ФОТОГРАФІЇ З ПОДОРОЖЕЙ
Правила фотографування в подорожах
Що потрібно враховувати, коли знімаєш чужі культури та спільноти.
ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ
Фотографування — це саме життя Джузеппе Еспозіто-Родрігеса. Він народився у Венесуелі в батька-італійця, що любив робити пейзажні знімки, і матері-португалки, яка мала пристрасть до туристичного фотографування. Звісно, Джузеппе пішов по стопах своїх батьків і також захопився фотографією.
З 2013 р. він живе в Дубліні, де робить атмосферні й глибокі фотографії кінематографічної якості на набережних та освітлених ліхтарями вулицях цього чудового міста. Його роботи публікувалися у відомих виданнях, включаючи Lonely Planet і Culture Trip. У минулому Джузеппе зазвичай користувався камерою Canon EOS 5D Mark III (якій на зміну прийшла модель Canon EOS 5D Mark IV) з об’єктивом Canon EF 24-70mm f2.8L II USM, Canon EF 50mm f/1.4 USM або Canon EF 85mm f/1.4L IS USM. Проте нещодавно він відкрив для себе надзвичайно портативну камеру Canon EOS M6 Mark II.
«Модель Canon EOS M6 Mark II — універсальна камера для вуличних фотографів, оскільки висока роздільна здатність (32,5 мегапікселя), функція серійної зйомки (14 кадрів на секунду) та чудові можливості для зйомки відео (4K без кадрування) поєднані в ній із міцною рукояткою, за яку дуже зручно триматися під час тривалого перебування на вулиці». Як і інші камери Canon EOS M, модель EOS M6 Mark II можна використовувати з адаптером Canon EF-EOS M, який відкриває перспективи використання понад 80 об’єктивів серій EF-S та EF, включаючи такі спеціалізовані пристрої, як макрооб’єктиви та об’єктиви типу «Риб’яче око».
Джузеппе ділиться з нами своїми знаннями, методами й порадами щодо креативного вуличного фотографування.
Завжди варто перевірити, чи можна робити вуличні фотографії там, де ви плануєте знімати: у цілому в більшості країн дозволено фотографувати в загальнодоступних місцях, якщо явним чином не зазначено інше, і цей дозвіл поширюється на фотографування пішоходів на вулицях і людей у публічних місцях, як-от парки. Проте не всім подобається, коли їх знімають. Джузеппе каже: «Я зазвичай швидко показую людям їхні знімки, сподіваючись, що вони побачать, що я роблю художні фотографії. Іноді я також вказую свою сторінку Instagram, щоб довести, що займаюся фотографуванням із любов’ю до мистецтва: зазвичай люди розуміють це й відразу заспокоюються».
Однією з величезних проблем вуличного фотографування є швидка зміна оточення. «Усе постійно рухається, — каже Джузеппе. — Світло, об’єкти, оточення. Якщо повертаєшся завтра на те ж саме місце, все вже може бути по-іншому. Ти маєш змиритися з фактом, що не можеш усе контролювати. Тобі залишається лише розробити план і спробувати зрозуміти, де його можна реалізувати. Твоє завдання — скористатися оточенням і ситуацією навколо».
Для цього Джузеппе спочатку шукає фон, який йому подобається, а потім — затишне місце, де можна спокійно зупинитися. «По суті, на жвавій вулиці я знаходжу куточок і терпляче чекаю, доки не з’явиться людина, яку я хотів би зняти. Я можу дещо змінити позицію, кут зйомки або перспективу, але більшість часу я залишаюся на місці, де, мені здається, фон добре поєднується з бажаним об’єктом фотографування, і просто чекаю».
Маючи величезний досвід, Джузеппе каже, що найкращий режим для вуличної зйомки — це пріоритет діафрагми (Av). «Вам не потрібно все контролювати: лише діафрагму та, можливо, ISO. Іноді буває потрібно підвищити чутливість ISO, коли знімаєш вночі, а вдень можна збільшити швидкість із меншою діафрагмою, що покращує шанс спіймати у фокус рухомий об’єкт».
Джузеппе зазвичай використовує широку діафрагму (з малим значенням f), що допомагає йому створити свій фірмовий кінематографічний ефект. «Зйомка з діафрагмою f/1.4, f/1.8 або f/2.8 дозволяє мені ізолювати об’єкт зйомки з розмитим фоном. Це дозволяє мені розкрити сюжет за допомогою об’єкта, приховуючи зайві деталі».
«Часто кажуть, що для вуличного фотографування краще підходить фокусна відстань 28–55 мм, оскільки вона найближча до того, що бачить людське око, отже створює природну перспективу, — розповідає Джузеппе. — Але для мене фон не менш важливий за об’єкт, тож я зазвичай знімаю з відстанню 24 мм або 28 мм». З камерою Canon EOS M6 Mark II він користувався об’єктивом Canon EF-M 32mm f/1.4 STM для створення широких відкритих кадрів, які йому так подобаються. «Цей об’єктив був просто універсальним і підходив майже до будь-якої ситуації, у якій я опинявся, — каже він. — Зокрема, мені дуже подобаються атмосферні знімки, які я з ним робив, фокусуючись на всій сцені цілком, а не на окремому об’єкті».
Окрім створення широких кадрів, Джузеппе останнім часом також полюбив фотографування з відстані. «Нещодавно я з’ясував, що мені досить зручно знімати за допомогою телеоб’єктивів, які не дуже подобаються багатьом професіоналам. Мені здається, це дуже старомодний підхід. З об’єктивом на 85 мм або телеоб’єктивом на кшталт Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM я зберігаю певну відстань між собою та об’єктом, не втручаючись у його особистий простір: ще дозволяє мені ізолювати об’єкт зйомки, а також зробити фон дуже розмитим — саме як мені подобається».
Для Джузеппе камера Canon EOS M6 Mark II стала справжнім відкриттям. «Автофокус дуже надійний і швидкий, алгоритм відстеження облич та очей надзвичайно точний». Але незважаючи на це, Джузеппе також рекомендує вуличним фотографам користуватися ручним фокусуванням, адже це розширює творчі можливості. «Скажімо, я хочу сфокусуватися на комусь усередині сцени, а всі інші люди в кадрі мають бути розмиті, щоб створити відчуття руху: у такому випадку ручний фокус — найкращий варіант».
Для створення унікальних і неповторних зображень Джузеппе пропонує знімати під незвичним кутом або з нестандартної точки. Один із його улюблених прийомів — пошук відображень у вікнах та на інших блискучих поверхнях. «Я шукаю людей за склом (наприклад, в автобусі або кафе), а потім знаходжу цікавий об’єкт для зйомки, що відображається в склі: це може бути будівля, автомобіль або людина, — розповідає він. — Ці шари створюють різні відтінки настрою на моїх фотографіях».
Окрім вікон, Джузеппе радить експериментувати з калюжами й річками, створюючи цікаві композиції.
Він також рекомендує іноді знімати проти світла, а також не нехтувати штучним освітленням. «Світло — це одна з найважливіших речей у фотографуванні, ми всі це знаємо, але для того, щоб вразити глядача, треба експериментувати з освітленням», — каже він. Якщо світло надто різке або пряме, Джузеппе пропонує погратися із силуетами. «Я знаходжу освітлений фон, а потім чекаю, доки хтось не з’явиться в потрібній точці кадру. Це також дуже зручно, якщо не хочеш знімати обличчя людини».
«Іноді я також використовую штучне світло — від вуличних знаків до ліхтарів, адже вони створюють настрій і допомагають привернути увагу глядача до тих чи інших об’єктів».
Тим, хто хоче спробувати себе в ролі вуличного фотографа, Джузеппе дає просту пораду: практика, практика й ще раз практика. «Якщо ви дійсно захоплені чимось, ви поступово ставатимете дедалі краще й краще у своїй справі, а також знайдете власний стиль. Я все ще роблю це кожного дня. Я завжди практикуюся. Найкраща порада, яку я можу дати, — взяти камеру, вийти на вулицю і просто почати фотографувати».
Вас нервує зйомка на публіці, або, мабуть, турбує реакція людей? «Фотографування людей на вулиці — це лінія, яку ви маєте перетнути, — додає Джузеппе. — Що більше ви це робите, то комфортніше почуваєтеся під час зйомки, і це дозволяє вам сконцентруватися на найважливішому — створенні чарівних фотографій».
Автор: Наталі Дентон (Natalie Denton)
Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.
Повернутися до всіх порад і прийомівФОТОГРАФІЇ З ПОДОРОЖЕЙ
Що потрібно враховувати, коли знімаєш чужі культури та спільноти.
УРБАНІСТИЧНА ФОТОГРАФІЯ
11 корисних порад, які допоможуть вам передати дух урбаністичних джунглів.
МІСЬКА ФОТОГРАФІЯ
Знімайте приголомшливі міські пейзажі й деталізовані міські сцени. Нижче ви знайдете всі необхідні поради, рекомендації, прийоми й джерела натхнення.