ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

Два об’єктиви, два погляди на пейзажну фотографію

Професійний фотограф Веріті Малліган експериментує з альтернативними поглядами на пейзажі, використовуючи лише два ширококутні об’єктиви: варіооб’єктив та об’єктив із фіксованою фокусною відстанню.
Жінка-фотограф стоїть на камінні на мілководді й фотографує озеро, оточене горами.

Відзначений винагородами фотограф Веріті Малліган (Verity Milligan) захоплюється зйомкою пейзажів. Вона часто встає до сходу сонця та вирушає на природу. «Я дуже люблю ранок, а особливо туманний ранок, — каже вона. — Це так атмосферно. Мені подобається виходити на вулицю до світанку й знімати під час "блакитної години", коли сонце ще не піднялося».

Веріті має колекцію камер Canon та об’єктивів серії L, якій можна позаздрити, але щоб продемонструвати можливості двох компактних та легких об’єктивів, вона вирішила зняти пейзажі з різних ракурсів за допомогою одного варіооб’єктива та об’єктива з фіксованою фокусною відстанню — Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM і RF 24mm F1.8 MACRO IS STM у мальовничому Озерному краї у графстві Камбрія, Англія.

«Якість і продуктивність цих доступніших об’єктивів значно покращилися з того часу, як я почала займатися фотографією, — каже Веріті. — Скло дуже якісне, і обидва об’єктиви швидко реагують. Але найбільше мені сподобалося те, що вони маленькі та зручні в користуванні. Я можу просто покласти камеру та ці два об’єктиви в рюкзак і вирушити в похід, щоб знімати пейзажі».

Два об’єктиви, два ракурси

Камера Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM лежить на пні поруч з об’єктивом RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Веріті вирушила на зйомку з камерою Canon EOS R5 та лише двома об’єктивами RF: Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM та RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Жінка-фотограф із камерою Canon опускається на коліна, щоб зробити знімок. Позаду неї — озеро, оточене горами.

«Обладнання було настільки компактним і легким, що я могла йти далі, знімати в більш складній місцевості й довше подорожувати без зайвої ваги», — каже Веріті.

«Головне в пейзажній фотографії — дивитися на речі по-іншому, щоб зробити знімки, не схожі на інші, — пояснює Веріті. — Саме тому може стати в нагоді об’єктив із широким діапазоном кутів огляду».

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM — ідеальний варіант для фотографів-ентузіастів, які шукають універсальний об’єктив зі змінною фокусною відстанню і надшироким кутом огляду для своєї камери серії EOS R. Він ідеально підходить для зйомки просторих краєвидів, оскільки оснащений 5,5-ступеневим оптичним стабілізатором зображення для знімків без розмиття навіть під час зйомки пейзажів із рук або за слабкого освітлення. У разі використання сумісної камери EOS R, наприклад EOS R5, можна використовувати до 7 ступенів стабілізації зображення. Цей об’єктив також чудово підходить для зйомки великим планом завдяки режиму ручного фокусування, що забезпечує надзвичайну деталізацію та вражаючу різкість до 12,8 см (0,52-кратне збільшення).

Компактний та легкий Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM вагою лише 270 г поєднує в собі ширококутний об’єктив із швидкою діафрагмою для творчої зйомки навіть за слабкого освітлення. 5-ступеневий оптичний стабілізатор зображення дозволяє збільшити швидкість затвора для зйомки з рук із ще більшою стабілізацією до 6,5 ступеня під час використання сумісної камери серії EOS R. Він також чудово підходить для зйомки великих планів із мінімальною відстанню фокусування 14 см (0,5-кратне збільшення або половина натуральної величини), що дозволяє захопити оточення об’єкта.

Масштабні пейзажі з об’єктивом Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

Хмари, що відбиваються на поверхні спокійного озера, оточеного горами.

«Об’єктив Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM ідеально підходить для традиційних та класичних пейзажів, — пояснює Веріті. — Як-от на цьому знімку озера Баттермір. Він створений для зйомки загальних планів з широкою перспективою, що поєднують елементи переднього, середнього та заднього планів». Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 17 мм, витримкою 2,5 с, діафрагмою f/11 та ISO 100. © Веріті Малліган (Verity Milligan)

Знімок жовтців на березі озера крупним планом. Квіти знаходяться в чіткому фокусі, а озеро та гори на задньому плані розмиті.

Жовтці на березі озера Баттермір. «Коли ви тільки починаєте опановувати мистецтво фотографії, може здатися, що в пейзажній фотографії головне — це загальний вигляд, але набагато важливіше досягти балансу між переднім та заднім планами», — пояснює Веріті. Знято на Canon EOS R5 з об’єктивом RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 20 мм, витримкою 1/80 с, діафрагмою f/5 та ISO 500. © Веріті Малліган (Verity Milligan)

Веріті використовувала об’єктив Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM, щоб зробити кілька чудових знімків ідилічного озера Баттермір і захоплюючих схилів Північних пагорбів. «Цей об’єктив є найбільш ефективним під час зйомки дійсно масштабних пейзажів, — пояснює вона. — Ширше поле огляду просто чудово підходить для зйомки великих пейзажів та неосяжного, драматичного неба».

Співвідношення між віддаленим пейзажем та цікавим переднім планом є ключовими під час створення пейзажних знімків. «Я хочу провести погляд глядача по кадру, не захаращуючи знімок, — каже вона. — Важливо знайти баланс між переднім та заднім планом. Це надає знімкам глибини».

Веріті була справді вражена універсальністю об’єктива RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM для зйомки пейзажів та його можливостями для творчості. «Він має величезний діапазон фокусних відстаней, орієнтованих на пейзажну зйомку. Діапазон масштабування охоплює все, що мені потрібно, і просто чудово підходить для зйомки у складних умовах, коли я фізично не можу дістатися місця, звідки хочу знімати за допомогою об’єктива з фіксованою фокусною відстанню.

«Він також може поєднувати надширокий кут огляду з фокусуванням на короткі відстані. Мені вдалося максимально наблизитися і зняти кілька жовтців, розмістивши їх у центрі кадру з розмитим пейзажем на задньому фоні для додання контексту».

Зйомка деталей з об’єктивом Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM.

Руки тримають камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM на фоні квітки пухівки.

«Мені дуже подобається фокусна відстань і поле огляду, які об’єктив Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM забезпечує під час зйомки пейзажів, — каже Веріті. — Більш того, він напрочуд універсальний для об’єктива з фіксованою фокусною відстанню».

Знімок квітів пухівки крупним планом. Квіти на середньому плані знаходяться в чіткому фокусі, а квіти на передньому й задньому планах розмиті.

«Завдяки можливості макрозйомки я можу максимально наблизитись і робити деталізовані знімки, а світлосильна діафрагма f/1,8 забезпечує більшу глибину різкості, тому я можу досягти красивого ефекту розмитості фону», — каже Веріті. Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM із витримкою 1/2000 с, діафрагмою f/2,5 та ISO 100. © Веріті Малліган (Verity Milligan)

Під час зйомки пухівки в кадр несподівано влетіла бабка, і можливості макрозйомки Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM дозволили Веріті максимально наблизитись до неї, щоб зробити кілька деталізованих знімків, знімаючи зі значенням діафрагми f/3, щоб виділити бабку в кадрі, розмивши фон і зберігши при цьому насичені кольори пейзажу.

«Дуже зручно мати із собою такий об’єктив, — каже Веріті. — Він допомагає не забувати, що пейзажна фотографія — це не лише зйомка великих пейзажів».

Веріті подобається фіксована фокусна відстань об’єктива, і вона каже, що це допомагає їй не відволікатися на зайві елементи й концентруватися на композиції. «Фіксована фокусна відстань дозволяє поліпшити навички фотографування, — додає вона. — Для мене це здебільшого творчий об’єктив. І коли все складається ідеально, виходять чудові пейзажні знімки».

Знімок бабки, що сидить на стеблинці крупним планом.

0,5-кратне збільшення об’єктива Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM дозволило Веріті робити знімки крупним планом, як цей із бабкою на красиво розмитому фоні. Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM із витримкою 1/250 с, діафрагмою f/3,5 та ISO 100. © Веріті Малліган (Verity Milligan)

Максимальне використання творчих можливостей

Озеро, оточене горами, вершини яких освітлені золотистим сяйвом сонця.

«Золота година, одразу після сходу й перед заходом сонця — чарівний час для пейзажної фотографії, — каже Веріті. — Якість світла просто неймовірна, а пейзаж залитий золотистим сяйвом». Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM із фокусною відстанню 21 мм, витримкою 1/30 с, діафрагмою f/13 та ISO 250. © Веріті Малліган (Verity Milligan)

Озеро з деревом на передньому плані й гори на задньому плані, що відображається у воді.

Щоб розкрити весь потенціал камери EOS R та отримати кінцеві знімки високої якості, Веріті обробила знімки в програмі для оброблення та редагування фотографій Canon Digital Photo Professional (DPP). Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM із витримкою 1/2 с, діафрагмою f/11 та ISO 100. © Веріті Малліган (Verity Milligan)

В ідеалі, вирушаючи знімати пейзажі, ви повинні мати із собою об’єктиви, що підходять для різних сценаріїв, але Веріті виявила, що Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM та RF 24mm F1.8 MACRO IS STM практично повністю задовольняють усі її потреби в зйомці. «Обидва об’єктиви можуть запропонувати багато нового всім, хто добре опанував свою камеру й хоче отримати щось більше, ніж може дати стандартний об’єктив», — каже вона. Це стосується і користувачів камер APS-C лінійки Canon EOS R, які також оцінять ширший кут варіоб’єктива та ширшу діафрагму об’єктива з фіксованою фокусною відстанню.

«Завдяки широким кутам огляду Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM дає фотографам можливість побачити пейзаж з різних сторін і розвинути свої творчі здібності», — додає Веріті. «Можливості макрозйомки Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM у поєднанні зі світлосильною діафрагмою f/1,8 відкривають нові захоплюючі можливості для творчості».

Веріті була особливо вражена можливостями автофокусування обох об’єктивів, а також тим, як стабілізація зображення в об’єктивах працює разом із IBIS в камері EOS R5. «Стабілізація зображення працює неймовірно добре, — каже вона. Не думаю, що за два дні зйомок у мене вийшов хоч один розмитий знімок, навіть за використання вужчої діафрагми й довгої витримки за слабкого освітлення. Іноді я знімала з рук у повній темряві і все одно отримувала стабільно чіткі знімки. Мені дуже подобається свобода пересування під час зйомки та можливість робити незначні зміни, щоб побачити, як це змінює перспективу знімка. Використання штатива може дуже обмежувати фотографа у цьому випадку, крім того це додатковий ноша».

Знімки Веріті, зроблені під час експерименту демонструють творчі можливості цих двох компактних і легких об’єктивів. «Я була вражена якістю та універсальністю цих об’єктивів, а також тим, наскільки близько вони можуть фокусуватися, — каже вона. — Вони відкривають нові можливості для абсолютно різних та незвичайних ракурсів у пейзажній фотографії. Ви можете буквально поглянути ближче й побачити набагато більше».



Автор: Метью Річардс (Matthew Richards)

Пов’язана продукція

  • Бездзеркальні камери

    EOS R6

    Щоб ви не знімали і як би ви це не робили, камера EOS R6 допоможе вам розкрити свій творчий потенціал на повну.
  • Ширококутний об’єктив із фіксованою фокусною відстанню

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    Компактний і легкий 24-міліметровий об’єктив із фіксованою фокусною відстанню, який ідеально підходить для зйомки пейзажів, влогів та інтер’єрів, а також макрозйомки.
  • Надширококутний об’єктив зі змінною фокусною відстанню

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактний та легкий об’єктив RF 15-30mm ідеально підходить для зйомки під час подорожей, у тому числі зйомки міських пейзажів, ландшафту, архітектурних споруд та зйомки влогу на ходу.

Схожі статті