертну сцену, коли опинився на фестивалі Pinkpop у Нідерландах — мені тоді було п’ятнадцять», — розповідає 33-річний фотограф.

За кілька років після свого першого фестивалю Барт позичив камеру Canon EOS 400D (старіша версія моделі Canon EOS 800D). Він швидко зрозумів, що з камерою на музичних заходах ще цікавіше, тож можна забрати із собою найкращі моменти, а також зробити кілька чудових знімків найвідоміших виконавців світу, що виступають вживу.

Провівши певний час в якості добровільного фотографа на музичних заходах для створення власного портфоліо, він покинув роботу вчителя, щоб перетворити фотографування на професію: «Через десять років після мого першого музичного фестивалю я повернувся на Pinkpop як фотограф нідерландської групи Kensington: я познайомився з ними, запропонувавши їм свої послуги безкоштовно за можливість відвідувати інші їхні концерти», — каже Барт. Наступного року він отримав пропозицію, на яку ніколи не міг і чекати: легенда світового року, група The Rolling Stones, запросила його в якості фотографа.

«The Rolling Stones збиралися до світового туру в 2014 році й знайшли мене в Інтернеті — вони шукали фотографів з Нідерландів. Вони звернулися до організаторів Pinkpop і спитали про мене. Для мене то був просто нереальний момент!»

Група запросила Барта як фотографа взяти участь в їхньому турі по Європі, надавши йому можливість поспілкуватися за лаштунками з одними з найвідоміших музикантів світу. «Подорож з Rolling Stones була майже сімейною, — каже Барт. — Ми постійно жартували. Найцікавіше було працювати з Кейтом [Річардсом]. Він був такий кумедний. Я мав фотографувати спілкування з фанами та організаторами, і в мене була перепустка, за якою я міг бути де заманеться — хоч за сценою, хоч просто перед нею. Я був частиною команди, обідав разом зі всіма, ходив на саунд-чеки тощо».

Барт продовжив контактувати з Rolling Stones і після цього і знов приєднався до групи в турі 2017 року.

Схожі статті
A rock musician on stage at a festival plays the guitar. Photo by Ben Morse.

ЗЙОМКА ФЕСТИВАЛЬНИХ ПОДІЙ

Костюми, сонце, рок-н-рол: 10 порад для зйомки фестивальних подій

Професійний фотограф фестивальних подій Бен Морс (Ben Morse) розкриває секрети створення фото, гідних рок-зірки, і розповідає про переваги камери PowerShot SX740 HS для цього виду зйомки.

A group of friends pose holding sparklers, facing the camera with their faces illuminated by the sparkler light.

ФОТОГРАФІЯ ВЕЧІРОК

Фотографування вечірок потребує нестандартного підходу

Хочете передати святковий настрій вечірки на фото? Дізнайтеся про оригінальні творчі способи зйомки цих радісних моментів.

Знайди світло і скористайся ним

«Ніколи не знаєш, яким буде освітлення, і саме це — одна з найцікавіших речей, коли фотографуєш на концертах. Ти просто маєш працювати з тим світлом, що в тебе є», — каже Барт.

Щоб скористатися освітленням на всі сто, він рекомендує рухатися, а не стояти в одному місці. «Якщо світ падає зверху на чиєсь обличчя, зліва це виглядає по-іншому, ніж спереду або з відстані, — каже він. —

Із концертним освітленням завжди можна вибрати цікавий кадр. Коли виконавець стоїть за мікрофоном, і я бачу красиві жовті, білі чи блакитні промені на його обличчі, і він при цьому виходить з-під світла і знову заходить під нього, я вибираю знімок, де промені падають просто на обличчя або створюють красивий силует».

Якщо ви фотографуєте якесь відоме шоу, має сенс переглянути попередні концерти в Інтернеті, щоб розуміти, чого слід чекати. «Іноді бачиш, як виконавець стрибає в натовп під час другої пісні й робить це кожного виступу. Тоді ти вже знаєш, що це станеться і на твоєму концерті. І все, що залишається, — просто вибрати оптимальну точку».

Рекомендації щодо налаштувань камери й фотографування за різних умов освітлення можна знайти в наших порадах для фестивальних подій.

Експериментуйте з композицією

Коли йдеться про фотографування концертів і музичних подій, люди, за словами Барта, зазвичай просто розміщують об’єкт зйомки всередині кадру й роблять багато однакових знімків головного виконавця, що виглядає не дуже цікаво.

Замість цього він радить експериментувати з композицією, розміщуючи об’єкт в лівій або правій частині кадру. «Зробіть цікавий знімок одного виконавця, потім ще одного чи двох, а потім сфотографуйте всю сцену або фанів у натовпі. Якщо ваш об’єкт всередині знімку, в кадрі має щось відбуватися — наприклад, стрибок, або артист махає руками, або просто дивиться в камеру».

"Завжди хочеться передати відчуття фестивалю, і на кожній такій події — своя унікальна атмосфера."

Не упускайте основних моментів події

«Технологія фокусування в сучасних камерах така досконала, що коли виконавець швидко пересувається по сцені, я віддаю перевагу автофокусу замість фокусування вручну», — каже Барт. Вибравши правильні точки автофокусування, він тримає свої об’єкти в чіткому фокусі, навіть коли вони бігають по сцені, стрибають у натовп або виконують динамічний танець.

На компактній камері, як-от Canon PowerShot SX740 HS, можна натиснути кнопку меню ззаду корпусу й вибрати режим автофокусування в параметрах зйомки. У режимі відстеження автофокус слідкує за об’єктом (наприклад, виконавцем, що рухається на сцені), що дозволяє зафіксувати динамічний рух без розмиття на фотографії.

У параметрах зйомки також можна вибрати швидкісний безперервний режим спрацьовування затвора. В результаті знімки створюються один за одним, поки ви тримаєте палець на кнопці спуску.

«Я зазвичай використовую режим безперервної зйомки, коли перед об’єктивом несподівано з’являється рука або співак закрив очі, — пояснює Барт. — Наприклад, коли стрибає Едді Веддер з Pearl Jam, це триває лише секунду, і, звичайно, ви просто маєте це сфотографувати. Але якщо на сцені співак-композитор чи хтось інший за роялем або виконавець просто стоїть перед мікрофоном, можна перейти в режим окремих знімків. Треба лише вибрати найкращий момент».

Найкраща камера для фотографування фестивальних подій

«На багатьох подіях використання цифрових дзеркальних камер заборонено, якщо у вас немає акредитації для преси, тому вам знадобиться маленька камера з потужним об’єктивом, як-от Canon PowerShot SX740 HS», — каже Барт.

«Ви будете стояти в натовпі, тому тут стане в нагоді камера з поворотним екраном [(щоб знімати з різних кутів]. Також непоганий варіант — камера зі стабілізацією зображення, такою як функція стабілізації за 5 осями в моделі PowerShot SX740 HS. На таких подіях поруч з вами постійно рухаються люди, тому [особливо якщо ви тримаєте камеру над головою чи під кутом] стабілізація зображення дуже допомагає уникнути тремтіння камери».

Якщо у вас камера зі змінними об’єктивами, як-от Canon EOS M50, Барт рекомендує брати із собою на події лише по два об’єктиви. «Я беру один ширококутний об’єктив з фіксованим фокусом і один варіооб’єктив, щоб мати змогу робити широкоформатні фото й знімати події на різних дистанціях і з різною фокусною відстанню», — розповідає він.

В об’єктивів з фіксованою фокусною відстанню, таких як Canon EF-M 32mm f/1.4 STM, ширша діафрагма, завдяки чому на матрицю потрапляє більше світла й можна скорочувати витримку, а об’єктив Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM дозволяє наближати й віддаляти об’єкти зйомки.

Найголовніше для створення цікавих фестивальних фото

«Я завжди кажу, що фотографувати фестивальні події треба з точки зору глядачів, а не фотографа, — ділиться думкою Барт. — Сьогодні на кожному фестивалі щось відбувається й поза головною сценою, наприклад поруч з наметами, де продають їжу. Завжди хочеться передати відчуття фестивалю, і на кожній такій події — своя унікальна атмосфера. Можна зробити знімок у жовтих тонах з красивим заходом сонця, на якому люди лежать на землі, розслабляються й насолоджуються музикою. Можливо, хтось поруч займається йогою або робить вправи з обручем. Усе це дуже цінні моменти».

«Якщо ви на величезному колесі огляду або піднялися на будівельний кран, з якого відкривається вид на весь фестивальний майданчик, варто скористатися ширококутним об’єктивом, щоб зняти все, що відбувається навкруги. Варіооб’єктив у такій ситуації не потрібен, тому що в кадрі буде лише невеличка частина всієї події».

А чи є в Барта улюблений знімок після багатьох років фотографування всіх цих неймовірних виступів і атмосферних шоу? «Думаю, що це фотографії з групою Kensington на фестивалі Pinkpop 2013 року, — каже він. — То було вперше, коли я фотографував на сцені такого великого фестивалю. Ці знімки й досі викликають в мене сильні емоції. Але я також періодично буваю в турах з ді-джеєм Арміном ван Бюреном, і пару років тому я зробив чудову фотографію з ним у Маямі, на фестивалі Ultra Music. Після виступу він побачив це фото й сказав мені: "На одному цьому знімку — весь я". Коли артист каже тобі таке, це щось надзвичайне, чи не так?»

Підготовлено Люсі Фулфорд (Lucy Fulford)

Подібна продукція

Схожі статті



Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.

Повернутись до всіх оповідань