ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

Відобразіть унікальну красу кожного сезону

Фотограф-мандрівник Бенджамін Хегі пояснює, як робити й редагувати фотографії, щоб показати всю велич зими, весни, літа та осені.
Вид на Дунай у напрямку Геллерта в Будапешті, Угорщина, знятий з височини, з теплим червоно-оранжевим відтінком.

Кожен сезон відкриває безліч можливостей для фотографів, адже будь-яка пора року дарує нам унікальну гаму кольорів, відтінків і настроїв. Вісімнадцятирічний угорський фотограф Бенджамін Хегі набув величезного авторитету як творець сезонного контенту для соціальних мереж, ділючись зі своїми 40 000 підписниками в Instagram майстерно відредагованими й підібраними знімками подорожей, міських і природних пейзажів.

Ось його найкращі поради щодо створення унікальної атмосфери кожної пори року.

1. Пам’ятайте про кінцевий результат

Лаго-ді-Браєс у Південному Тіролі, Італія, вид на Доломітові Альпи на задньому плані. На передньому плані видно дерев’яні сходи й численні маленькі човни.

Замість «золотої години« відразу після сходу сонця або перед його заходом, що є такою популярною серед фотографів, для літніх знімків Бенджамін віддає перевагу пейзажам під яскравими променями серед білого дня. На цьому знімку, зробленому в Лаго-ді-Браєс у Південному Тіролі, Італія, сонце створює насичені та яскраві кольори по всій сцені — від човнів на передньому плані до Доломітових Альп на задньому. Знято на камеру Canon EOS 700D (на заміну якій прийшла модель Canon EOS 850D) з об’єктивом Canon EF-S 10–18mm f/4.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 10 мм, витримкою 1/80 с, діафрагмою f/4,5 та ISO 100. © Бенджамін Хегі (Benjamin Hegyi)

Маленькі човни на Лаго-ді-Браєс у Південному Тіролі, Італія. Зображення відредаговано для посилення інтенсивності кольорів.

Під час редагування цього знімка для публікації в соціальних мережах Бенджамін зробив мінімальні зміни, оскільки відчував, що композиція є ідеальною: сходи на передньому плані ведуть погляд до човнів, обрамлених кільцем гір на фоні. Однак, пояснює він, «я просто хотів, щоб різні елементи — човни, вода, сходи, гори — були виразнішими, тому я посилив кольори й збільшив контрастність світла». © Бенджамін Хегі (Benjamin Hegyi)

«Коли я створюю сезонні фотографії, — каже Бенджамін, — я завжди думаю про те, як я їх потім редагуватиму, а не лише про те, щоб зробити знімок. Для мене створення певного образу й відчуття — це така сама частина редагування, як і фотографування. Ці два етапи доповнюють один одного».

Бенджамін планує свої знімки так, щоб вони відображали його почуття під час зйомки. «Не думайте про цей процес як про фотографування реальності: краще створюйте сцену так, як ви хочете, щоб вона виглядала у вашій уяві, — каже він. — Зображення стає поєднанням фотографії та живопису. Але важливо не перестаратися, інакше кінцевий результат виглядатиме фальшиво й зовсім не збігатиметься з реальністю».

«Я порадив би завжди знімати з якістю RAW, тому що це дає найбільшу свободу для подальших маніпуляцій із зображенням, — додає він. — Знімаючи у форматі RAW, ви можете регулювати такі параметри, як баланс білого, засвічені й затінені ділянки й передача кольору. Усе це є частиною акценту на сезонній атмосфері».

Бенджамін використовує фотоапарат, який йому подарували на 13-й день народження, Canon EOS 700D (зараз на зміну йому прийшла модель Canon EOS 850D), із двома варіооб’єктивами: Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM, надширококутним об’єктивом, що ідеально підходить для зйомки пейзажів, і Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM, який є надзвичайно універсальним завдяки великому діапазону зуму. За його словами, він вважає цей комплект ідеальним, адже для фотографа-мандрівника є дуже важливими розмір і вага.

Такий самий компактний та економічний комплект можна створити і в повнокадровій бездзеркальній системі Canon нового покоління EOS R, що включає камеру Canon EOS RP, об’єктив Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM та об’єктив Canon RF 50mm F1.8 STM. Ви також можете користуватися на камерах EOS R об’єктивами серії EF-S через адаптер кріплення EF-EOS R.

2. Продумайте композицію та освітлення

Лаго-ді-Карецца в Південному Тіролі, Італія, в яскравий літній день, з Доломітовими Альпами на задньому плані, що відбиваються в нерухомій воді озера.

Ця сцена була знята біла Лаго-ді-Карецца в Південному Тіролі, Італія, в яскравий літній день. Композиція ідеальна, але небо й бліді гори на задньому плані були набагато яскравішими, ніж їхні темні відображення в озері. За таких обставин Бенджамін часто збалансовує експозицію за допомогою функції HDR камери або брекетингу експозиції (створення окремих знімків із добре проекспонованими частинами сцени) з подальшим поєднанням зображень. Знято на камеру Canon EOS 700D з об’єктивом Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 10 мм, витримкою 1/200 с, діафрагмою f/5,6 та ISO 100. © Бенджамін Хегі (Benjamin Hegyi)

Поле лаванди з невеликими хмарами в блакитному небі над головою, які, здається, згинаються у бік сонця, що підіймається за лінією дерев на гребені пагорба.

Весняна сцена в угорській сільській місцевості. Бенджамін каже, що йому просто пощастило: хмарний візерунок утворив м’яку лінію, яка веде погляд до сонця, що сходить, але композиція все одно бездоганна. Лавандове поле було в тіні й залишалося відносно темним, але динамічний діапазон знімка дозволив Бенджаміну освітлити передній план і підсилити колір, щоб привернути увагу до виразного весняного світла. Знято на камеру Canon EOS 700D з об’єктивом Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 10 мм, витримкою 1/200 с, діафрагмою f/4,5 та ISO 100. © Бенджамін Хегі (Benjamin Hegyi)

Редагування є важливою частиною творчого процесу Бенджаміна, але, за його думкою, композиція сцени має відображати відповідну пору року. «Дерево, вкрите снігом або інеєм, створює морозно-зимовий настрій, — каже він. — Навесні на перший план виходять барвисті квіти. Восени можна зробити акцент на насиченому золотим сяйвом листі, що падає з дерев». Ретельно продумана композиція може посилити природну атмосферу будь-якої пори року.

«У різні пори року буває краще знімати у різний час доби, — додає Бенджамін, наголошуючи, що якість світла суттєво залежить від сезону. — Взимку добре фотографувати просто перед сходом сонця або відразу після його заходу. На цій стадії сутінків ви отримаєте холодний і похмурий блакитний відтінок, який часто називають блакитною годиною. Однак якщо йдеться про снігову сцену, знімайте за денного світла, щоб отримати дійсно чіткий і яскравий святковий образ».

«Для літніх знімків багато пейзажних фотографів віддають перевагу початку або кінцю дня, але мені подобається, коли сонце високо в небі, — продовжує він. — Це допомагає передати яскраві кольори зелених полів і літнє тепло пейзажів».

«Весна — чудовий час, коли виникає нове життя, і для мене це теж актуально. Відразу після сходу сонця — чудовий час для фотографування квітів, що розпустилися, і квітучих дерев, але яскраве сонячне світло протягом дня іноді забезпечує навіть кращий ефект».

«Восени краще за все знімати в золоту годину — відразу після сходу сонця або перед його заходом, — розповідає Бенджамін. — Сонце дуже низько в небі й створює чудові й теплі осінні кольори».

3. Намагайтеся передати якомога більше деталей

Вид на Дунай у напрямку Геллерта в Будапешті, Угорщина, знятий з височини.

Бенджамін сфотографував цей вид на Дунай у Будапешті, Угорщина, на заході сонця пізньої весни. Довга витримка дозволила йому передати численні деталі — від дерев на передньому плані до міських будівель на середній відстані, підсиливши композицію за допомогою HDR. Він також посилив оранжеві кольори, щоб зробити акцент на сезонній атмосфері (кінцеву версію знімка можна побачити у верхній частині цієї сторінки). Знято на камеру Canon EOS 700D з об’єктивом Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 18 мм, витримкою 2 с, діафрагмою f/9 та ISO 100. © Бенджамін Хегі (Benjamin Hegyi)

Білий лебідь пливе блакитним озером взимку. На березі озера, що підіймається в гори, розташоване мальовниче село, вкрите снігом.

Зимові сцени в Хальштатті, Австрія. Незважаючи на слабке освітлення й туман, Бенджаміну вдалося показати безліч деталей у будівлях на схилі пагорба, які він потім виділив, збільшивши контраст. Він також посилив синій колір зображення, щоб зробити акцент на зимовому настрої. Знято на камеру Canon EOS 700D з об’єктивом Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 18 мм, витримкою 1/200 с, діафрагмою f/5,6 та ISO 100. © Бенджамін Хегі (Benjamin Hegyi)

У багатьох камерах Canon є режим сцени «Пейзаж», але Бенджамін вважає за краще повністю контролювати налаштування камери. «Я завжди використовую ручний режим зйомки, тому можу легко налаштувати діафрагму й витримку, щоб отримати ідеальну експозицію, яка мені потрібна». Якщо ви знімаєте на камеру системи EOS R, функція моделювання експозиції дозволяє відразу подивитися (як у видошукачі, так і на задньому екрані), як зміни в налаштуваннях експозиції впливатимуть на зображення. У цифрових дзеркальних камерах ця функція працює під час використання заднього екрана в режимі Live View.

Багато камер Canon мають режими зйомки HDR (High Dynamic Range), що допомагає зберегти деталі на світлих ділянках і посилити тіні. Це дозволяє отримати більш збалансовану експозицію для створення висококонтрастних сцен.

«У моїй камері є режим сюжетів «Керування освітленням HDR, — каже Бенджамін. — Для кожного вашого знімка камера створює три окремі зображення з брекетингом експозиції, а потім поєднує їх у HDR-фотографію». Якщо у вашій камері немає режиму HDR, ви все одно можете зробити кілька знімків із дещо різною експозицією та об’єднати їх на етапі редагування. У безкоштовному програмному продукті Canon Digital Photo Professional (DPP) є вбудований інструмент HDR, який спрощує це завдання. Використовуйте штатив, щоб камера не рухалася між знімками з різною експозицією.

Під час зйомки вночі або за слабкого освітлення Бенджамін радить використовувати довгу витримку, щоб зафіксувати якнайбільше деталей — «навіть те, що не можна побачити очима». Режим ручної витримки дозволяє встановлювати експозицію довше 30 секунд, але вам доведеться поекспериментувати, щоб вирішити, наскільки така довга експозиція дає потрібний ефект. Перегляньте результати на задньому РК-екрані та за потреби повторіть кадр. Щоб уникнути розмиття зображення, використовуйте штатив.

4. Редагуйте, щоб посилити сезонну атмосферу

Пагорби біля озера Блед у Словенії вкриті туманом у променях сонця, що сходить. Великі листи на передньому плані нависають над сценою.

Цей осінній знімок сповнений неземної атмосфери: коричневе листя на фоні туману, який підіймається від озера Блед у Словенії, у перших променях сонця, що сходить. Бенджамін каже, що листя на передньому плані, яке обрамляє сцену, допомагає додати глибини й надати їй більш сезонного характеру. Знято на камеру Canon EOS 700D з об’єктивом Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 27 мм, витримкою 1/125 с, діафрагмою f/9 та ISO 100. © Бенджамін Хегі (Benjamin Hegyi)

Пагорби біля озера Блед у Словенії вкриті туманом у променях сонця, що сходить. Листя на передньому плані й далекі пагорби жовтіші, а вода озера — більш блакитна.

Бенджамін вирішив, що пагорби і особливо листя на передньому плані виглядають надто зеленими, тому зробив зелені тони жовто-оранжевими, щоб передати осінню атмосферу. «Я також додав блакитного кольору воді й трохи світла туману, щоб виділити його», — каже він. © Бенджамін Хегі (Benjamin Hegyi)

Навіть якщо знімок не був зроблений у режимі HDR, Бенджамін зазвичай додає яскраві кольори та підвищує контраст відповідно до свого уявлення. Однак не менш важливим для його сезонних знімків є налаштування балансу білого та експозиції кожного знімка, щоб передати якість світла, характерну для кожного сезону.

Усі ці початкові налаштування можна відтворити за допомогою безкоштовного програмного продукту Canon Digital Photo Professional (DPP), призначеного для оброблення й редагування зображень у форматі RAW із камер Canon. У ньому передбачено цілу низку стилів зображення, що дозволяють швидко надати знімкам бажаного вигляду й настрою — саме таких, як і в разі застосування відповідних параметрів у камері. Серед них — «Пейзаж», який підвищує різкість, посилює колірний тон і насиченість, допомагаючи відтворити глибокий і яскравий синій і зелений кольори неба й листя. Усі коригування, застосовані до RAW-файлу як стиль зображення, можна потім скоригувати, видалити або замінити іншим стилем. Ви також можете безкоштовно завантажити додаткові стилі: Nostalgia (Ностальгія), Clear (Ясний), Twilight (Сутінки), Emerald (Смарагд) та Autumn Hues (Осінні тони), які ідеально підходять для того, щоб швидко надати фотографії іншої сезонної атмосфери.

Потужні інструменти коригування кольорів у DPP дозволяють змінювати відтінок, насиченість і яскравість певних колірних діапазонів — наприклад, для посилення блакитних тонів у зимовій сцені або теплих відтінків на літньому знімку. Для досягнення таких ефектів Бенджамін часто використовує шари коригування в Adobe Photoshop. «Для зимових знімків я роблю акцент на синіх тонах, додаючи порожній шар із режимом змішування «Накладання» і зафарбовуючи ділянки м’яким синім пензлем із низьким рівнем непрозорості, — пояснює він. — Для осінніх знімків можна додати на сцену виразності та атмосферності, зафарбовуючи ділянки жовтими й помаранчевими відтінками».

«Для змінення контрастності та яскравості я завжди використовую шари коригування, — додає він, — адже за допомогою масок шарів можна впливати лише на певні області зображення». Це ідеальний варіант, коли Бенджамін в основному задоволений знімком, але відчуває, що деякі аспекти потрібно трохи підкреслити, щоб повніше передати настрій.

5. Покажіть свої фотографії у соціальних мережах

Туман заповнює долини між укритими деревами горами на сході сонця.

Під час своєї фотоподорожі до Словенії Бенджамін підвівся о четвертій ранку, щоб застати схід осіннього сонця над туманними горами, але відчув, що знімок не зовсім передає ті почуття від сцени, які в нього виникли. Знято на камеру Canon EOS 700D з об’єктивом Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM із фокусною відстанню 135 мм, витримкою 1/500 с, діафрагмою f/5,6 та ISO 100. © Бенджамін Хегі (Benjamin Hegyi)

Туман заповнює долини між укритими деревами горами. Контраст було збільшено, і до нього було додано теплого відтінку, щоб посилити осінній настрій.

Бенджамін збільшив контраст, щоб виділити деталі, такі як будинки на пагорбах на середній дистанції, роблячи акцент на масштабі сцени, і посилив осінні кольори, щоб привернути увагу до сезонної атмосфери. Його підписники в соціальних мережах, за його словами, оцінили таку виразну демонстрацію цієї пори року. © Бенджамін Хегі (Benjamin Hegyi)

Коли ви ділитеся своїми фотографіями у соціальних мережах, ви конкуруєте за увагу з мільйонами інших знімків. Бенджамін вважає, що важливо виробити власний стиль, щоб виділитися з натовпу.

«Спочатку я намагався копіювати стиль інших фотографів, але мені подобається думати, що я вже виробив свій власний унікальний стиль, — пояснює він. — Я збудував свій образ в Instagram саме на цьому фундаменті. Людям подобається бачити фотографії, які відображають найголовніше в кожному сезоні й показують — причому своєчасно, — як змінюється природа коло нас. Публікуючи сезонний контент, я досяг значно більшого успіху, адже люди шукають мої знімки й діляться ними з іншими по всьому світу».

«На цьому етапі моя база підписників, якщо враховувати агенції пейзажної та туристичної фотографії, що люблять використовувати мої знімки, складає 1 мільйон людей. Я думаю, важливо не стільки просувати себе, скільки дозволяти своїм фотографіям просувати вас».



Автор: Метью Річардс (Matthew Richards)



Adobe, Lightroom та Photoshop — зареєстровані торговельні марки або торговельні марки компанії Adobe у США та/або в інших країнах.

Пов’язана продукція

  • Бездзеркальні камери

    EOS R8

    Перейдіть на новий рівень повнокадрової фото- та відеозйомки та втільте в життя свої творчі ідеї.
  • Об’єктиви RF

    RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM

    Невеликий і надзвичайно легкий об’єктив зі змінною фокусною відстанню 24–50 мм серії RF, який можна використовувати щодня для зйомки подорожей, пейзажів тощо.
  • Надширококутний об’єктив зі змінною фокусною відстанню

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Компактний та легкий об’єктив RF 15-30mm ідеально підходить для зйомки під час подорожей, у тому числі зйомки міських пейзажів, ландшафту, архітектурних споруд та зйомки влогу на ходу.
  • Бездзеркальні камери

    EOS R10

    Переходьте на новий рівень фото- та відеозйомки з бездзеркальною камерою лінійки EOS R, створеної на основі сенсора APS-C.
  • Об’єктиви RF

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    Ідеальний об’єктив для щоденної зйомки для власників повнокадрових бездзеркальних камер. Надзвичайно зручна у користуванні, камера RF 24-105mm F4-7.1 IS STM надзвичайно легка та компактна, здатна вивести вашу зйомку на новий рівень.
  • Стандартний об’єктив

    RF 50mm F1.8 STM

    Компактний, тихий і легкий 50-міліметровий RF-об’єктив із фіксованою фокусною відстанню з широкою діафрагмою f/1,8 ідеально підходить для втілення вашого творчого бачення.

Схожі статті