ФОТОГРАФУВАННЯ ВОГНЮ

Фотографування вогню: як відобразити полум’я

Щоб ви не фотографували – мерехтливу свічку, полум’я вогнища, що танцює, або шиплячі іскри, велику роль відіграють правильні методи, налаштування та комплект обладнання.
Довга витримка з дитиною біля багаття, де іскри створюють довгі світлові доріжки.

Вогонь – чудовий об’єкт для фотографування, що відкриває нескінченні творчі можливості. Красу можна знайти не лише в полум’ї: воно також заливає навколишній простір чудовим теплим світлом. Це означає, що вогонь може стати не лише привабливим об’єктом, а й атмосферним джерелом світла для створення портретів.

Вогонь є складним об’єктом для фотографування. Проблема, з якою стикаються фотографи, полягає в тому, що джерело світла дуже яскраве, а навколишній простір часто досить тьмяний. Такий високий рівень контрасту може ускладнити зйомку деталей як у найяскравіших, так і в темних частинах сцени. Однак за умови правильних налаштувань камери та за наявності кількох простих навичок робити чудові фотографії біля багаття може кожен.

Хоча фотографування полум’я – це чудова навичка, яку можна опановувати протягом усього року, вона обов’язково стане вам у нагоді, якщо ви захочете проявити творчий підхід у святкові місяці. Ми розповімо вам, як зробити чудові фото вогню цього зимового святкового сезону.

1. Стежте за безпекою

Дорослий тримає дитини за руку біля багаття.

Під час зйомки разом із дітьми краще мати під рукою ще одного дорослого, який стежитиме за ними, поки ви фотографуєте. Знято на камеру Canon EOS R6 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.8 STM з витримкою 1/160 с, діафрагмою f/3,5 та ISO 4000.

Як і фотографія, вогонь може зачаровувати – хоча і не завжди в хорошому розумінні. Дуже легко захопитися зйомкою, але пріоритетом завжди має бути безпека. Важливо не лише вберегти себе та інших від травм, а й тримати вогонь під контролем. Поставте поблизу відро з водою або вогнегасник і користуйтеся ліхтариком, щоб знайти дорогу в темряві. Також не завадить перевірити погодні умови, адже сильний вітер може зробити полум’я непередбачуваним.

2. Виберіть правильне обладнання

Камера Canon, штатив, помаранчевий гель і портативна лампа на краю багаття.

Крім камери та штатива, додати до сцени додаткового світла й збалансувати яскраве полум’я з навколишнім середовищем може допомогти ліхтар. Невеликий шматочок помаранчевого гелю може підігріти світло факела, щоб його колір гармонував із полум’ям.

Світло від вогню зазвичай досить тьмяне, тому якщо ви використовуєте вогонь як джерело світла для зйомки прилеглих об’єктів, краще подбати про обладнання, яке добре працює за слабкого освітлення. Ідеально підійде така камера, як Canon EOS R6: її надчутливий 20,1-мегапіксельний повнокадровий сенсор розроблений спеціально для того, щоб легко поратися з широким динамічним діапазоном, а також ситуаціями низького освітлення в цілому.

Також стане в нагоді швидкий об’єктив з фіксованим фокусом, як-от Canon RF 50mm F1.8 STM, оскільки такі моделі мають ширшу максимальну діафрагму, ніж варіооб’єктиви. Це дозволяє використовувати за слабкого освітлення швидшу витримку й нижче значення ISO, що означає більш чіткі знімки з меншим рівнем шуму.

Хоча штатив не є обов’язковим, він також може бути стати в нагоді для зйомки вогнищ і свічок, оскільки дозволяє фотографувати з довшою витримкою та розмивати мерехтливий рух полум’я.

3. Фотографування світла від свічок

Кілька свічок, виставлених так, що на чорному фоні видно лише полум’я.

Коли ми експонуємо вогонь, решта сцени стає дуже темною, що створює враження, нібито полум’я свічки висить у повітрі. Знято на камеру Canon EOS R6 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.8 STM з витримкою 1/1250 с, діафрагмою f/4 та ISO 100.

Кілька свічок проекспоновано так, що видно підсвічники, а полум’я задуте й розмите.

Якщо скоригувати експозицію з урахуванням оточення, художній ефект буде зовсім іншим: свічки видно, а полум’я здається задутим і розмитим. Знято на камеру Canon EOS R6 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.8 STM з витримкою 1/20 с, діафрагмою f/4 та ISO 100.

Свічки дозволяють створювати дуже атмосферні знімки, проте також є складним об’єктом зйомки, оскільки мають яскраве полум’я, але не випромінюють багато навколишнього світла. Це означає, що якщо ми експонуємо полум’я, то решта сцени буде майже темною, а якщо ми експонуємо навколишній простір, то полум’я буде пересвічене. Вибір пріоритету залежить від того, якого ефекту ви хочете досягти.

Часто краще експонувати найяскравіший елемент у кадрі, тому що під час подальшого оброблення легше висвітлити тіні, ніж виправляти пересвічені відблиски. Крім того, спробуйте трохи підняти експозицію, щоб підсилити тіні, не пересвічуючи світлі ділянки. Якщо у вашої камери є така можливість, під час відеозйомки спробуйте режим "Зебра", який виділяє переекспоновані частини кадру у вигляді зебри, дозволяючи максимально посилити тіні та одночасно уникнути пересвітлення інших ділянок. Під час фотозйомки може стати в нагоді попередження про пересвітлення в режимі відтворення, що дозволяє переконатися, що на знімку немає надто світлих ділянок. Більшу гнучкість під час подальшого оброблення за допомогою програмного забезпечення для редагування зображень, такого як Canon Digital Photo Professional (DPP), також дає зйомка у форматі RAW.

Переведіть камеру в ручний режим (M), щоб заборонити автоматичну активацію спалаху. Це дозволить уникнути придушення ніжного світла від полум’я свічки. Установіть діафрагму f/4 та ISO100, потім поекспериментуйте з витримкою в діапазоні від 1/20 до 1/2000 с, щоб побачити, як різні варіанти впливають на зовнішній вигляд свічок. Ви також можете скористатися спалахом заповнювального освітлення (спалахом денного світла) — сплеском світла, що додає його в тіньові області та підкреслює деталі об’єкта. У програмі Canon Photo Companion є стаття про створення портретів у світлі свічок, де ця техніка розглядається в більш професійній спосіб.

4. Портрети з тортом при свічках

Маленька дитина нахиляється, щоб задути свічки на святковому торті. Обличчя дитини висвітлено полум’ям.

Коли ваш об’єкт нахиляється до свічок, мерехтливе полум’я відкидає на його обличчя чудовий теплий відблиск. Знято на камеру Canon EOS R6 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.8 STM з витримкою 1/200 с, діафрагмою f/2 та ISO 1600.

Вид ззаду на камеру Canon, що фотографує дитину зі святковим тортом.

Під час зйомки з широко відкритим об’єктивом глибина різкості дуже мала, тому важливим є точне фокусування. Камера з автофокусуванням із визначенням очей, наприклад Canon EOS R6, полегшує це завдання навіть під час зйомки людей у профіль.

Що може бути кращим, ніж дістати камеру на вечірці з нагоди дня народження? Коли настає час задувати свічки, ви зможете створити чудовий портрет у їхньому теплому світлі, щоб зробити виразнішим радісне обличчя людини. Спробуйте перевести камеру в ручний режим (M) із діафрагмою f/1,8 (або найширшою діафрагмою вашого об’єктива), витримкою 1/200 с та автоматичним ISO. У результаті ISO адаптуватиметься для створення правильної експозиції.

Для таких портретів ідеально підходить швидкий об’єктив із фіксованим фокусом, такий як Canon RF 50mm F1.8 STM, тому що його широка максимальна діафрагма дозволяє робити портрети у тьмяних інтер’єрах. Із широкою діафрагмою він також забезпечує ефект боке для створення красиво розмитих задніх планів.

5. Фотографування багать

Довга витримка з багаттям, де іскри створюють довгі світлові доріжки.

Довга витримка розмиває рух полум’я та перетворює іскри, що вилітають, на привабливі світлові доріжки. Розпалювання багаття може призвести до дивовижних світлових ефектів, але будьте обережні! Знято на камеру Canon EOS R6 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.8 STM з витримкою 1 с, діафрагмою f/8 та ISO 100.

Вид ззаду на камеру Canon, що фотографує дитину біля багаття.

Використовуйте штатив і встановіть витримку в одну секунду, щоб зафіксувати сліди від іскор з багаття. Обов’язково попросіть всіх у кадрі не рухатись під час тривалої витримки, щоб уникнути розмиття руху. Також можна вчинити навпаки та створити примарне зображення з навмисним розмиттям, як на верхньому знімку, де іскри мають вигляд світлових смуг.

Чи є щось привабливіше, ніж багаття в холодну темну ніч? Танцююче полум’я може стати яскравим об’єктом зйомки на фоні навколишньої темряви. Після заходу сонця настане момент, коли освітлення стане достатньо слабким, щоб багаття добре виділялося в темряві, але при цьому ще буде досить світло, щоб показати навколишню обстановку й деталі неба. Це чудовий час для зйомки в сутінках, щоб показати багаття в контексті, тому що з настанням ночі все довкола стане абсолютно чорним. Спробуйте зробити фото в ручному режимі з витримкою 1/100 с, діафрагмою f/1,8 (або будь-якою іншою найширшою діафрагмою вашого об’єктива) та автоматичним ISO. Увімкніть компенсацію експозиції, щоб зробити знімок яскравішим або темнішим, і виберіть низький кут, щоб відкадрувати вогонь на фоні сутінкового неба.

6. Портрети в світлі багаття

Фотограф знімає крупним планом портрет дитини біля багаття.

Під час зйомки портретів біля вогнища спробуйте перевести камеру в ручний режим (M) з діафрагмою f/1,8 (або найширшою діафрагмою для вашого об’єктива), витримкою 1/200 та автоматичним ISO, щоб максимально зафіксувати рух за умов обмеженого освітлення.

Двоє дітей віч-на-віч перед багаттям, контури їхніх профілів освітлені полум’ям.

Створення портретів у відблисках багаття дозволяє отримати чудове тепле освітлення або цікаві силуети. Знято на камеру Canon EOS R6 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.8 STM з витримкою 1/125 с, діафрагмою f/1,8 та ISO 25600.

Вогнища й багаття створюють унікальну атмосферу, яка сприяє портретній зйомці. Бесіди біля вогнища, пари й діти, що притиснулися один до одного, заворожені полум’ям, – все це чудові об’єкти для зйомки на камеру Canon. Не забудьте розпалити вогонь, перш ніж починати знімати, оскільки інтенсивність полум’я сильно впливає на навколишнє освітлення. Світло часто дуже швидко зникає подалі від полум’я, тому розташовуйте об’єкти зйомки якомога ближче до вогню (проте не забувайте про безпеку), щоб скористатися відблисками.

7. Зйомка іскор

Іскри, що вилітають із двох запальничок, та обличчя двох дітей на задньому плані, які тримають їх у руках.

Щоб закарбувати іскри, переведіть камеру в ручний режим (М). Установіть діафрагму в діапазоні f/3,5–f/5,6, витримку 1/125 с та автоматичне ISO. Ви також можете поекспериментувати з компенсацією експозиції, щоб дещо змінити результат.
Знято на камеру Canon EOS R6 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.8 STM з витримкою 1/200 с, діафрагмою f/2,5 та ISO 640.

Світло від іскор, що тремтить, виглядає на фотографіях просто фантастично, а також є безпечнішим способом дослідити творчі світлові ефекти з маленькими дітьми або в погану погоду. Іскри розлітаються на всі боки з величезною швидкістю, тому вони виглядають на фото як смуги світла навіть за досить швидкої витримки. Якщо ви вмієте робити й редагувати знімки у форматі RAW, це дуже корисний інструмент, тому що ви зможете "витягнути" додаткові деталі з відблисків і тіней. Або зменште витримку, і іскри залишатимуть в кадрі добре помітні сліди – вирішувати лише вам!

Ви також можете спробувати зняти світлові доріжки від святкового феєрверку – ознайомтеся з нашими порадами й техніками креативної фотографії феєрверків, щоб отримати більше ідей та натхнення.

А коли вогонь згасне, ви можете пройти вправу з фотографування диму в програмі Canon Photo Companion.

Автор: Джеймс Патерсон (James Paterson)

Пов’язана продукція

  • Стандартний об’єктив

    RF 50mm F1.8 STM

    Компактний, тихий і легкий 50-міліметровий RF-об’єктив із фіксованою фокусною відстанню з широкою діафрагмою f/1,8 ідеально підходить для втілення вашого творчого бачення.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R6

    Щоб ви не знімали і як би ви це не робили, камера EOS R6 допоможе вам розкрити свій творчий потенціал на повну.
  • Бездзеркальні камери

    EOS RP

    Ця компактна, легка та інтуїтивно-зрозуміла повнокадрова бездзеркальна камера була спеціально розроблена для фотографування під час подорожей та повсякденної зйомки.
  • Об’єктиви RF

    RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення.
  • Об’єктиви RF

    RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення.
  • Об’єктиви RF

    RF 85mm F2 MACRO IS STM

    У компактному й легкому телеоб’єктиві RF 85mm F2 MACRO IS STM виняткова універсальність знімання крупним планом поєднується з можливостями майстерного стиснення та 5-ступеневою стабілізацією зображення.
  • Об’єктиви RF

    RF 85mm F2 MACRO IS STM

    У компактному й легкому телеоб’єктиві RF 85mm F2 MACRO IS STM виняткова універсальність знімання крупним планом поєднується з можливостями майстерного стиснення та 5-ступеневою стабілізацією зображення.
  • Ширококутний об’єктив

    RF 16mm F2.8 STM

    Компактний і доступний за ціною надширококутний 16-міліметровий повнокадровий об’єктив для камер EOS серії R призначений для влогерів та творців контенту.

Схожі статті