ЗЙОМКА НА ВУЛИЦІ

Короткий посібник зі зйомки зимових видів спорту

Представляємо вам сім порад від Рихарда Вальха (Richard Walch) – славетного спортивного та екшн-фотографа з десятиліттями досвіду у фотографуванні заходів на снігу, які допоможуть вам робити найвиразніші знімки зимових видів спорту.
Сноубордистка в синьо-червоному зимовому одязі віддаляється від глядача в засніженому гірському пейзажі під блакитним небом. © Рихард Вальх (Richard Walch)

Зйомка динамічних подій у засніженій місцевості ставить перед фотографом унікальний набір завдань.

Знімаючи сміливців, що спускаються з гір, фотограф завжди намагається захопити найцікавіші та найскладніші трюки. У холодному повітрі швидко розряджаються акумулятори. Пальці, які зазвичай спритно натискають кнопку спуску затвора, на морозі дубіють. Крім того, на схилах яскраво світить сонце.

Але ці виклики не лякають Рихарда Вальха, відзначеного багатьма нагородами професійного спортивного фотографа та амбасадора Canon.

«Із часом я зрозумів, що, опинившись у горах, потрібно бути готовим до всього, – каже він. Тобі потрібен правильний набір речей, адже якщо там, нагорі, щось піде не так, можливості для виправдань не залишиться».

Ми представляємо вам поради Рихарда щодо фотографування снігових видів спорту, які допоможуть вам повністю підготуватися до зйомки захоплюючих зимових подій.

Сноубордист чіпляє сніг рукою. Знято на камеру Canon. © Рихард Вальх (Richard Walch)

Рихард знімає професійного сноубордиста Бене Майєра, який спускається з гори на Камчатці, Росія. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark III. © Рихард Вальх (Richard Walch)

1. Плануйте свій день відповідно до освітлення. Але також залишайте місце для змін.

Рихард радить стежити за світлом, щоб не впустити найкращий момент, і набратися терпіння.

«Прекрасне освітлення для зйомки гірських схилів часто буває на світанку й на заході сонця. Камера Canon EOS R50 якнайкраще підійде для зйомки за умов поганого освітлення, як-от на світанку чи на заході. Її обладнано вдосконаленим процесором DIGIC X, який забезпечить однаково чудові результати, якщо ви трохи збільшите ISO, щоб компенсувати брак світла».

Хоча це камера початкового рівня, EOS R50 може знімати зі швидкістю 15 кадрів на секунду, тобто у вас буде менший інтервал між знімками й більше часу на те, щоб зловити момент без шкоди для якості зображення.

Однак Рихард застерігає, що покладатися на вузький часовий інтервал не варто. Навпаки, ви маєте бути готові провести на горі весь день.

«Погода в горах дуже стрімко змінюється, і її важко передбачити. Я б порадив підніматися на гору якомога раніше, – каже він. – Завдяки цьому ви вже будете в потрібному місці в момент ідеального освітлення».

Лижник виконує сальто назад зі снігової гори на Камчатці. Знято на камеру Canon. © Рихард Вальх (Richard Walch)

Рихард використовує об’єктив «риб’яче око» для зйомки лижника-фрістайліста Свена Куенле, який виконує сальто назад зі скелястої гори на Камчатці, Росія. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark III з об’єктивом EF 15mm f/2.8. © Рихард Вальх (Richard Walch)

2. Установіть контакт з об’єктом своєї зйомки.

Під час зйомки будь-якого виду спорту важливо налагодити діалог з її об’єктом, щоб разом створити максимально виразні фотографії.

«Коли ви влаштовуєте фотосесію зі спортсменом, важливо розпочати з установлення контакту, щоб отримати найкращі результати на виході».

Ключовим моментом, за словами Рихарда, є баланс між вашими навичками як фотографа та майстерністю спортсмена. «Я можу сказати спортсмену, чи це місце є фотогенічним або що потрібно зробити, щоб воно таким стало. Але спочатку я завжди запитую: де ви почуваєтеся комфортно? Де ви зможете показати себе з найкращого боку? Після цього можна починати творити разом».

Схід сонця в Альпах, знятий на камеру Canon. © Рихард Вальх (Richard Walch)

Схід сонця в Альпах, знятий за низької температури (і з додатковими акумуляторами) на камеру EOS-1D X Mark II. © Рихард Вальх (Richard Walch)

3. Захистіть себе й камеру від холоду (і візьміть додаткові акумулятори).

«Важливий принцип полягає в тому, що якщо ви на морозі, там і залишайтеся. Коли після перебування на схилах у холодну погоду ви заходите в тепле приміщення, на об’єктиві камери утворюється конденсат; отже, не закінчивши зйомку, не заносьте обладнання всередину, – каже Рихард. –

Крім того, на холоді камера дуже швидко розряджається, тому слід мати при собі два запасних акумулятори, щоб ви могли працювати весь день».

Звісно, ви зголоднієте, тому візьміть із собою достатньо їжі. Для збереження зосередженості залишайтеся ситими і в теплі, радить Рихард.

«З холодними руками також складніше працювати з обладнанням, тому не забудьте взяти із собою теплі рукавички й надійні сонцезахисні окуляри, щоб захистити очі від сонячного світла та снігових відблисків. Також візьміть міцний і добре захищений рюкзак, щоб убезпечити своє обладнання на випадок падіння».

Деякі камери системи Canon EOS R герметизовані, що допомагає захистити всі з’єднання, гвинти та отвори від холоду й сторонніх речовин, у тому числі від снігу.

Лижник спускається з гори, розкидаючи сніг. Знято на камеру Canon EOS-1D X Mark II. © Рихард Вальх (Richard Walch)

Зупинивши закарбовує динамічний рух Свена Куенле, який спускається зі схилів у Монтафоні, Австрія. © Рихард Вальх (Richard Walch)

4. Виберіть правильну позицію для зйомки, а потім не заважайте.

Вибір правильного місця на горі так само важливий, як і вибір освітлення. У спробах і помилках немає нічого поганого, але з певних позицій просто не варто знімати.

«Коли ви знімаєте гору знизу, вона буде пласкою на зображенні. Фотографуйте об’єкт збоку або коли він перебуває трохи нижче вас.

Де б не була ваша позиція, намагайтеся не втручатися в процес надто щільно. Просто дозвольте спортсмену – лижнику, сноубордисту, бобслеїсту тощо – робити свою справу.

Також уникайте позування. Ви маєте бути стороннім спостерігачем за об’єктом, який дивиться в напрямку свого руху на лижах або сноуборді».

Звісно, іноді хочеться зробити портретний знімок. Але Рихард каже, що не варто відокремлювати цей намір від загального процесу.

Якщо йдеться про портретну зйомку, є два варіанти: фотографувати обличчя людини, яка під час розмови з вами дивиться просто в камеру, або непомітна знімати події, які ви спостерігаєте на власні очі. Не намагайтеся робити щось проміжне».

Лижник спускається засніженою горою, а на задньому плані палахкотить сонце. Знято на камеру Canon. © Рихард Вальх (Richard Walch)

Рихард знімає на льодовику професійну лижницю Йоганну Хольцманн, яка катається на найбільшому австрійському гірськолижному курорті Штубайєр Глетше. Знято на камеру Canon EOS R5. © Рихард Вальх (Richard Walch)

5. Знімайте на сонці й додавайте трохи снігу.

Зазвичай зйомки на сонці варто уникати. Але Рихард каже, що це правило створено для того, аби його порушувати.

«Коли сонце пробивається крізь хмари, для гірської фотографії немає нічого кращого. Не бійтеся знімати проти сонця, бо саме так ви зможете отримати найкращі кадри зимових спортивних подій».

Перш ніж спрямовувати об’єктив на сонце, переконайтеся, що в кадр не потрапляє забагато світла.

«Щоб уникнути надмірної експозиції за таких умов зйомки, вручну встановіть для витримки значення 1/2000 с, для діафрагми – f/8 і для ISO – 200. Якщо ви знімаєте в автоматичному режимі, не забудьте компенсувати значення експозиції від +1 кроку до +3 кроків, інакше фото вийдуть надто темними».

Якщо вам вдасться знайти правильні настройки, результат буде того вартий.

«Сонце підсвічуватиме сніг, який розлітається під час руху лижника або сноубордиста. Ба навіть краще – якщо сонце опиниться прямо за спортсменом. Сучасні об’єктиви є дуже потужними».

Рихард пояснює, що також існують практичні способи використання яскравого сонячного світла. «Спробуйте підкинути жменю снігу в повітря і зробіть кадр просто проти сонця – ви отримаєте блискучий ефект».

Рихард Вальх стоїть, тримаючи камеру Canon з об’єктивом RF 24-240mm F4-6.3 IS USM, і дивиться на засніжений морський берег.

Рихард подорожував до Арктики з доволі простою камерою Canon EOS RP і компактним об’єктивом RF 24-240mm F4-6.3 IS USM. Він каже, що мала вага об’єктива, 10-кратне масштабування та оптична стабілізація зображення роблять цей об’єктив ідеальним варіантом, коли у вас немає зайвого обладнання, але потрібно бути готовим до будь-якої ситуації – наприклад, на гірських схилах.

Макрознімок диска вибору режиму на камері Canon EOS R7, де встановлено ручний (M) режим.

Під час зйомки у відблисках засніжених схилів Рихард радить переводити камеру в ручний режим (M), який дає повний контроль над усіма настройками.

6. Використовуйте правильні настройки для засніжених фонів та об’єктів, що швидко рухаються.

Коли ви фотографуєте в засніженому середовищі, на ваших знімках обов’язково будуть незаймані білі вершини. Але чистий білий сніг також сильно віддзеркалює світло.

«Тепер варто згадати про деякі технічні аспекти. Сенсор камери відкалібрований на сірий колір. Він розпізнає віддзеркалення сірого. Отже, якщо в композиції переважає білий колір, потрібно це врахувати».

На щастя, існують способи врахувати наявність снігу.

«Щоб сніг не виглядав сірим на знімках із великою кількістю білого, я використовую певну комбінацію настройок». Рихард радить перевести камеру в ручний режим (M), установити витримку 1/2000 с, діафрагму f/8 та ISO 200.

Рихард пояснює, що на засніженому фоні особливо ефектно виглядає кольорова куртка.

Окрім настройки камери для зйомки білосніжних пейзажів, слід також підготувати її до швидкого спуску спортсмена з гори.

«Справа в правильному керуванні автофокусом. Отже, коли ви бачите свій об’єкт, одразу ж починайте знімати. Функція автофокусу з кожним кадром отримує дедалі більше інформації про напрямок об’єкта й швидкість його руху та передбачає, де він з’явиться наступної миті».

Лижник спускається з гори, оточений снігом. Знято на камеру Canon, © Рихард Вальх (Richard Walch).

Тут Рихард знімає учасника групи Legs of Steel Бене Майєра, який спускається на фрірайді з гори в Хейнсі, штат Аляска, США. Знято на камеру Canon EOS-1D C. © Рихард Вальх (Richard Walch)

7. Вибирайте камеру відповідно до завдання.

Рихард розповідає, що з тих пір, коли він почав знімати сноубординг для провідних профільних журналів, камери стали зовсім іншими.

«Пам’ятаю, як я знімав на льодовику Флек, а потім через тиждень поїхав до Ванкувера в лабораторію і привіз туди 20 рулонів плівки. За три години я отримав їх назад і розплакався: експозиція була недостатньою на всіх кадрах, – розповідає Рихард. – На діафільмі відставання навіть на півкроку було фатальним».

Сьогодні таких проблем з обробкою плівки можна повністю уникнути завдяки цифровому редагуванню. Але ви все одно маєте взяти із собою правильну камеру та комплект до неї.

«Щоб відзняти матеріал на гірських схилах, потрібна потужна й компактна камера», – каже Рихард. «Також слід вибрати камеру з видошукачем, оскільки в горах зазвичай через дуже яскраве освітлення неможливо створити зображення за допомогою лише екрана. Щоб знімати динамічні види спорту, вам потрібна висока кадрова частота – підійде пристрій зі швидкістю більше п’яти кадрів на секунду».

Canon EOS R7 та Canon EOS R8 – чудові моделі для гірськолижних зйомок. Обидві камери мають надзвичайно високу швидкість безперервної зйомки та технологію АФ Dual Pixel CMOS AF II для швидкого й точного фокусування. Як сенсор APS-C в моделі EOS R7, так і повнокадровий сенсор у камері EOS R8 створюють зображення з високою деталізацією.

«Просто спробуйте, – каже Рихард. – Ви маєте почати експериментувати й знайти власний стиль. Тож не соромтеся. Починайте знімати».

John Marshall

Пов’язана продукція

  • Бездзеркальні камери

    EOS R50

    Від чітких фотографій до відео у форматі 4K і прямих трансляцій — створюйте найкращий контент, що викликатиме захоплення, за допомогою цієї бездзеркальної камери EOS R. Усе в одному спеціалізованому пристрої.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R6 Mark II

    Фотографії або відео, екшн або портрети – поєднання продуктивності та якості зображення в моделі EOS R6 Mark II дозволяє розкрити свій творчий потенціал на повну
  • Бездзеркальні камери

    EOS R7

    Досліджуйте дику природу з камерою, яка поєднує неймовірну швидкість і якість зображення в портативному корпусі формату APS-C, призначеному для майбутнього.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R8

    Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї.
  • ОБ’ЄКТИВИ CANON

    RF 28mm F2.8 STM

    Тонкий і легкий об’єктив типу «млинець» для зйомки під час подорожей і вуличної фотографії з універсальною фокусною відстанню 28 мм і широкою максимальною діафрагмою f/2,8.
  • Об’єктиви RF

    RF-S 10-18mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактний і легкий надширококутний об’єктив з універсальною фокусною відстанню 10–18 мм ідеально підходить для зйомки подорожей, відеоблогів та пейзажів.
  • Надширококутний об’єктив зі змінною фокусною відстанню

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактний та легкий об’єктив RF 15-30mm ідеально підходить для зйомки під час подорожей, у тому числі зйомки міських пейзажів, ландшафту, архітектурних споруд та зйомки влогу на ходу.
  • Об’єктиви RF

    RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM

    Невеликий і надзвичайно легкий об’єктив зі змінною фокусною відстанню 24–50 мм серії RF, який можна використовувати щодня для зйомки подорожей, пейзажів тощо.
  • Об’єктиви RF

    RF 24-240mm F4-6.3 IS USM

    Універсальний об’єктив із 10-кратним збільшенням, який підходить до системи EOS R, незважаючи на свої компактні розміри забезпечує виняткову універсальність.
  • Схожі статті