ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ

Корисні поради для отримання унікальних вуличних знімків

За словами Андреса МакНілла (Andres McNeill), за останні десятиліття вулична фотографія досягла нових висот — сьогодні вона стала більш експериментальною, а фотографи черпають натхнення з інших жанрів.
Знімок ззаду фігури, яка йде довгим підвісним мостом до ряду високих будівель. Знімок зробив вуличний фотограф Андрес МакНілл (Andres McNeill).

Вулична фотографія існує з тих пір, коли камери стали досить маленькими, щоб їх можна було легко переносити. Цей жанр охоплює широкий діапазон стилів, але його вільно визначають як непостановочні знімки, зняті в громадських місцях. Говорячи про квінтесенцію вуличної фотографії, більшість людей згадують нью-йоркський стиль 1960-1980-х років — динамічні кадри, іноді зроблені прямо перед обличчями людей. Однак, як і всі види фотографії, цей жанр еволюціонував.

У часи, коли кожен має під рукою смартфон, якість знімків, зроблених камерою, і творчі композиції допомагають професійним вуличним фотографам вирізнятися серед інших. Вони можуть дотримуватися описаного стилю, але вони знімають вуличні фотографії по-своєму.

Ось, наприклад, Андрес МакНілл (Andres McNeill). Цей фотограф із Глазго у Великій Британії зібрав значну кількість шанувальників у соціальних мережах завдяки своїм драматичним знімкам цього міста в Шотландії на архітектурну тематику. Для Андреса перше місце посідають будівлі, а потім люди.

Він ділиться порадами зі зйомки вулиць.

1. Спостерігайте за світом навколо

Дві фігури з парасольками крокують перед величною будівлею. Знімок зробив вуличний фотограф Андрес МакНілл (Andres McNeill).

Хоча Андрес черпає натхнення з архітектури, йому також подобається включати в свої міські фотографії людей. Це додає знімкам руху й індивідуальності та оживляє їх. Знято на камеру Canon EOS R6 з адаптером кріплення Canon EF-EOS R та об’єктивом Canon EF 200mm f/4L IS USM із фокусною відстанню 200 мм, витримкою 1/800 с, діафрагмою f/4 та ISO 400. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Літній чоловік, який йде тротуаром із тростиною, видається карликом серед стін багатоповерхового будинку з червоної цегли. Знімок зробив вуличний фотограф Андрес МакНілл (Andres McNeill).

Дорожня розмітка та металеві конструкції на зовнішній стороні цієї будівлі допомагають привернути погляди глядачів до чоловіка, який йде з тростиною вздовж величних стін із червоної цегли. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM з витримкою 1/800 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 100. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Коли Андрес вирушає на денну зйомку, він навмисно уникає зайвих роздумів про кінцеву точку своєї подорожі, натомість він реагує на те, що бачить. Тим не менш, у нього є певне уявлення того, що він шукає. «Мені здається, що я трохи відрізняюся від багатьох вуличних фотографів, тому що я беру до уваги міську архітектуру», — пояснює він. «Мені цікаво показати масштаб. Мені подобається зображати величезну будівлю, а на передньому плані людей для створення контрасту».

Андрес блукає вулицями, поки не знайде місце, яке, на його думку, створить яскраву композицію, а потім готує камеру й чекає. «Я знаходжу гарну будівлю, яка служитиме тлом, а людина перед нею відіграватиме майже другорядну роль», — каже він. Ідеальним об’єкт зйомки часто робить візуальне повторення чи збіг — «людина в зеленому одязі стоїть поруч із рекламним щитом із зображенням людини в зеленому одязі тощо».

Фотографуючи людей у місці дії, важливо мати на увазі точку фокусування — очі ключового об'єкта, обличчя людини по центру в натовпі, чи людини, яка поспішає вулицею.

2. Знайдіть стиль, який вас надихає

Вуличний знімок знизу, на якому дві ошатні будівлі в тіні обрамляють третю будівлю, залиту сонячним світлом.

Перевагою використання високих будівель як рамки кадру є те, що знімати можна в будь-який час. «Нестрашно, якщо ви знімаєте опівдні, що зазвичай є страшним сном для фотографа, оскільки в цей час сонце зазвичай буває найяскравішим, тому що все одно можна знайти гарний контраст між світлом і тінню», — каже Андрес. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM з витримкою 1/250 с, діафрагмою f/2,8 та ISO 200. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Людина стоїть на платформі й дивиться, як повз неї мчить потяг. Кадр повністю сфокусований на людині, а вагон потяга розмитий.

Андрес любить робити зображення, схожі на кадри з фільму тому, що це створює «ностальгічний вигляд, майже як Глазго мого дитинства», — каже він. Знято на камеру Canon EOS R6 з об’єктивом Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM із витримкою 1/6 с, діафрагмою f/4,5 та ISO 100. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Кіно є важливою точкою взаємодії для Андреса, бо він компонує знімок, «майже як заявковий план у фільмі».

Він наголошує, що сьогодні у вуличній фотографії немає універсальності. Найбільше Андреса приваблюють форми та орнаменти будівель, чи то величних будівель 19-го століття у вікторіанському стилі, чи випадкових споруд у бруталістичному стилі, які можна знайти на вулицях Глазго. Він каже: «Я дуже люблю використовувати напрямні лінії, коли лінії будівлі спрямовують до об’єкта. Іноді я роблю знімок із будівлями по обидва боки кадру, а посередині опиняється людина або, можливо, таксі, що їде в напрямку до мене.

«Існує дуже багато способів зробити чудовий знімок», — додає Андрес. «Для старого методу завжди використовували об’єктив із фокусною відстанню 35 мм, іноді зйомку зі стегна, зблизька, а зараз ми використовуємо багате різноманіття фокусних відстаней. Якщо ви бажаєте уникнути взаємодії з людьми, можна використати об’єктив із фокусною відстанню 85 мм або 200 мм і знімати з іншого боку вулиці та зафіксувати момент, який ви могли б пропустити з 35 мм».

3. Використовуйте творчі композиції

Знімок вуличного фотографа Андреса МакНілла, зроблений із-під мосту, на якому у великій калюжі на дорозі відображаються будівля та дерева.

Андрес зробив абсолютно звичайну сцену цікавою, використавши землю та нижню частину мосту як природні рамки та переконавшись, що будівля й дерева відображаються у великій калюжі на дорозі. Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM з витримкою 1/1000 с, діафрагмою f/3,5 та ISO 100. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Знімок зверху брукованої звивистої вулиці Глазго. Гірлянда з різнобарвних прапорців між будівлями з обох боків. Знімок зробив вуличний фотограф Андрес МакНілл (Andres McNeill).

Урізноманітніть свою міську фотографію, знімаючи вулицю зверху або об’єкти вгорі з землі. Знято на камеру Canon EOS R6 з адаптером кріплення Canon EF-EOS R та об’єктивом Canon EF 35mm f/2.8L III USM з фокусною відстанню 16 мм, витримкою 1/160 с, діафрагмою f/5 та ISO 100. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Для створення унікальних і неповторних зображень спробуйте знімати під незвичним кутом або з нестандартної точки. Одна з улюблених речей Андреса в Глазго — це різні композиції та шари, які він може використовувати в кадрі, оскільки в місті багато пагорбів. Висота також чудово підходить для зйомки заходів сонця.

Ще один корисний прийом — пошук відображень у вікнах та на інших блискучих поверхнях. Окрім вікон, також можна поекспериментувати з калюжами й річками, створюючи цікаві композиції.

Якщо ви знімаєте вуличні фотографії, подумайте про унікальні особливості вашого власного міста та використовуйте їх, щоб зробити свої зображення цікавими та унікальними.

4. Використовуйте погодні умови на власну користь

Людина в стильному чорному костюмі з великою чорною парасолькою йде спиною до камери вулицею дощового міста. Автор знімка: Андрес МакНілл (Andres McNeill).

Захист від погодних умов від Canon ніколи не підводив Андреса, але іноді він бере для своєї камери додатковий чохол із захистом від дощу на випадок, якщо дрібний дощ перетвориться на зливу. Знято на камеру Canon EOS R6 з адаптером кріплення Canon EF-EOS R та об’єктивом Canon EF 165mm f/4L IS USM із фокусною відстанню 200 мм, витримкою 1/160 с, діафрагмою f/4 та ISO 100. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Вузька вимощена бруківкою вулиця в сутінках, гірлянда з лампочок між будинками відбивається в калюжах води на дорозі. Автор знімка: Андрес МакНілл (Andres McNeill).

Часто, щоб зробити той самий знімок, потрібно чекати. Андрес може стояти на одному місці півгодини, не зробивши бажаного знімку, наприклад коли у кадрі з’являється людина. Але знайшовши цікаву локацію, завжди можна повернутися туди наступного дня. Знято на камеру Canon EOS R6 з адаптером кріплення Canon EF-EOS R та об’єктивом Canon EF 70-200mm f/4L USM з витримкою 1/250 с, діафрагмою f/4,5 та ISO 3200. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Глазго також є одним із міст Великої Британії з найвищим рівнем вологості. Андрес на це не зважає. Він навіть перевіряє прогноз погоди, сподіваючись на дощ. «Мої друзі та родина ненавидять мене за це», — сміється Андрес.

«Працюючи з камерами системи EOS R, я бачу кожну крапельку дощу, оскільки їх роздільна здатність дуже висока», — додає він. «Дощ надає зображенням зовсім інший вигляд, ніж той, який можна отримати в літній день. Він скоріше похмурий». До того ж, парасолі — чудовий реквізит.

5. Будьте шанобливі

На вуличній фотографії Андреса МакНілла велосипедист їде вимощеною бруківкою вулицею перед розкішною кам’яною будівлею.

На початку своєї кар’єри Андрес намагався наслідувати стиль вуличних фотографів минулого, які стояли максимально близько до своїх об’єктів. «Мені не дуже подобається порушувати особистий простір інших людей», — зробив він висновок. «Це не зовсім мій стиль». Знято на камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM з витримкою 1/500 с, діафрагмою f/4,5 та ISO 100. © Андрес МакНілл (Andres McNeill)

Завжди радимо перевіряти законність вуличної фотозйомки в місці, в якому ви плануєте знімати, але, зазвичай, за відсутності інших правил, зйомка в громадських місцях у більшості країн дозволена. Це стосується й фотографування пішоходів на вулиці та людей у громадських місцях, наприклад у парках.

Тим не менш, фотографувати незнайомих людей може бути складно. «Просто чесно робіть свою справу і дозвольте своїй пристрасті відображуватися на знімках», — радить Андрес. Він зазвичай робить знімок, а потім, якщо це можливо, підходить до об’єкта зйомки, розказує й показує фотографію на екрані камери. Ще можна запропонувати відправити об’єкту зображення або дати йому інформацію про свої соціальні мережі, щоб він міг переглянути зображення в інтернеті.

Більшість людей ставиться до цього з розумінням, але Андрес із задоволенням видалить зображення, якщо його попросять.

6. Удоскональте своє обладнання для вуличної фотографії

Пара рук тримають камеру Canon EOS R8 з об’єктивом Canon RF 28mm F2.8 STM.

Зйомка непередбачуваних моментів та випадкових обставин є однією з найбільших радощів вуличної фотографії, тож наявність режиму серійної зйомки у камері ідеально впорається з цим завданням. Камера EOS R8 може знімати зі швидкістю до 40 кадрів/с завдяки електронному затвору, а також має режим серійної зйомки 30 зі швидкістю 30 кадрів/с із функцією попередньої зйомки, який дасть вам змогу починати знімати у форматі RAW, натиснувши кнопку затвора наполовину.

Компактний розмір і ефективна робота в умовах слабкого освітлення бездзеркальних камер системи EOS R від Canon, від повнокадрових EOS R8 і EOS R6 Mark II до APS-C EOS R10 і EOS R50, роблять їх чудовим вибором для вуличної зйомки.

Зазвичай Андрес знімає з високою витримкою в режимі безперервної серійної зйомки. «Я хочу передати динаміку подій і не хочу пропустити цікавий кадр», — пояснює він.

Традиційно у вуличній фотографії використовували об’єктиви з фокусною відстанню 35 мм або 50 мм, оскільки вони найкраще передають те, як людське око бачить світ, і тому створюють природну перспективу. Об’єктиви Canon RF 50mm F1.8 STM і RF 35mm F1.8 MACRO IS STM забезпечують чудовий плавний ефект боке, а їх широкі діафрагми також допомагають створити кінематографічний ефект, ізолюючи об’єкт зйомки та розмиваючи тло.

Однак якщо зобразити тло так само важливо, як і об’єкт, краще обирати ширококутний об’єктив. Надкомпактний об’єктив Canon RF 28mm F2.8 STM має універсальну фокусну відстань і велику діафрагму для експериментів із розмиттям тла, що робить його ідеальним рішенням для вуличної фотографії. Універсальний об’єктив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM має функцію оптичної стабілізації зображення, яка дозволяє мінімізувати тремтіння камери, а також володіє універсальністю для створення як ширококутних міських сцен, так і більш природних вуличних портретів. «Іноді мені подобається мати можливість наближати об’єкт і створювати різні композиції», — каже Андрес.

Зйомка за допомогою телеоб’єктива дозволяє зберігати певну дистанцію між фотографом і об’єктом зйомки, тому вам не потрібно порушувати особистий простір людини. Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM — це надзвичайно універсальний об’єктив із 10-кратним збільшенням, який ідеально підійде тим, кому потрібен один об’єктив із фокусною відстанню на кожен випадок.

Вулична фотозйомка — найдоступніший вид фотографії. Фотографам-початківцям не потрібно купувати складне й дороге обладнання. Не потрібно подорожувати за кордон, підніматися в гори або сидіти тижнями в засідці, чекаючи на появу рідкісної тварини. Усе, що вам потрібно, це взяти свою сумку з обладнанням, вийти на вулицю біля вашого дому й почати знімати. І це навичка, яка покращується завдяки практиці. «Натренувавши очі, ви зрозумієте, що неймовірні моменти трапляються весь час», — каже Андрес. «Просто потрібно бути терплячим».

Захоплюючі предмети просто біля вашого порогу. Тож виходьте на вулицю, приготуйтеся й натисніть кнопку затвора.


Автор: Рейчел Сігал Гамільтон (Rachel Segal Hamilton)

Пов’язана продукція

  • Бездзеркальні камери

    EOS R8

    Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R10

    Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C.
  • ОБ’ЄКТИВИ CANON

    RF 28mm F2.8 STM

    Тонкий і легкий об’єктив типу «млинець» для зйомки під час подорожей і вуличної фотографії з універсальною фокусною відстанню 28 мм і широкою максимальною діафрагмою f/2,8.
  • Стандартний об’єктив

    RF 50mm F1.8 STM

    Компактний, тихий і легкий 50-міліметровий RF-об’єктив із фіксованою фокусною відстанню з широкою діафрагмою f/1,8 ідеально підходить для втілення вашого творчого бачення.
  • Об’єктиви RF

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    Ідеальний об’єктив для щоденної зйомки для власників повнокадрових бездзеркальних камер. Надзвичайно зручна у користуванні, камера RF 24-105mm F4-7.1 IS STM надзвичайно легка та компактна, здатна вивести вашу зйомку на новий рівень.
  • Об’єктиви RF

    RF 24-240mm F4-6.3 IS USM

    Універсальний об’єктив із 10-кратним збільшенням, який підходить до системи EOS R, незважаючи на свої компактні розміри забезпечує виняткову універсальність.

Схожі статті

  • ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ

    Експеримент з об’єктивом для вуличної фотографії

    Чому об’єктив RF 28mm F2.8 STM від Canon є таким важливим елементом обладнання для вуличних фотографів.

  • Фотографування архітектурних споруд

    Поради зі зйомки архітектурних споруд

    Зануртеся в архітектурне фотографування за допомогою прийомів і порад від професіонала.

  • ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ

    Відкрийте для себе абстрактну вуличну фотографію

    Створюйте приголомшливі витвори мистецтва з буденних речей за допомогою цих простих прийомів створення сюрреалістичних міських пейзажів.

  • ВУЛИЧНА ФОТОГРАФІЯ

    Поради щодо зйомки вуличних портретів

    Найкращі поради щодо зйомки вражаючих вуличних портретів від професійного фотографа Джуліана Лав.