Giuseppe taking a photo of a shop window, showing passers by in the reflection.

ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ

Повсякденна магія: поради Джузеппе Еспозіто-Родрігеса щодо вуличного фотографування

Фотографування — це саме життя Джузеппе Еспозіто-Родрігеса. Він народився у Венесуелі в батька-італійця, що любив робити пейзажні знімки, і матері-португалки, яка мала пристрасть до туристичного фотографування. Звісно, Джузеппе пішов по стопах своїх батьків і також захопився фотографією.
З 2013 р. він живе в Дубліні, де робить атмосферні й глибокі фотографії кінематографічної якості на набережних та освітлених ліхтарями вулицях цього чудового міста. Його роботи публікувалися у відомих виданнях, включаючи Lonely Planet і Culture Trip. У минулому Джузеппе зазвичай користувався камерою Canon EOS 5D Mark III (якій на зміну прийшла модель Canon EOS 5D Mark IV) з об’єктивом Canon EF 24-70mm f2.8L II USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM або Canon EF 85mm f/1.4L IS USM. Проте нещодавно він відкрив для себе надзвичайно портативну камеру Canon EOS M6 Mark II.
«Модель Canon EOS M6 Mark II — універсальна камера для вуличних фотографів, оскільки висока роздільна здатність (32,5 мегапікселя), функція серійної зйомки (14 кадрів на секунду) та чудові можливості для зйомки відео (4K без кадрування) поєднані в ній із міцною рукояткою, за яку дуже зручно триматися під час тривалого перебування на вулиці». Як і інші камери Canon EOS M, модель EOS M6 Mark II можна використовувати з адаптером Canon EF-EOS M, який відкриває перспективи використання понад 80 об’єктивів серій EF-S та EF, включаючи такі спеціалізовані пристрої, як макрооб’єктиви та об’єктиви типу «Риб’яче око».
Джузеппе ділиться з нами своїми знаннями, методами й порадами щодо креативного вуличного фотографування.

1. Поважайте інтереси інших людей

Фотографування натовпу — один із способів зберегти анонімність об’єктів зйомки й створити зображення, яке передає жваву атмосферу міських вулиць.

Завжди варто перевірити, чи можна робити вуличні фотографії там, де ви плануєте знімати: у цілому в більшості країн дозволено фотографувати в загальнодоступних місцях, якщо явним чином не зазначено інше, і цей дозвіл поширюється на фотографування пішоходів на вулицях і людей у публічних місцях, як-от парки. Проте не всім подобається, коли їх знімають. Джузеппе каже: «Я зазвичай швидко показую людям їхні знімки, сподіваючись, що вони побачать, що я роблю художні фотографії. Іноді я також вказую свою сторінку Instagram, щоб довести, що займаюся фотографуванням із любов’ю до мистецтва: зазвичай люди розуміють це й відразу заспокоюються».

2. Знайдіть оптимальне місце й залишайтеся на ньому

A man walking past a row of houses covered in autumnal foliage (left).Three people crossing the road next to a bus on the streets of Dublin (right).
Створіть власну композицію: спочатку виберіть фон, а потім дочекайтеся вдалої нагоди для знімку.

Однією з величезних проблем вуличного фотографування є швидка зміна оточення. «Усе постійно рухається, — каже Джузеппе. — Світло, об’єкти, оточення. Якщо повертаєшся завтра на те ж саме місце, все вже може бути по-іншому. Ти маєш змиритися з фактом, що не можеш усе контролювати. Тобі залишається лише розробити план і спробувати зрозуміти, де його можна реалізувати. Твоє завдання — скористатися оточенням і ситуацією навколо».

Для цього Джузеппе спочатку шукає фон, який йому подобається, а потім — затишне місце, де можна спокійно зупинитися. «По суті, на жвавій вулиці я знаходжу куточок і терпляче чекаю, доки не з’явиться людина, яку я хотів би зняти. Я можу дещо змінити позицію, кут зйомки або перспективу, але більшість часу я залишаюся на місці, де, мені здається, фон добре поєднується з бажаним об’єктом фотографування, і просто чекаю».

3. Виберіть режим зйомки, який допоможе найкраще розповісти історію

Схожі статті
Joel Thorpe taking a selfie with the Zoemini S on Brighton beachfront.

КАМЕРИ З ФУНКЦІЄЮ МИТТЄВОГО ДРУКУ

Розкриття свого творчого потенціалу з портативними принтерами

Відкрийте для себе корисні поради авторитетного знавця щодо розкриття власного почуття стилю за допомогою принтера.

Two people skateboarding down a bustling street at night.

УРБАНІСТИЧНА ФОТОГРАФІЯ

Як використовувати потенціал камери на повну

11 корисних порад, які допоможуть вам передати дух урбаністичних джунглів.

Piotr Malecki taking photos on the street.

ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ

Таємниці вуличної фотографії Пьотра Малецького з камерою Canon EOS M6 Mark II

Відкрийте для себе захоплення, яке можна відчути у своєму рідному місті, надихаючись міською фотографією Пьотра Малецького (Piotr Malecki).

Велика рукоятка в поєднанні з легким і портативним корпусом камери Canon EOS M6 Mark II робить цю модель ідеальним інструментом для тривалих фотосесій на вулиці.

Маючи величезний досвід, Джузеппе каже, що найкращий режим для вуличної зйомки — це пріоритет діафрагми (Av). «Вам не потрібно все контролювати: лише діафрагму та, можливо, ISO. Іноді буває потрібно підвищити чутливість ISO, коли знімаєш вночі, а вдень можна збільшити швидкість із меншою діафрагмою, що покращує шанс спіймати у фокус рухомий об’єкт».

Джузеппе зазвичай використовує широку діафрагму (з малим значенням f), що допомагає йому створити свій фірмовий кінематографічний ефект. «Зйомка з діафрагмою f/1.4, f/1.8 або f/2.8 дозволяє мені ізолювати об’єкт зйомки з розмитим фоном. Це дозволяє мені розкрити сюжет за допомогою об’єкта, приховуючи зайві деталі».

4. Виберіть оптимальний об’єктив для своєї сцени

A tram on the tracks in Dublin city centre (left). An old man reading the newspaper on the top level of a double-decker bus (right).
Джузеппе скористався у своїй композиції інфраструктурою міста: трамвайна лінія спрямовує погляд до фокусної точки на зображенні (ліворуч). Камера: Canon EOS M6 Mark II + EF-M32mm f/1.4 STM. Щоб створити композицію для цього знімку (праворуч), Джузеппе спіймав у кадрі схожі кольори автобусу всередині та листя, яке можна побачити через вікно.

«Часто кажуть, що для вуличного фотографування краще підходить фокусна відстань 28–55 мм, оскільки вона найближча до того, що бачить людське око, отже створює природну перспективу, — розповідає Джузеппе. — Але для мене фон не менш важливий за об’єкт, тож я зазвичай знімаю з відстанню 24 мм або 28 мм». З камерою Canon EOS M6 Mark II він користувався об’єктивом Canon EF-M 32mm f/1.4 STM для створення широких відкритих кадрів, які йому так подобаються. «Цей об’єктив був просто універсальним і підходив майже до будь-якої ситуації, у якій я опинявся, — каже він. — Зокрема, мені дуже подобаються атмосферні знімки, які я з ним робив, фокусуючись на всій сцені цілком, а не на окремому об’єкті».

Окрім створення широких кадрів, Джузеппе останнім часом також полюбив фотографування з відстані. «Нещодавно я з’ясував, що мені досить зручно знімати за допомогою телеоб’єктивів, які не дуже подобаються багатьом професіоналам. Мені здається, це дуже старомодний підхід. З об’єктивом на 85 мм або телеоб’єктивом на кшталт Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM я зберігаю певну відстань між собою та об’єктом, не втручаючись у його особистий простір: ще дозволяє мені ізолювати об’єкт зйомки, а також зробити фон дуже розмитим — саме як мені подобається».

5. Тримайте об’єкт у фокусі

Щоб вибрати фокусну точку й вдало відкадрувати сцену на широкому знімку, можна сфокусуватися на якомусь певному об’єкті. Це фірмовий прийом Джузеппе, який дозволяє йому створювати кінематографічний ефект у кадрі.

Для Джузеппе камера Canon EOS M6 Mark II стала справжнім відкриттям. «Автофокус дуже надійний і швидкий, алгоритм відстеження облич та очей надзвичайно точний». Але незважаючи на це, Джузеппе також рекомендує вуличним фотографам користуватися ручним фокусуванням, адже це розширює творчі можливості. «Скажімо, я хочу сфокусуватися на комусь усередині сцени, а всі інші люди в кадрі мають бути розмиті, щоб створити відчуття руху: у такому випадку ручний фокус — найкращий варіант».

6. Знайдіть спосіб розкрити свої творчі здібності

Щоб знімок став більш атмосферним, можна скористатися штучним освітленням. Експериментування з відбитками на поверхнях під час вуличного фотографування дозволяють зробити зображення ще більш креативними.

Для створення унікальних і неповторних зображень Джузеппе пропонує знімати під незвичним кутом або з нестандартної точки. Один із його улюблених прийомів — пошук відображень у вікнах та на інших блискучих поверхнях. «Я шукаю людей за склом (наприклад, в автобусі або кафе), а потім знаходжу цікавий об’єкт для зйомки, що відображається в склі: це може бути будівля, автомобіль або людина, — розповідає він. — Ці шари створюють різні відтінки настрою на моїх фотографіях».

Окрім вікон, Джузеппе радить експериментувати з калюжами й річками, створюючи цікаві композиції.

Він також рекомендує іноді знімати проти світла, а також не нехтувати штучним освітленням. «Світло — це одна з найважливіших речей у фотографуванні, ми всі це знаємо, але для того, щоб вразити глядача, треба експериментувати з освітленням», — каже він. Якщо світло надто різке або пряме, Джузеппе пропонує погратися із силуетами. «Я знаходжу освітлений фон, а потім чекаю, доки хтось не з’явиться в потрібній точці кадру. Це також дуже зручно, якщо не хочеш знімати обличчя людини».

«Іноді я також використовую штучне світло — від вуличних знаків до ліхтарів, адже вони створюють настрій і допомагають привернути увагу глядача до тих чи інших об’єктів».

Зафіксувавши рух на сцені, як на цій фотографій, можна подарувати глядачеві відчуття жвавої та яскравої атмосфери міських вулиць.

Тим, хто хоче спробувати себе в ролі вуличного фотографа, Джузеппе дає просту пораду: практика, практика й ще раз практика. «Якщо ви дійсно захоплені чимось, ви поступово ставатимете дедалі краще й краще у своїй справі, а також знайдете власний стиль. Я все ще роблю це кожного дня. Я завжди практикуюся. Найкраща порада, яку я можу дати, — взяти камеру, вийти на вулицю і просто почати фотографувати».

Вас нервує зйомка на публіці, або, мабуть, турбує реакція людей? «Фотографування людей на вулиці — це лінія, яку ви маєте перетнути, — додає Джузеппе. — Що більше ви це робите, то комфортніше почуваєтеся під час зйомки, і це дозволяє вам сконцентруватися на найважливішому — створенні чарівних фотографій».

Автор: Наталі Дентон (Natalie Denton)

Подібна продукція

Схожі статті



Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.

Повернутися до всіх порад і прийомів