Еммануель Ойелеке: творча подорож у світ фешн-фотографії

Нігерійський фешн-фотограф Еммануель Ойелеке ділиться своїм творчим шляхом та оригінальним баченням, а також розповідає, як соціальні мережі сьогодні змінюють всю індустрію моди.
Елегантно вдягнена модель з обома руками над головою й спідницею, що розвівається, зображена поруч з іржавим паровозом у старому ангарі. Фешн-знімок зроблений Еммануелем Ойелеке на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon EF 16-35mm f/2.8L III USM. © Еммануель Ойелеке

Вихід за межі творчих кордонів — один із ключових аспектів фешн-фотографії, і вона надзвичайно важлива, оскільки ми рухаємося в напрямку демократизації індустрії, де творці-початківці, а також відомі фотографи мають можливість розповідати свої унікальні історії через об’єктив. У цій статті посланець Canon у Нігерії Еммануель Ойелеке (Emmanuel Oyeleke) розповідає про свій натхненний шлях фешн-фотографа в Лагосі.

Від дошки скрабл до об’єктива камери

Шлях Еммануеля до фотографії такий само унікальний, як і його знімки. Раніше він професійно грав у скрабл, подорожуючи світом по різних турнірах. Саме під час цих пригод він відкрив для себе глибоку любов до фотографії, фіксуючи спогади й моменти зі своїх подорожей.

Описуючи себе як «серійного підприємця», Еммануель завжди скеровує енергію на свої пристрасті, і це допомогло йому перетворити захоплення на процвітаючу кар’єру.

Філософія оригінальності

Один із керівних принципів Еммануеля — ніколи не повторювати один і той самий образ. «Я не люблю рутину, — зізнається він. — Мені швидко стає нудно, тому навіть якщо я роблю фотографію, яку вже робив раніше, освітлення може бути іншим. Звісно, клієнти хочуть постійності, але я уникаю шаблонності. Я знаходжу різні шляхи, щоб дістатися до місця призначення. Саме те змушує мене рухатися вперед. Це підтримує мою допитливість.

Коли думаєш, що все зрозумів і щось потрібно завжди робити саме так, потрапляєш у пастку самозаспокоєння, і в якийсь момент твої образи починають повторюватися. У такій культурі, як Нігерія, люди хочуть свіжих ідей і щоразу чогось нового. Крім того, щойно ти щось зробиш, багато молодих фотографів це повторюють, тож якщо ти не в змозі знайти нові способи робити ті чи інші речі, твоя робота починає виглядати як робота сотні інших фотографів. Можливість щоразу робити щось по-новому зберігає свіжість для мене та моїх клієнтів».

За словами Еммануеля, незалежно від того, чи то особистий проєкт або клієнтське замовлення, у роботі завжди є місце для особистого бачення, і іноді результат — навіть якщо він не точно такий, на який очікував клієнт — резонує з ним і зрештою подобається замовнику.

Модель у довгій чорній сукні з фактурним сріблястим ліфом і сріблястими відблисками на стегнах та в спідниці, що розвівається, на фешн-фотографії, зробленій у старому ангарі Еммануелем Ойелеке на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM.

«Спонтанність і художні елементи є фундаментальними в моїй роботі, але я вважаю, що дуже важливу роль також відіграє освітлення, — каже Еммануель. — Я думаю, що воно багато в чому визначає "настрій" готового результату. Але найголовніше, щоб у моїх роботах була душа». Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM з витримкою 1/160 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 125. © Еммануель Ойелеке

Щільно обрізаний модний портрет моделі в мерехтливій сріблястій сукні з ліфом, прикрашеним пір’ям осінніх кольорів. Фешн-знімок зроблений Еммануелем Ойелеке на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM.

«Мені подобається виділяти й підкреслювати сильні сторони об’єктів моїх знімків, — розповідає Еммануель. — Мені також подобається додавати динаміку до композиції фотографій. Ці елементи, я б сказав, роблять мої роботи актуальнішими». Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM із витримкою 1/160 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 160. © Еммануель Ойелеке

Розповідь історій через фешн-фотографію

Як і Ніна Зимолонг (Nina Zimolong) і Ян Іпполіт (Ian Hippolyte), про яких ми розповідали в попередній статті цієї серії, Еммануель вважає, що у фешн-фотографії завжди є історія.

«Навіть якщо ви цього не бачите, завжди є елемент оповідання, — каже він, — навіть коли йдеться про найтонші речі — погляд моделі, композицію чи те, що я вирішую включити до кадру або виключити з нього. Я завжди намагаюся щось сказати у своїй роботі».

Еммануель визнає творчий імпульс у самій індустрії моди, а отже, завжди наголошує на важливості платформ, які дають змогу почути свіжі голоси. «Такі заходи, як Тиждень моди в Лагосі, створені для відомих брендів, але деякі з них також мають платформи для дизайнерів-початківців. Сьогодні з’являється і багато інших». Він підкреслює цінність таких заходів, як Street Souk, фестиваль вуличного одягу в Лагосі, що об’єднує різних творчих людей, аби відсвяткувати моду й дати їм змогу продемонструвати свої роботи. «Ці платформи дуже важливі для нових дизайнерів, а також для інших аспектів індустрії — візажистів, перукарів, фотографів і творців контенту, що приходять до неї. Усім потрібна платформа, аби показати, що вони можуть запропонувати».

Соціальні мережі: розширення можливостей митців

Еммануель вважає, що важливість соціальних мереж неможливо переоцінити — як для фотографів, так і для інших творчих особистостей в індустрії моди та за її межами.

Він зазначає, що соціальні мережі демократизували процес висвітлення інформації, дозволивши всім видам митців зрештою самостійно публікувати свої роботи й виходити на світову аудиторію, не покладаючись на традиційних посередників (термін, який Ян також використовував для опису бар’єрів на вході в цю сферу), як-от видавці, галереї та продюсери. Соціальні мережі дійсно розширюють можливості, особливо для фотографів, дизайнерів, візажистів тощо, які раніше не мали ані голосу, ані зв’язків, ані мережі контактів.

«Ви можете ніколи не покидати берегів Нігерії, але ваші роботи облетять увесь світ. Думаю, це дійсно важливо».

Модель у довгій білій сукні із золотими відблисками й перловими бретелями стоїть на іржавому паровозі в старому ангарі, її спідниця розвівається. Фешн-знімок зроблений Еммануелем Ойелеке на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM.

Еммануель вважає створення відео та іншого контенту центральним елементом своєї роботи, що дає йому змогу не лише робити знімки, але й розповідати про сам процес. «Ви можете вловити всі нюанси цього досвіду. Це неможливо купити». Знято на камеру Canon EOS R5 з об’єктивом Canon RF 50mm F1.2L USM з витримкою 1/160 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 100. © Еммануель Ойелеке

Поради фешн-фотографам, що починають свій шлях

Для модних фотографів-початківців, а також молодих талантів, яким їхні роботи можуть дати безпрецедентну популярність, Еммануель дає практичну пораду:

  • «Будьте помітними. Публікація робить помітнішими африканські таланти — у фотографії, відео, кінематографі, моді. Є така приказка: закриті роти не годують. Я маю на увазі, що ви як художник можете створити роботу, а потім вона просто лежить і ніхто її не бачить. Я думаю, що сьогодні публікувати й ділитися важливіше, ніж будь-коли раніше»
  • Створюйте свої оповідання. «Люди купують історії, а не лише зображення чи відео. Розкажіть свою історію, тому що ніхто не зможе розповісти її так, як ви».
  • Будьте прозорі. «Як часто ви чуєте, як люди кажуть: моя робота розповідає сама про себе? Але навіть у соціальних мережах зараз багато шуму й факторів відволікання. Тому на цьому етапі ви дійсно маєте публікувати свій контент якомога більше й частіше — і я б сказав, ділитися не лише хорошими моментами, але й труднощами чи моментами з-за лаштунків, і, можливо, люди побачать цінність у тому, що ви робите».

Подорож Еммануеля є свідченням сили пристрасті, оригінальності та креативності, показуючи, як дух підприємництва й соціальні медіа можуть формувати кар’єру сучасних візуальних оповідачів. Якщо ми чогось і навчилися, так це того, що з правильними інструментами й мисленням великі мрії можуть стати реальністю.

Докладніше:

Автори: Мабінті Тейлор-Камара (Mabinty Taylor-Kamara) і Сара Кей Бленд (Sarah Kay Bland)

Пов’язана продукція

  • EOS R6 Mark II

    Фотографії або відео, екшн або портрети – поєднання продуктивності та якості зображення в моделі EOS R6 Mark II дозволяє розкрити свій творчий потенціал на повну
  • EOS R8

    Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї.
  • EOS R7

    Досліджуйте дику природу з камерою, яка поєднує неймовірну швидкість і якість зображення в портативному корпусі формату APS-C, призначеному для майбутнього.
  • EOS R10

    Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C.
  • RF 85mm F2 MACRO IS STM

    У компактному й легкому телеоб’єктиві RF 85mm F2 MACRO IS STM виняткова універсальність знімання крупним планом поєднується з можливостями майстерного стиснення та 5-ступеневою стабілізацією зображення.
  • RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення.
  • RF 28-70mm F2.8 IS STM

    Маленький, швидкий і легкий варіооб’єктив f/2,8 28–70 мм для повнокадрових камер із стабілізацією зображення та захистом від погодних умов. Чудовий вибір для мандрівок, подорожей і повсякденної творчості.
  • RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM

    Стандартний об’єктив APS-C для камер серії EOS R ідеально підходить для зйомки повсякденних ситуацій, як-от сімейна зйомка, зйомка сцен із життя, портретів і святкувань.

Схожі статті

Як знімати друзів як професійних моделей?

Лондонська фешн-фотографка Джейд Кешія Гордон (Jade Keshia Gordon) ділиться шістьма порадами зі створення більш стильних знімків для соціальних мереж.

Поради щодо створення портретів

Поліпшіть свої навички портретної фотографії за допомогою цих корисних порад і прийомів.

Освітлення для портретів із яскравим і приглушеним світлом

Використовуйте стандартні налаштування освітлення для створення атмосферних портретів високої якості.

Поради щодо вуличної фотографії та відеозйомки

Важливі поради для зйомки приголомшливих зображень вулиць з архітектурною тематикою від автора контенту Андреса МакНілла.