ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

Найкращі об’єктиви початкового рівня для пейзажної фотографії

Знайдіть доступний за ціною об’єктив із фіксованою або змінною фокусною відстанню для зйомки будь-якого пейзажу — від широких краєвидів до деталізованих макрознімків.
Дерев’яний причал над озером, оточеним горами. Хмари в небі відбиваються на поверхні озера.

Пейзажі відкритих просторів можуть бути надзвичайно красивими. Однак на знятому кадрі часто втрачаються деталі, які бачить око. На це є дві основні причини. По-перше,очі мають горизонтальний кут огляду близько 210°. Для порівняння кут огляду стандартного варіооб’єктива може збільшуватися лише до 75° або менше. По-друге, очі дозволяють природнім шляхом отримувати тривимірне зображення будь-якого пейзажу, у той час як фотографія є двовимірним зображенням.

Хороша новина полягає в тому, що в разі правильного вибору об’єктива та правильного методу фотозйомки ви можете легко компенсувати ці недоліки. Більш того, Canon пропонує низку бюджетних об’єктивів із фіксованою та змінною фокусною відстанню, які забезпечують неймовірну продуктивність зйомки і якість зображення. Давайте розглянемо це питання докладніше, починаючи з того, як камера впливає на вибір об’єктива.

APS-C і повнокадрові камери для пейзажної зйомки

Панорамний знімок міського пейзажу в сонячний день, знятий із використанням режиму «Панорамний знімок» на камеру Canon EOS R10.

Деякі камери EOS R, як-от Canon EOS R7 та EOS R10, мають режим панорамної зйомки, який дозволяє створювати зшиті камерою панорамні зображення. У камері EOS R7 ця функція доповнена функцією автоматичного вирівнювання, яка використовує вбудовану стабілізацію зображення (IBIS) камери для автоматичного вирівнювання горизонту. Знято на камеру Canon EOS R10 з об’єктивом Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 45 мм, витримкою 1/500 с, діафрагмою f/7,1 та ISO100.

Камера, яку ви використовуєте для зйомки пейзажів, впливає на вибір об’єктива, тому перш за все розглянемо різницю між повнокадровими камерами та камерами формату APS-C для пейзажної зйомки. За будь-якої кількості мегапікселів повнокадрові камери мають більше фотоелементів, які прирівнюються до окремих пікселів. У разі використання повнокадрових камер, як-от Canon EOS R6 Mark II, ви можете розраховувати на більший динамічний діапазон, що дозволить зберегти всі деталі в найсвітліших і найтемніших ділянках кадру. Ще однією перевагою є зниження рівня шуму зображення та збереження дрібних деталей, якщо вам необхідно збільшити значення ISO за умов слабкого освітлення.

У свою чергу, камери APS-C, як-от Canon EOS R10 та EOS R7, мають коефіцієнт обрізання 1,6, що за будь-якої ефективної фокусної відстані порівняно з фактичною дає більшу глибину різкості. Це може бути корисним для збереження однакової чіткості переднього та заднього фону на пейзажних знімках. Для збільшення глибини різкості під час зйомки на будь-яку камеру варто сфокусуватись на точці, розташованій на відстані приблизно в третину пейзажу, яку охоплює кадр зображення. У програмі Canon Photo Companion є калькулятор глибини різкості й гіперфокальної відстані, який допоможе вам забезпечити різкість більшої частини кадру.

Який об’єктив найкраще підходить для зйомки пейзажів?

Великі камені на пляжі, що виглядають темними на фоні піску й моря рожевих відтінків. Знімок зроблено за допомогою об’єктива Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM.

Стандартний об’єктив, як-от Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM, може охопити значну частину пейзажу, але особливо ефектно проявляє свої можливості, коли вибудовує композицію навколо невеликої області, забезпечуючи вражаючі результати. Знято на камеру Canon EOS R7 з об’єктивом Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 18 мм, витримкою 3,2 с, діафрагмою f/11 та ISO 200.

Для класичних пейзажних знімків широких краєвидів, неосяжного, виразного неба й відбиття в озері вам знадобиться ширококутний об’єктив, який дозволяє захопити в кадр більше об’єктів, завдяки чому знімки стають цікавішими та виразнішими.

Ширококутні об’єктиви — не єдиний варіант для зйомки пейзажів. Іноді варто діяти вибірково й будувати композицію навколо відносно невеликої області. Стандартного об’єктива, як-от Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, буде достатньо в цій ситуації, у разі зйомки на повнокадрову камеру, як-от Canon EOS R6 Mark II. Те саме стосується і використання Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM на камері формату APS-C, як-от Canon EOS R7. На короткому кінці його універсального діапазону масштабування можна охопити досить велику частину пейзажу.

Під час зйомки пейзажів буває важко обрати між об’єктивом зі змінною чи об’єктивом із фіксованою фокусною відстанню. Обидва об’єктиви мають багато переваг. Під час зйомки пейзажів вам може перегородити шлях будь-що — від стін, парканів і огорож до країв обривів, річок і озер, а складний рельєф може не давати пройти далі. Можливість компенсувати недоліки ракурсу зйомки простим рухом кільця трансфокатора може виявитися безцінною.

Однак, як і більшість інших речей, вибір між об’єктивом зі змінною чи об’єктивом із фіксованою фокусною відстанню не є суб’єктивним предметом суперечки. Багато професійних пейзажних фотографів віддають перевагу об’єктивам із фіксованою фокусною відстанню. Фіксована фокусна відстань дійсно допомагає зосередитися на композиції, визначаючи ракурс, щоб досягти ідеального розташування елементів переднього, середнього й заднього планів. Якщо частіше змінювати ракурс, можна відкрити для себе нові краєвиди та різні способи їхньої зйомки.

Пейзажний знімок красивої затоки, оточеної зеленим листям та бірюзово-блакитною водою, зроблений зверху.

З компактним і легким об’єктивом, як-от Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, ви зможете вирушити в похід або дістатись місць, до яких в іншому разі ви б не дійшли, і робити ще більше чарівних кадрів — як-от цей вражаючий знімок пляжу. Знято на Canon EOS R6 з об’єктивом RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 24 мм, витримкою 1/200 с, діафрагмою f/11 та ISO 100.

Розмір і вага мають велике значення у виборі об’єктива для пейзажної зйомки. Легкий об’єктив забезпечує хороші результати. Усі компактні надширококутні об’єктиви, представлені в цьому посібнику, є надзвичайно компактними й легкими. Ви можете вирушити на одноденну пейзажну зйомку з камерою та одним або двома об’єктивами в невеликій сумці й не відчувати обтяження.

Ще один момент, який допомагає подорожувати без обтяження, — це відсутність штативу, який зазвичай вважається необхідним під час зйомки пейзажів. Більшість наших об’єктивів оснащені високоефективним оптичним стабілізатором зображення, ефективність якого збільшується за використання камер, обладнаних системою IBIS, як-от Canon EOS R6 Mark II та EOS R7. Ви побачите, що можете знімати з рук навіть під час «блакитної години» у сутінках і отримувати стабільно чіткі знімки.

Найкращий об’єктив для початківців для зйомки пейзажів — Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

Пейзажний знімок невеликого містечка на схилі пагорба на фоні океану, зроблений за допомогою об’єктива Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM підтримує широкий діапазон масштабування і 5-ступеневу оптичну стабілізацію зображення та кільце фокусування/керування, якому можна призначати різні функції, наприклад компенсацію експозиції, у режимі автофокусування. Знято на Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM із фокусною відстанню 105 мм, витримкою 1/320 с, діафрагмою f/11 та ISO 100.

Фасад невеликого квіткового магазину з великою кількістю букетів на вітрині. Знімок зроблено за допомогою об’єктива Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM.

Зйомка на ширшому кінці діапазону масштабування об’єктива Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM дозволяє захопити всі деталі цього яскравого міського пейзажу, коли немає можливості відійти далі. Знято на Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM із фокусною відстанню 26 мм, витримкою 1/125 с, діафрагмою f/6,3 та ISO 100.

Універсальний об'єктив, такий як Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM дозволить вам побачити всю картину — від епічних пейзажів до найдрібніших деталей та всього іншого. Він дозволяє робити широкоформатні знімки в положенні найкоротшої фокусної відстані. За стандартної фокусної відстані близько 35–50 мм ви отримаєте природну перспективу, яка створює відчуття простору, відстані й взаємозв’язку між переднім і заднім планами. Телеоб’єктив із більшою фокусною відстанню створює ефект стиснення перспективи, що робить області переднього й заднього планів ближчими один до одного. Цей ефект, протилежний тому, що ви отримуєте в разі використання ширококутного об’єктива, і він може стати цікавою альтернативою у творчій пейзажній фотографії.

Найкращі ширококутні об’єктиви початкового рівня для зйомки пейзажів: Canon RF 16mm F2.8 STM, Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM

Знімок невеликого човна в сяйві призахідного сонця, зроблений за допомогою об’єктива Canon RF 16mm F2.8 STM. Берегова лінія на передньому плані «веде» око глядача через кадр.

Доріжки, річки, контури дерев та інші об’єкти, які простягаються з переднього плану на задній, наприклад контур берегової лінії на цьому зображенні, дозволяє глядачу охопити всі виміри зображення. Знято на EOS R6 від Canon з об’єктивом RF 16mm F2.8 STM з витримкою 1/200 с, діафрагмою f/11 та ISO 200.

Споруда, схожа на замок, з великою територією навколо на фоні блакитного неба та гір. Знімок зроблено за допомогою об’єктива Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM.

Об’єктив Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM забезпечує дійсно широкий кут огляду для камер формату APS-C, як-от EOS R10 та EOS R7. Під час зйомки можна набагато точніше відтворити поле огляду, яке ви бачите на власні очі. Знято на камеру Canon EOS R7 з об’єктивом Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 10 мм, витримкою 1/320 с, діафрагмою f/10 та ISO 200.

Використання надширококутного об’єктива Canon RF 16mm F2.8 STM дозволяє по-новому поглянути на пейзажі, оскільки зйомка із фокусною відстанню 16 мм збільшує кут огляду з 84° до більше, ніж 108°, що на практиці є величезною різницею.

Широкий кут огляду творить дива під час зйомки пейзажів, а вбудовані засоби корекції зображень дозволяють робити знімки без спотворень. Він також має корисну ефективну фокусну відстань 25,6 мм за використання з камерою Canon EOS R10 формату APS-C, але Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM забезпечує ще більш ефективний діапазон масштабування 16-29 мм для повнокадрових камер. Це також один з найкращих об’єктивів Canon для відеоблогів, який дозволяє розмовляти на камеру, знімаючи при цьому широкий задній план, щоб захопити в кадр пейзаж, він ідеально підходить для зйомки відеоблогів про пейзажі і подорожі.

Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM із механізмом втягування — це компактний і легкий надширококутний варіооб’єктив вагою лише 150 г. Для фотографів-пейзажистів, що знімають на камери EOS R формату APS-C, він стане ідеальним доповненням до стандартного об’єктива RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM, забезпечуючи ширші можливості ширококутного збільшення.

Серед переваг об’єктива Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM — 4-ступенева оптична стабілізація зображення, яка працює з будь-якою камерою Canon EOS R (ви також можете використовувати її на повнокадровій камері в режимі кадрування APS-C). У разі встановлення на такі камери, як Canon EOS R7, що оснащені системою IBIS, ефективність підвищується до шести ступенів, що дозволяє впевнено знімати з рук в умовах дуже слабкого освітлення. Можна також перемкнутись у режим ручного фокусу й знімати великі плани з макрозбільшенням до х0,5. Це ідеальний варіант для виділення найдрібніших деталей, наприклад окремої квітки на фоні просторого пейзажу.

Ширококутні об’єктиви дозволяють знімати великі пейзажі, але вони також посилюють перспективу, коли все, крім близьких ділянок переднього плану, немов швидко віддаляється назад. Щоб надати ширококутним пейзажним знімкам тривимірного ефекту, зазвичай рекомендується вибрати на передньому плані цікаві об’єкти, які допоможуть спрямувати погляд глядача до кадру. Вузька діафрагма від f/11 до f/16 дозволяє збільшити глибину різкості, гарантуючи чіткість зображення — від близьких об’єктів на передньому плані до віддаленого горизонту.

Найбільш універсальний ширококутний варіооб’єктив для зйомки пейзажів: Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

Знімок підсвіченого листя латаття і квітів із розмитими вогниками, зроблений із тривалою експозицією і вимкненим стабілізатором зображення.

Об’єктив Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM має 5,5-ступеневу стабілізацію зображення для зйомки з рук. Цей знімок був зроблений за умов слабкого освітлення з вимкненим стабілізатором зображення. Знято на Canon EOS R6 з об’єктивом RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 15 мм, витримкою 1/5 с, діафрагмою f/8 та ISO 400.

Знімок підсвіченого листя латаття і квітів із різкими вогниками, зроблений із тривалою експозицією та увімкненим стабілізатором зображення.

Ви можете побачити різницю в чіткості зображення, коли оптичний стабілізатор увімкнено. Стабілізатор зображення об’єктива працює в поєднанні із системою IBIS камери EOS R6 для отримання ще більш вражаючих результатів. Знято на Canon EOS R6 з об’єктивом RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 15 мм, витримкою 1/5 с, діафрагмою f/8 та ISO 400.

Ширококутний варіооб’єктив, як-от Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, не може зрівнятися за універсальністю з повнокадровою бездзеркальною камерою. На відміну від багатьох ширококутних об’єктивів, цей об’єктив компактний і легкий, він важить лише 390 г і забезпечує ідеальний діапазон фокусних відстаней для пейзажної зйомки. Окрім надзвичайно широкого кута огляду, він має можливість макрозйомки з коефіцієнтом збільшення 0,52 для зйомки крупним планом і 5,5-ступеневий стабілізатор зображення, що забезпечує чітку зйомку з рук навіть за слабкого освітлення.

Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM також ідеально підходить для дзеркальних фотокамер APS-C, а якщо ви починаєте працювати з бездзеркальними камерами, ви можете використовувати цей об’єктив на таких камерах, як Canon EOS R10, за допомогою адаптера кріплення Canon EF-EOS R.

Об’єктиви з фіксованою фокусною відстанню для творчої пейзажної зйомки: Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM та Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

Поле білих квітів із жовтими серцевинами, що ростуть у дикій природі. Вдалині видно гори та озеро.

Об’єктив Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM дозволяє робити як ширококутні знімки пейзажу, так і знімки дуже крупним планом і є неймовірно універсальним для об’єктива з фіксованою фокусною відстанню. Знято на камеру Canon EOS R6 з об’єктивом Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM із витримкою 1/125 с, діафрагмою f/11 та ISO 100.

Знімок крупним планом кількох білих квітів із жовтими серцевинами в дикій природі. Квіти на передньому плані у фокусі, а на задньому — розмиті.

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM підтримує 0,5-кратне макрозбільшення з найкоротшою фокусною відстанню (14 см), відтворюючи малі об’єкти в половину натуральної величини на сенсорі зображення, тоді як 5-ступенева стабілізація зображення зменшує ризик тремтіння камери. Знято на Canon EOS R6 з об’єктивом Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM із витримкою 1/1000 с, діафрагмою f/4 та ISO 100.

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM поєднує в собі корисний кут огляду зі швидкою діафрагмою f/1,8. Це допоможе зберегти коротку витримку навіть за слабкого освітлення, якщо ви хочете зафіксувати рух листя та інших елементів пейзажу, що коливаються від вітру.

Швидка діафрагма також добре поєднується з дуже короткою мінімальною фокусною відстанню об’єктива, забезпечуючи більшу глибину різкості. Це може бути корисно під час зйомки дрібних об’єктів пейзажу та їхнього виділення на розмитому фоні, зберігаючи при цьому насичені кольори природи в загальній сцені.

Якщо вам потрібен помірніший кут огляду з тими ж перевагами, зверніть увагу на Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM. Забезпечуючи цілком природну перспективу під час зйомки пейзажів, він особливо ефективний під час зйомки з рук дуже крупним планом, оскільки ви можете скористатися перевагами 0,5-кратного збільшення об’єктива. Швидка діафрагма f/1,8 також забезпечує більшу глибину різкості під час зйомки крупним планом, що дозволяє красиво розмити фон.

Вражаюча краса та драматизм дивовижного пейзажу надають велику кількість можливостей будь-якому фотографу. Правильно підібрані камера й об’єктиви Canon дозволять вам закарбувати його у всій красі.

Автор: Метью Річардс (Matthew Richards)

Пов’язана продукція

  • Об’єктиви RF

    RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактний і легкий надширококутний об’єктив з універсальною фокусною відстанню 10–18 мм ідеально підходить для зйомки подорожей, відеоблогів та пейзажів.
  • Ширококутний об’єктив

    RF 16mm F2.8 STM

    Компактний і доступний за ціною надширококутний 16-міліметровий повнокадровий об’єктив для камер EOS серії R призначений для влогерів та творців контенту.
  • Ширококутний об’єктив із фіксованою фокусною відстанню

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    Компактний і легкий 24-міліметровий об’єктив із фіксованою фокусною відстанню, який ідеально підходить для зйомки пейзажів, влогів та інтер’єрів, а також макрозйомки.
  • Надширококутний об’єктив зі змінною фокусною відстанню

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактний та легкий об’єктив RF 15-30mm ідеально підходить для зйомки під час подорожей, у тому числі зйомки міських пейзажів, ландшафту, архітектурних споруд та зйомки влогу на ходу.
  • Об’єктиви RF

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    Ідеальний об’єктив для щоденної зйомки для власників повнокадрових бездзеркальних камер. Надзвичайно зручна у користуванні, камера RF 24-105mm F4-7.1 IS STM надзвичайно легка та компактна, здатна вивести вашу зйомку на новий рівень.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R6 Mark II

    Фотографії або відео, екшн або портрети – поєднання продуктивності та якості зображення в моделі EOS R6 Mark II дозволяє розкрити свій творчий потенціал на повну
  • Бездзеркальні камери

    EOS R7

    Досліджуйте дику природу з камерою, яка поєднує неймовірну швидкість і якість зображення в портативному корпусі формату APS-C, призначеному для майбутнього.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R10

    Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C.
  • Схожі статті

  • Жінка-фотограф стоїть на камінні на мілководді й фотографує озеро, оточене горами.

    ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

    Експеримент з об’єктивами для зйомки пейзажів

    Професійний фотограф Веріті Малліган розповідає про свій досвід зйомки творчих пейзажів за допомогою двох легких об’єктивів.

  • Пейзаж із деревом на схилі пагорбу на фоні пурпурового неба.

    ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

    Корисні поради для пейзажного фотографування

    Дізнайтеся про прийоми фотографування, що допоможуть вам вивести свої пейзажі на новий рівень.

  • Поради зі зйомки морських фотографій

    ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

    Поради зі зйомки морських фотографій

    Дізнайтеся, як робити приголомшливі фотографії морських пейзажів, за допомогою наших професійних порад.

  • Фотограф Мартін Біссіг висовується з потяга, який зупинився, щоб забрати пасажирів на віадуку в Шрі-Ланці. У нього в руці — Canon EOS R10, а за спиною — пагорб із вбудованими в нього маленькими дерев’яними домами. Знято Монікою Біссіг на камеру Canon EOS R7. 

    ПОДОРОЖІ

    Ідеальний супутник у подорожах

    Професійний фотограф Мартін Біссіг вирушає в подорож до Шрі-Ланки з камерою EOS R10.