ЗЙОМКА ОБ’ЄКТІВ, ЩО РУХАЮТЬСЯ

Elevate your action photography with Speedlite flashes

A simple flash of light from a Canon Speedlite can open up a whole world of innovative action photography techniques. Find out how to get the most out of this handy piece of kit.
Canon Camera

Фотографування зі спалахом може здатись надскладним, але по суті спалах є дуже простим пристроєм. Її призначення полягає в тому, щоб в потрібний момент підкреслити частину зображення за допомогою яскравого світла. Іноді спалах може бути необхідним через недостатнє освітлення, але в інших випадках ви можете використовувати спалах в поєднанні з навколишнім освітленням, щоб надати знімкам виразного вигляду. Одна спалах Speedlite відкриває безліч можливостей для творчості, особливо при зйомці в русі та спортивній фотографії. Ви можете зловити момент, зробити знімок із розмиттям руху або захопити обидва моменти в одному кадрі.

Незалежно від того, чи є ви новачком або шукаєте нові способи розширення ваших творчих можливостей у техніці освітлення, ось кілька порад про те, як використовувати Speedlite для створення неймовірних динамічних та спортивних знімків.

1. Передавання динаміки подій за допомогою високошвидкісної синхронізації

Чоловік стоїть на вершині скейт-рампи і фотографує скейтбордиста.

Щоб знімати в режимі високошвидкісної синхронізації (HSS), натискайте кнопку синхронізації на спалаху Speedlite до появи символу H, потім збільште витримку, щоб «заморозити» об'єкти, що швидко рухаються

Чоловік в темному одязі і капелюсі виконує трюк на скейтборді, відкинувшись назад під стрімким кутом на вершині рампи.

Режим HSS дозволяє встановити експозицію для отримання ефектного фону і при цьому отримати оптимальну експозицію об'єкта на передньому плані. Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM із фокусною відстанню 24 мм, витримкою 1/1600 с, діафрагмою f/5 та ISO 1000 із спалахом Canon Speedlite 600EX II-RT.

Багато камер при використанні спалаху обмежуються максимальною витримкою 1/200 секунди, яка може бути занадто повільною для того, щоб зняти об’єкти, які швидко рухаються. Однак, якщо ваша камера і спалах сумісні, як, наприклад, Canon EOS RP та Canon Speedlite 600EX II-RT, що використовується в цьому прикладі, ви можете знімати в режимі високошвидкісної синхронізації (HSS). Це дозволяє використовувати набагато коротшу витримку.

Для зйомки перехожих достатньо витримки 1/250 секунди, а якщо об'єкт рухається швидше, наприклад, бігун або скейтбордист, краще використовувати витримку 1/1000 секунди, щоб відобразити момент без розмитості. Недоліком режиму HSS є те, що спалаху доводиться видавати серію непомітних швидких імпульсів, щоб співпасти з двома шторками затвора нашої камери, а це означає, що максимальна потужність спалаху зменшується в міру збільшення витримки. Проте, коли ви хочете освітити об'єкт під час динамічної зйомки, режим HSS може виявитися безцінним.

2. Додайте глибини за допомогою зовнішнього спалаху

Скейтбордист виконує трюк перед стіною, розмальованою графіті.

Передавач для спалаху CanonST-E3-RT (Ver.2) має майже таке ж розташування кнопок, як і модель 600EX II-RT і може використовуватися для зовнішнього спалаху HSS. Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM із фокусною відстанню 46  мм, витримкою 1/200 с, діафрагмою f/8 та ISO 320 із спалахом Canon Speedlite 600EX II-RT.

Для використання виносного спалаху можна скористатись таким бездротовим радіосинхронізатором, як передавач для спалаху Canon ST-E3-RT та передавач для спалаху Canon ST-E3-RT (Ver.2). Закріпивши спалах Speedlite на підставці або штативі, переведіть його в режим E-TTL, в якому спалах автоматично встановлює потужність відповідно до нашої експозиції, або переведіть спалах у режим ручного керування потужністю, потім зробіть кілька пробних знімків, щоб визначити необхідну потужність спалаху для зйомки нашого об'єкта.

3. Встановіть занижену експозицію навколишнього освітлення, щоб виділити об'єкт зйомки

Жінка, що катається на скейтборді, знята у повітрі, її скейтборд перевертається під її ногами.

За допомогою зовнішнього спалаху зліва від об'єкта зйомки та світла сонця, що падає ззаду справа, ми можемо створити ефектне перехресне освітлення. Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM із фокусною відстанню 48  мм, витримкою 1/180 с, діафрагмою f/13 та ISO 100 із спалахом Canon Speedlite 600EX II-RT.

При комбінуванні спалаху з денним світлом можна експериментувати зі співвідношенням двох джерел світла. Наприклад, можна навмисно використовувати занижену експозицію денного освітлення та використовувати спалах для налаштування експозиції та ізоляції об'єкта зйомки. Для цього спочатку вимкніть спалах і вручну встановіть експозицію, яка буде недостатньою для навколишнього освітлення, щоб знімок вийшов темним і похмурим. Потім увімкніть спалах і переведіть його у режим ручного керування потужністю.

Зробіть кілька пробних знімків, щоб визначити необхідну потужність для вашої сцени. Для того щоб приглушити яскраве денне світло, нам потрібна висока потужність, тому почніть зі спалаху із повною потужністю 1/1, потім зменшіть її, якщо вона занадто сильна. Крім зміни потужності, ми також можемо регулювати силу освітлення, переміщаючи спалах ближче або далі від об'єкта зйомки. При такому використанні спалах Speedlite дозволяє створити навколо об'єкта зйомки атмосферне заповнююче освітлення.

4. Встановіть спалах в режимі синхронізації за задньою шторкою, щоб додати шлейф

На спалаху Speedlite встановлена витримка в одну секунду.

Синхронізація за задньою шторкою – це режим, який означає, що спалах спрацьовує в кінці експозиції або за задньою шторкою. В цьому випадку спалах встановлено по завершенню експозиції в одну секунду.

При використанні спалаху під час тривалої експозиції можна створити динамічне поєднання розмитості і різкості. Рух в кадрі створює розмитість, а короткий спалах «заморожує» об'єкт на частку секунди в рамках експозиції. Ви можете вибрати, чи спрацює спалах на самому початку або в кінці експозиції. Зазвичай найкраще встановити спалах у режим синхронізації за задньою шторкою, щоб він спрацював наприкінці. Таким чином, розмитість створює слід за об'єктом зйомки. Для використання режиму синхронізації за задньою шторкою натисніть кнопку синхронізації на Canon Speedlite, поки не з'явиться значок з трьома стрілками.

5. Використовуйте спалах для панорамних знімків, щоб зробити об'єкт чітким

Зображення жінки, що катається на скейтборді, із розмитою цегляною стіною з графіті на задньому плані, а сама скейтбордистка чітка.

Щоб створити розмитість при панорамуванні, відстежуйте рух об'єкта з одного боку кадру на інший, підлаштовуючи камеру під його швидкість. Знято на камеру Canon EOS RP з об’єктивом Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM із фокусною відстанню 26 мм, витримкою 1/30 с, діафрагмою f/16 та ISO 100 із спалахом Canon Speedlite 600EX II-RT.

Панорамування камери разом з об'єктом зйомки може призвести до дивовижного поєднання розмитості і різкості. Якщо правильно вибрати час, об'єкт зйомки буде різким, а все інше – розмитим. Панорамування можна виконувати і без спалаху, але його використання робить об'єкт більш різким і чітким. Встановіть спалах в режим синхронізації за задньою шторкою, потім налаштуйте режим пріоритету витримки і встановіть витримку близько 1/30 секунди (або швидше для об’єктів, які швидко рухаються, наприклад, автомобілів). Коли ви будете готові, виконайте панорамування камери з об'єктом. Може знадобитись кілька спроб, щоб налаштувати різкість об'єкта, але це варто того, щоб створити відчуття швидкості і руху.

6. Використовуйте імпульсний спалах для створення поєднаного зображення

Режим MULTI – це творчий ефект спалаху Speedlite, при якому видається висока частота імпульсів. При використанні в поєднанні з тривалою витримкою ви можете відобразити об'єкт в декількох положеннях в кадрі. Складність полягає в тому, що, як і при подвійний експозиції, світлі ділянки будуть перекриватися і змішуватися одна з одною. Тому найкраще знімати об'єкт на темному тлі або вночі і зафіксувати його переміщення з одного боку на інший.

Коли ви освоїте ці техніки, чому б не почерпнути більше натхнення у професійного фотографа екстремальних видів спорту та посланця Canon Лоренца Холдера, який розповість нам про свої поради1 з використання спалаху для динамічної зйомки, або ознайомтесь із роботами професійного фотографа динамічних подій Дейва Макісона, який знімає зі спалахом Speedlite EL-12.

Автор: Джеймс Патерсон (James Paterson)

  1. Лише англійською мовою.
  2. Матеріал доступний не всіма мовами.

Пов’язана продукція

Схожі статті

  • ФОТОГРАФУВАННЯ РУХОМИХ ОБ’ЄКТІВ

    Фотографування рухомих об’єктів

    Навчіться фотографувати рух і додавати динаміку до своїх знімків.

  • ОСНОВИ ФОТОГРАФІЇ

    Зйомка з панорамуванням для початківців

    Дізнайтеся із цих корисних порад, як за допомогою панорамування покращити свої знімки динамічних подій.

  • ЗЙОМКА ОБ’ЄКТІВ, ЩО РУХАЮТЬСЯ

    Найкращі об’єктиви для зйомки динамічних подій

    Наш посібник із найкращих об’єктивів для зйомки динамічних подій.

  • ОСНОВИ ФОТОГРАФІЇ

    Поради щодо використання витримки затвора

    Опануйте роботу з витримкою затвора за допомогою нашого посібника для початківців, щоб створювати кращі динамічні знімки.