ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

Життя після перемоги в номінації «Юний фотограф дикої природи року»

Ви знімаєте просто для задоволення або хочете пов’язати свою роботу з фотографією? Марк Альбіак і Мішель д’Ультремон розкривають секрети свого успіху, пройшовши шлях від юних аматорів до посланців Canon.
Canon Camera
Коли Марк Альбіак був підлітком та вивчав мистецтво фотографії, вони з батьком годинами передивлялися вебсайт, де провідні іспанські фотографи дикої природи розповідали про техніку, що лежить в основі їхніх знімків. Він згадує, як Маріо Сеа (Mario Cea) пояснював, як створив подвійну експозицію сови, освітлену місячним сяйвом, лише за один кадр. Минуло кілька років, і Марк опинився на великій фотовиставці, де представляв свої роботи разом із Маріо. Зараз Марк є посланцем Canon і має безліч нагород, у тому числі престижну премію «Юний фотограф дикої природи року», яку він отримав у 14 років.

У цій статті він та його колега-посланець Мішель д’Ультремон, який живе та працює в Бельгії і двічі отримував винагороду «Фотограф дикої природи року: портфоліо висхідної зірки», розповідають про те, як цей конкурс дав поштовх їхній кар’єрі, а також діляться порадами для молодих фотографів, що бажають піти їхніми слідами.
Портрет посланця Canon Марка Альбіака, який тримає в руках фотоапарат із великим телеоб’єктивом.

Посланець Canon Марк Альбіак часто використовує подовжувачі об’єктива для знімання природи крупним планом, що дозволяє йому зафіксувати деталі з більшої відстані, не потурбувавши при цьому об’єкт зйомки.

Портрет посланця Canon Мішеля д’Ультремона, що стоїть на снігу.

«Найголовніше — це повага до дикої природи, яку ви фотографуєте. Це важливо. Контактувати з дикими тваринами — це фантастика, але ви маєте поважати їх», — говорить посланець Canon Мішель д’Ультремон.

Що сталося першим — ваша любов до дикої природи або любов до фотографії?

Марк Альбіак. Ще до того, як я навчився ходити, батьки брали мене із собою в гори. Мій батько любив фотографувати тамтешні краєвиди й тварин. Коли мені було сім років, він оновив своє фотообладнання, і я успадкував його камеру — Canon EOS 30D (на заміну якій прийшла модель Canon EOS 90D). Любов до тварин прийшла першою. Камера стала інструментом, який дозволив мені забрати частку дикої природи із собою.

Мішель д’Ультремон. Безумовно, любов до дикої природи. Я три роки спостерігав за птахами, причому досить активно. Фотографія — це просто засіб, який дозволяє мені увічнити мої зустрічі з дикою природою. Це могла б бути скульптура або живопис, але в мене немає такого таланту. Мої перші знімки були зроблені на болоті. Лежачи в бруді в очікуванні появи водоплавних птахів. Це були звичайні знімки, але це було казково — зберегти ці моменти. Болото знаходилося менше ніж за милю від мого будинку, тому це було дуже зручно. Я почав знімати на камеру Canon EOS 400D (на заміну якій прийшла модель Canon EOS 850D) і 20-річний об’єктив EF 300mm f/4L USM (на заміну якому прийшла модель Canon EF 300mm f/4L IS USM).
Конусоголовий богомол, що сидить боком на стеблі колючої рослини.

Посланцю Canon Марку Альбіаку було всього 14 років, коли він зробив цей знімок невловимого конусоголового богомола (Empusa pennata). Ця фотографія принесла йому перемогу в номінації «Юний фотограф дикої природи року» у віковій категорії «11–14 років». Марк сфотографував богомола, який здатний маскуватися, на тлі білого паперу, щоб можна було розгледіти його дивовижну форму. Знято на камеру Canon EOS 5D Mark III (якій на заміну прийшла модель Canon EOS 5D Mark IV) з об’єктивом Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM з витримкою 1/100 с, діафрагмою f/18 та ISO 320. © Марк Альбіак (Marc Albiac)

Два оленя, що зчепилися рогами, яких видно крізь листя поза фокусом вночі.

Посланець Canon Мішель д’Ультремон чекав чотири роки, щоб зробити цей знімок бійки оленів у регіоні Арденни, що в Бельгії. «Щороку я вирушав в одне й те саме місце та сподівався побачити цей неймовірний момент», — говорить він. Знято на камеру Canon EOS 5D Mark IV з об’єктивом Canon EF 400mm f/2.8L IS II USM та подовжувачем Canon Extender 2x III з фокусною відстанню 800 мм, витримкою 1/400 с, діафрагмою f/8 та ISO 400. © Мішель д’Ультремон (Michel d’Oultremont)

Ви обоє рано здобули визнання, отримавши нагороду «Юний фотограф дикої природи року». Як ви думаєте, що привело вас до такого успіху?

Мішель. У всіх конкурсах потрібна удача. Удача потрібна не тільки для того, щоб тебе обрали, а й для того, щоб виграти приз. Мені пощастило виграти цю нагороду двічі. Це велика честь, і мені приємно бачити, що мій погляд на світ дикої природи розділяє журі та публіка.

Марк. Я ніколи не фотографував для того, щоб перемогти в конкурсі, я робив це тому, що мені хотілося. Думаю, у цьому і є секрет. Я зробив знімок, який приніс мені перемогу, у саду моєї бабусі. Там, де ви можете провести найбільше часу, у вас будуть виходити найкращі фотографії. Працюючи поруч із домом, ви не відчуваєте тиску від усвідомлення того, що через кілька днів вам потрібно буде полетіти звідси. І якщо сьогодні у вас не вийшла фотографія, ви можете просто повернутися наступного дня.

Які були відчуття після перемоги — мабуть, це було хвилююче, але в той самий час трохи вражаюче?

Марк. Я досить сором’язливий, навіть зараз, коли мені 22 роки, а тоді мені було 15, тому я нервував. Але це була мрія, що стала реальністю. Мені надіслали листа з повідомленням про перемогу навесні, а церемонія була тільки восени, тому я півроку нікому не міг розповісти.

Звичайно, я брав участь і в інших конкурсах, але не отримав жодної нагороди. Одна з кращих речей у фотографії — це її суб’єктивність. Одна й та сама фотографія може подобатися одним людям і не подобатися іншим — з конкурсами точнісінько так само. Ваша фотографія має сподобатися журі більше, ніж інші, але це не означає, що ця фотографія краща або гірша за інші.

Як і процес фотографування дикої природи, участь у фотоконкурсах вимагає наполегливості. Під час фотографування дикої природи дуже важлива наполегливість, бо найчастіше тварини не з’являються, і ви повертаєтеся додому без фотографій. Але якщо ви будете докладати всіх зусиль і прагнути зробити необхідну фотографію, врешті-решт, у вас буде більше шансів отримати знімок, ніж якби ви залишилися вдома.

Мішель. Я був дуже здивований. Коли я був молодим фотографом, я із захопленням дивився на переможців конкурсу «Фотограф дикої природи року». Мені дуже приємно й втішно говорити, що мої знімки були визнані одними з кращих у світі.

Наполегливість — це головне, потрібно продовжувати намагатися далі й далі. Я оптиміст і досить уперта людина, тому, якщо я не бачу тварину з того красивого ракурсу, який хочу закарбувати, я починаю знову, сподіваючись на зустріч своєї мрії. Був один знімок, який я надсилав протягом трьох років на велику кількість конкурсів, але до 2014 року його жодного разу не обрали — він мені дуже подобався, і я вважав, що він має шанси на успіх.
Лісовий кіт, що дивиться прямо в камеру і йде засніженим ландшафтом.

Мішель лежав на снігу і чекав ідеального моменту, щоб зробити цей приголомшливий знімок лісового кота в бельгійських Арденнах. Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon EF 600mm f/4L IS II USM із витримкою 1/250 с, діафрагмою f/4,5 та ISO 800. © Мішель д’Ультремон (Michel d’Oultremont)

Молодий кантабрійський бурий ведмідь у зелено-жовтому хвойному листі.

Марк був у горах зі своїм дядьком і двоюрідним братом влітку 2020 року, коли помітив цього дикого кантабрійського бурого ведмедя. «Я чекав у горах, сподіваючись побачити іберійських вовків, і тут підійшов цей молодий ведмідь. Мені подобається повна свобода, яку він символізує», — говорить він. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark III, якій на заміну прийшла модель Canon EOS-1D X Mark III, з об’єктивом Canon EF 500mm f/4L IS III USM та подовжувачем Canon Extender 2x III з фокусною відстанню 1000 мм, витримкою 1/320 с, діафрагмою f/9 та ISO 1600. © Марк Альбіак (Marc Albiac)

Як ця перемога поклала початок вашій кар’єрі фотографа дикої природи?

Марк. Саме завдяки перемозі в цьому конкурсі й перемозі в номінація для юних фотографів на міжнародному конкурсі фотографій природи MontPhoto 2011 року я почав співпрацювати з Canon Spain, проводити семінари та виступати на великих виставках фотографій природи разом із такими фотографами, як Маріо Сеа. Я досі не вважаю себе професійним фотографом, хоча я ним є. Зараз я навчаюся в університеті за спеціальністю «біологія» — це те, чим я хотів займатися з п’яти років.

Мішель. Завдяки моїй першій перемозі у 2014 році я зміг разом з агентством Contrat і Девідом Хейс (David Hayes) взяти участь у зйомках фільму «Очікування» — короткометражній 10-хвилинній документальній стрічці про мою роботу, яка потім широко демонструвалася. Завдяки конкурсу я також став відомий широкому загалу. У 2015 році я вирішив спробувати себе в професійній фотографії дикої природи. Це сталося відразу після вивчення фотографії — я намагався вивчати біологію в університеті, але швидко кинув, оскільки вважав за краще працювати в польових умовах, а фотографія давала мені таку можливість. Я дав собі три роки, щоб зрозуміти, чи це було можливо. З тих пір пройшло вже шість років.

Чи вважаєте ви, що розробили власний стиль у фотографії дикої природи?

Мішель. Я багато знімаю, спираючись на відчуття і не надто переймаюся тим, що вийде, а що ні. Я не створюю обстановку, а просто знімаю речі такими, якими вони є. Зйомки дикої природи дозволяють мені відобразити свої почуття, коли я зустрічаюся віч-на-віч із дикою твариною.

Марк. Я досі не бачу єдиного стилю у всіх моїх фотографіях. Для кожної тварини я намагаюся робити знімки в різних стилях: одні більш документальні, інші більш художні, одні чорно-білі, інші кольорові, одні крупним планом, інші, які показують її середовище проживання. Мені найбільше цікаво фотографувати хребетних тварин: ссавців, птахів, рептилій, амфібій. Потрібно знати про них, їхню поведінку та де їх можна знайти.
Знімок крупним планом рудої лисиці, яка дивиться прямо в камеру. Ніс тварини у фокусі, а інші риси морди злегка розмиті.

Мішель іноді використовує мінімалістичний підхід до створення композиції фотографій, привертаючи увагу до природної краси об’єктів. «У Японії до мене підійшла допитлива руда лисиця. Я вирішив сфокусуватися на її носі», — розповідає він про цей чудовий знімок. Знято на камеру Canon EOS 5D Mark IV з об’єктивом Canon EF 600mm 4L IS II USM із витримкою 1/2500 с, діафрагмою f/4 та ISO 2500. © Мішель д’Ультремон (Michel d’Oultremont)

Знімок генети, що перестрибує з каменя на камінь уночі, на тлі зірок, зроблений за допомогою подвійної експозиції.

Цей знімок, який вивів Марка у фінал у віковій категорії «15–17 років» у номінації «Юний фотограф дикої природи 2015 року», являє собою подвійну експозицію прямо в камері». Одна — для зйомки стрибаючої генети, освітленої спалахом, а інша — для зірок на задньому плані», — пояснює він. Знято на камеру Canon EOS 5D Mark III з об’єктивом Canon Canon EF 17-40mm f/4L USM із фокусною відстанню 40 мм, витримкою 15 с, діафрагмою f/4 та ISO 1600. © Марк Альбіак (Marc Albiac)

Ви все ще навчаєтеся, та чи робили ви якісь помилки, коли тільки починали?

Марк. Так. Є помилки, які я роблю і зараз. Наприклад, якщо я бачу тварину, яку дуже хочу сфотографувати, я нервую і намагаюся підійти ближче. Іноді це призводить до того, що тварина тікає, і я залишаюсь без фотографії.

Мішель. Я би сказав, що потрібно почекати появи тварин. Потрібно багато знань про дику природу й багато терпіння, щоб спостерігати за ними, не турбуючи їх. Але цього я навчився з дуже раннього віку. Я надзвичайно терплячий у всіх питаннях, а це означає, що мене не так легко засмутити, і я завжди залишаюсь оптимістом.
Сімейство кабанів переходить уночі широку дорогу, освітлену ліхтарями на позначеному пішохідному переході.

Цей нічний знімок дикої свині з поросятами, що переходять дорогу, приніс Марку місце у фіналі конкурсу у віковій категорії «15–17 років» у номінації «Юний фотограф дикої природи 2017 року». Дикі кабани широко поширені в Барселоні, де вони можуть завдавати шкоди місцевим екосистемам і часто стають учасниками дорожньо-транспортних пригод. Знято на камеру Canon EOS 5D Mark III з об’єктивом Canon EF 100mm F2.8L Macro IS USM із витримкою 1/25 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 6400. © Марк Альбіак (Marc Albiac)

Маленький птах із помаранчевим, білим і чорним пір’ям, що сидить на очереті, який сильно прогинається під його вагою, на тлі туманного пейзажу.

Щоб зробити цей знімок вусатої синиці, яка ухопилася за очерет серед болотистої місцевості, Мішель використовував пліт-понтон із маскувальним наметом. Знято на камеру EOS 5D Mark III з об’єктивом Canon EF 500mm f/4L IS USM (на зміну якому прийшла модель Canon EF 500mm f/4L IS II USM) з витримкою 1/2000 с, діафрагмою f/4,5 та ISO 800. © Мішель д’Ультремон (Michel d’Oultremont)

З якими проблемами стикаються юні фотографи дикої природи, які намагаються досягти успіху?

Мішель. Юні фотографи занадто швидко прагнуть отримати незліченну кількість лайків на своїх знімках у соціальних мережах. Я вважаю, що цю гонитву необхідно припинити, оскільки, бажаючи отримати все більше й більше, у кінцевому підсумку під час зйомки на природі ви робите щось, що турбує тварин.

Марк. Найскладніше — знайти людину, яка візьме тебе із собою на природу. Мені пощастило, що мої батьки цікавилися горами й тваринами, але в мене є друзі, у яких немає такої можливості. Якщо ви живете у великому міст, такому як Барселона, вам буде складніше знайти численні види тварин.

Яку пораду ви б дали фотографам-аматорам, які бажають піти вашими стопами?

Мішель. Вивчайте, читайте інформацію про тварин і зрозумійте їхню поведінку, перш ніж фотографувати їх. Це дуже важливо. Тварини й навколишнє середовище мають перебувати в спокої, і їх не можна турбувати. Якщо злякати тварину заради знімка, то фотографія вийде некрасивою.

Марк. Фотографуйте те, що вам подобається, і так, як вам подобається. Якщо ви хочете зробити чорно-білий знімок — робіть. Якщо вам подобається знімати за допомогою телеоб’єктива — знімайте. Не фотографуйте так, як вам здається за потрібне, фотографуйте так, як вам хочеться.


Автор: Рейчел Сігал Гамільтон (Rachel Segal Hamilton)

Пов’язана продукція

Схожі статті

  • Червона білка біжить по килиму із засохлого листя та опалих пелюсток, дивлячись прямо в камеру.

    ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

    Поради зі зйомки дикої природи

    Поради й прийоми, що дозволяють вивести фотографування дикої природи на новий рівень та отримати максимальну віддачу від камери та об’єктивів Canon.

  • Знімок крупним планом коричневого павука-стрибуна.

    МАКРОЗЙОМКА

    Зазирніть у світ комах

    Підглянете за прихованим життям крихітних істот із порадами від експерта П’єра Анке (Pierre Anquet).

  • A swan on a body of water glistening in golden light.

    ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

    Найкращі об’єктиви для знімання дикої природи

    Ці об’єктиви зі змінною та фіксованою фокусною відстанню допоможуть вам робити неймовірні фотографії диких тварин.

  • EOS 90D

    ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

    Фотографії дикої природи, зроблені на Canon EOS 90D

    Подивіться на вражаючі результати зйомки дикої природи, зроблені Маркусом Варесвуо (Markus Varesvuo) на Canon EOS 90D.