ОСНОВИ ФОТОГРАФІЇ НА ВІДКРИТОМУ ПОВІТРІ

Поради щодо зйомки за екстремальних погодних умов

Спека чи холод, дощ чи сонце — дотримуйтеся цих порад, щоб робити приголомшливі знімки за будь-якої погоди та умов.
Фотограф у зимовому одязі та з рюкзаком стоїть на засніженому схилі гори, тримаючи в руках камеру Canon. © Рихард Вальх (Richard Walch)

Зазвичай фотографувати за екстремальної температури складніше. Сніг, мороз і крига — незмінні атрибути видовищних зимових сюжетів, але більшість камер призначені для роботи лише за температурі вище 0 °C. І аналогічно: дуже спекотна погода може спричинити перегрівання камери, а піщана місцевість збільшує ризик пошкодження незахищеного обладнання.

Багато камер Canon мають захист від несприятливих погодних явищ і здатні працювати за надзвичайно суворих умов, але слід також враховувати людський фактор. Фотографування в некомфортному середовищі може бути для вас не простішим, ніж для вашого обладнання.

Очевидно, що під час зйомки за екстремальної температури потрібна обережність: перш ніж вирушати, слід обов’язково дізнатися прогноз погоди, а також взяти із собою відповідний одяг і спорядження для фотозйомки на природі. Однак варто також пам’ятати кілька практичних порад, які допоможуть зробити процес зйомки якомога комфортнішим. Ось наші корисні поради для зйомки за дуже холодних чи спекотних умов.

Зйомка за низької температури

1. Тримайте руки в теплі

Фотограф у зимовій куртці, шапці та рукавичках тримає в руках Canon EOS R5.

Під час зйомки за екстремальних погодних умов потрібно тримати руки в теплі. Ви можете придбати пару тонких терморукавичок, які одягаються під основні рукавички й допомагають утримувати тепле повітря.

Тремтіння рук призводить до тремтіння камери, що спричиняє розмиття на знімках. Обов’язково візьміть із собою пару товстих водонепроникних рукавичок і грілки, щоб зігріти руки після тривалого перебування на морозі.

Хоча рукавички важливі для фотозйомки в холодну погоду, з ними може бути складніше натискати кнопки на камері. Об’єктивами Canon із налаштовуваним кільцем керування, як-от RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, RF 35mm F1.8 MACRO IS STM та RF 85mm F2 MACRO IS STM, часто легше керувати саме в рукавичках. Також стають у пригоді камери Canon із контролером-джойстиком, такі як Canon EOS R10, коли в рукавичках виникають проблеми з переміщенням точки АФ на сенсорному екрані.

Спортивний фотограф і посланець Canon Рихард Вальх (Richard Walch) радить завзятим зимовим фотографам інвестувати в альпіністські рукавички, які дають змогу відкрити кінчики пальців для зйомки, але захищають ваші руки між знімками.

2. Захищайте свої обладнання

Рука в рукавичці тримає камеру Canon із прикріпленою блендою для захисту об’єктива від зимових умов.

За умов зими бленда може допомогти запобігти потраплянню крапель води на об’єктив. «Бленда стає надзвичайно важливою під час снігопаду, — пояснює Рихард. — Із хорошою блендою у вас не буде із цим жодних проблем». © Рихард Вальх (Richard Walch)

Фотограф знімає себе на вітряному пірсі на камеру Canon із мікрофоном і вітровим екраном.

Під час зйомки відео шум вітру може зіпсувати звук. Щоб зберегти чистоту звуку, можна скористатися режимами зменшення шуму вітру на камері Canon або зовнішнім мікрофоном зі спеціальним вітровим екраном.

Камери системи Canon EOS R, як-от EOS R6, EOS R6 Mark II та EOS R7, захищені від несприятливої погоди, тому з ними у вас не виникне проблем під час дощу, але перевірте їх, перш ніж виходити на вулицю у зливу. Якщо краплі потрапили на об’єктив, витріть їх чистою серветкою з мікрофібри або серветкою для об’єктива. Ви також можете придбати захисні фільтри для об’єктивів, що дуже корисні за екстремальних умов. Не варто міняти об’єктив під час сильного дощу або хуртовини, оскільки це може зашкодити обладнанню.

Якщо, працюючи з камерою на відкритому повітрі, не повертати кільце фокусування вручну або не використовувати якийсь час автофокус, механізм фокусування об’єктива та кільця трансфокатора можуть «замерзнути». Щоб цьому запобігти, обов’язково загортайте камеру й тримайте в спеціальній сумці, коли вона не потрібна. Не забудьте накрити камеру, якщо знімаєте під час снігопаду. Крім того, можна час від часу повертати кільце фокусування та кільце трансфокатора за допомогою двигуна АФ або вручну.

У холодну погоду акумулятори розряджаються швидше, ніж зазвичай, тому тримайте камеру з акумуляторами в сумці, щоб захистити їх від холоду, або у внутрішній кишені, де їх зберігатиме тепло вашого тіла. Також не забудьте взяти вдвічі більше акумуляторів, ніж зазвичай.

Якщо занести камеру з холоду в тепле приміщення, у ній може утворитися шкідливий для обладнання конденсат. «Коли ви йдете на обід, або ви, або рюкзак маєте залишитися на вулиці, — радить Рихард. — Якщо ви зайдете з холоду в тепло й спробуєте перевірити зображення, вважайте, що все пропало. Камера та об’єктив запітніють, і їх може бути пошкоджено. Камеру необхідно тримати за умов незмінної температури». Залиште рюкзак у трохи прохолоднішому місці, наприклад на ґанку, щоб дати обладнанню можливість нагріватися поступово.

Якщо вам необхідно швидко змінити умови, можна на кілька хвилин покласти обладнання в поліетиленовий пакет, щоб зміна температури була не такою різкою.

3. Використовуйте штатив і знімайте дистанційно

Фотограф у зимовому одязі присів за камерою Canon EOS R6, установленою на штативі на скелях біля річки.

Установлення камери на штатив і дистанційна зйомка за допомогою програми Canon Camera Connect зменшують ризик тремтіння камери, якщо ви тремтите від холоду. Ви можете перевірити кадрування і відрегулювати експозицію в режимі Live View програми, а потім почати знімати з передаванням зображення прямо на смартфон.

Якщо ви тремтите від холоду, отримати стабільне зображення непросто. Зафіксуйте камеру в потрібному положенні за допомогою легкого портативного штатива, і ви зможете впевнено робити знімки. Тільки слідкуйте за тим, щоб не торкнутися штатива голими руками за мінусової температури: це може призвести до обмороження шкіри. Перш ніж установлювати камеру, утрамбуйте сніг на землі, щоб створити рівну й тверду поверхню.

Ви також можете скористатися програмою Canon Camera Connect на смартфоні для бездротового дистанційного спуску затвора, і вам взагалі не доведеться торкатися камери. У програмі можна регулювати фокус, а також додавати до зображень геотеги, аби ніколи не забути, де саме було зроблено той чудовий кадр.

Зйомка за спекотних умов або на піску

1. Захищайтеся від сонця

Жінка сидить у тіні навісу, спрямовуючи у вікно камеру Canon, встановлену на штативі.

Якщо є можливість, знайдіть укриття. Надто довге перебування на сонці може не лише призвести до зневоднення, але й перегріти ваше спорядження. Залежно від того, куди ви прямуєте, може бути варто взяти із собою багато води.

2. Вибирайте правильне спорядження

Фотограф у капелюсі від сонця тримає камеру Canon з об’єктивом Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM із білим покриттям.

Чорне спорядження поглинає більше світла й швидше перегрівається, ніж обладнання з білим покриттям, як-от об’єктив Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM (на фото).

Жінка присіла на піщаному пляжі, щоб покласти камеру Canon до сумки.

Якісна сумка, на яку варто витратити гроші, допоможе вам безпечно транспортувати обладнання й захищатиме його, коли ви не користуєтеся ним.

Уникнення прямого сонячного світла також запобігає перегріванню обладнання, особливо під час зйомки відео. У разі перегрівання камери перестають працювати, тому ви просто не зможете продовжити зйомку й ризикуєте пропустити вдалі кадри, поки чекатимете, щоб камера охолонула.

Якщо ви знімаєте в піщаному середовищі, наприклад на пляжі або в пустелі, потрібно захистити обладнання від піщинок. Для цього можна придбати камеру з герметичним корпусом для захисту від поганої погоди, наприклад Canon EOS R7, яка є волого- та пилонепроникною. Модель EOS R7 також має захист затвора, який запобігає потраплянню пилу на сенсор. Об’єктиви також вразливі. Поєднайте свою захищену від несприятливої погоди камеру з таким же захищеним об’єктивом, як-от Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, що має гумові ущільнювачі, які запобігають потраплянню піску в оптичні компоненти.

Навіть якщо на вулиці не дуже спекотно, на обладнання іноді впливає атмосферна вологість, що може призвести до його пошкодження. Цьому також запобігає вологостійке герметизоване спорядження із захистом від несприятливих погодних умов, але можна зробити ще дещо. Візьміть водонепроникну сумку й покладіть усередину кілька пакетів із силікагелем, який збиратиме вологу, що потрапляє всередину. Зберігаєте цю сумку в сухому приміщенні — наприклад, у кімнаті з осушувачем повітря, якщо це можливо.

За умов екстремальної спеки можна покласти в сумку пакет із льодом, щоб зберегти прохолоду. Однак він має бути добре запакований, щоб волога не пошкодила ваше спорядження, коли лід розтане.

Важливу роль також відіграє колір спорядження. Деякі об’єктиви Canon, такі як RF 200-800mm F6.3-9 IS USM, мають біле покриття, яке захищає внутрішні компоненти під перегрівання за високої температури. Камера Canon EOS R50 також доступна в білому кольорі, що допомагає їй зберігати прохолоду під сонячним світлом довше, ніж чорній моделі. Крім того, RF-об’єктиви серії L, як-от Canon RF 70-200mm F2.8L IS USM, мають спеціальне теплозахисне покриття, яке запобігає перегріванню оправи об’єктива під інтенсивним сонцем.

3. Освітлення та переекспозиція

Фігура людини, що стоїть біля входу в печеру з камерою, вимальовується на фоні яскравого сонячного неба.

Бездзеркальні камери Canon можуть роботи фотографії у форматі файлів зображення RAW. Якщо ви знімаєте за складних умов освітлення, наприклад під яскравим сонячним світлом, у RAW-файл буде збережено більше даних і ширший динамічний діапазон, що полегшить корекцію експозиції під час обробки.

Яскраве сонячне світло часто призводить до переекспонованих знімків. Намагайтеся не засвічувати яскраві ділянки під час зйомки: якщо це станеться, дані будуть втрачені назавжди, тобто ви не зможете усунути переекспозицію на етапі обробки відзнятого.

Використовуйте функцію гістограми або шаблона «зебра» у камері, які допомагають відстежувати надмірне засвічування на екрані та в електронному видошукачі, і за потреби зменшуйте експозицію знімка. Якщо світлі ділянки не пересвічені, ви зможете скоригувати й відновити надто яскраві та білі області в програмному забезпеченні для редагування, як-от Canon Digital Photo Professional.

Більше порад і прийомів фотографування за складних умов можна знайти в нашій статті про зйомку екстремальних пейзажів*.



Автор: Петер Волінські (Peter Wolinski)



* Матеріал доступний не всіма мовами.

Подібна продукція

  • Бездзеркальні камери

    EOS R7

    Досліджуйте дику природу з камерою, яка поєднує неймовірну швидкість і якість зображення в портативному корпусі формату APS-C, призначеному для майбутнього.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R6 Mark II

    Фотографії або відео, екшн або портрети – поєднання продуктивності та якості зображення в моделі EOS R6 Mark II дозволяє розкрити свій творчий потенціал на повну
  • Об’єктиви RF

    RF 200-800mm F6.3-9 IS USM

    Потужний супертелеоб’єктив зі змінною фокусною відстанню 200–800 мм ідеально підходить для зйомки спортивних подій, дикої природи та динамічних сцен.
  • Об’єктиви RF

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    Ідеальний об’єктив для щоденної зйомки для власників повнокадрових бездзеркальних камер. Надзвичайно зручна у користуванні, камера RF 24-105mm F4-7.1 IS STM надзвичайно легка та компактна, здатна вивести вашу зйомку на новий рівень.
  • Об’єктиви RF

    RF 85mm F2 MACRO IS STM

    У компактному й легкому телеоб’єктиві RF 85mm F2 MACRO IS STM виняткова універсальність знімання крупним планом поєднується з можливостями майстерного стиснення та 5-ступеневою стабілізацією зображення.
  • Об’єктиви RF

    RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    Макрооб’єктив із фокусом 35 мм і швидкою діафрагмою f/1,8 для створення ширококутних знімків, фотографування на коротких відстанях і гібридної стабілізації зображення.
  • Схожі статті

  • Людина в туристичному спорядженні з великим рюкзаком стоїть на вершині скелястого виступу зі своїм собакою. На задньому плані видно неосяжну віддалену болотисту місцевість.

    ТУРИСТИЧНЕ ФОТОГРАФУВАННЯ

    Туристичне фотографування на природі

    Фотограф Анна Блеквелл (Anna Blackwell) подорожує дикою місцевістю Дартмура з камерою Canon EOS R6.

  • Жінка, одягнена в яскраво-червону зимову куртку, йде до водоспаду Скогафосс в Ісландії, навколо падає сильний сніг.

    ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

    Вражаюча зйомка пейзажів

    Як зробити ідеальне «пейзажне селфі» з фотографом-пейзажистом і інфлюенсером Асою Стейнарс.

  • Сноубордист йде по снігу зі сноубордом під пахвою і дивиться убік від камери. Фотографія зимових видів спорту: Рихард Вальх (Richard Walch).

    ЗЙОМКА НА ВУЛИЦІ

    Корисні поради щодо фотографування під час зимових свят

    Професійний спортивний фотограф Рихарда Вальх надає поради з удосконалення зимової фотографії: від вибору камери до найкращих налаштувань.

  • Рука дістає із сумочки камеру Canon із об’єктивом Canon RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM.

    ФОТОГРАФІЇ З ПОДОРОЖЕЙ

    Найкращі фотокамери та об’єктиви для подорожей

    Незалежно від того, досліджуєте ви міські вулиці, безлюдну сільську місцевість чи навіть вирушаєте на інший кінець світу, подорожувати варто без зайвих речей. Пропонуємо вашій увазі найкраще обладнання Canon, яке допоможе вам закарбовувати враження, не витрачаючи при цьому зайвих коштів.