ТУРИСТИЧНЕ ФОТОГРАФУВАННЯ

Дика краса: п’ять порад, що допоможуть вам покращити свої туристичні фотографії на відкритому повітрі

Джейк Бегелі (Jake Baggaley), фотограф, що працює в стилі «лайфстайл», досліджує вкриті льодом і снігом шведські пейзажі, щоб дізнатися, чому саме камера EOS M6 Mark II — найкращий друг будь-якого мандрівника.
Canon Camera

Джейк Бегелі, що фотографує на відкритому повітрі та в стилі «лайфстайл», має велику тягу до пригод. Суворі й драматичні пейзажі надихають цього досвідченого туриста й любителя гір. «Я виріс у Нью-Форесті [у південній Англії], і мені завжди подобалося бути на природі, — каже Джейк. — Я також любив гратися з камерами. Мій батько викладає фотографування (коли ми росли, він проявляв фотографії на кухні), тож мої інтереси виникли природним чином, коли я дещо підріс».

Туристичні походи познайомили Джейка з новими людьми й вказали йому на власну нішу. «Я ніколи не збирався фотографувати природу на відкритому повітрі, і більшість моєї роботи була пов’язана із соціальною документалістикою, але саме так я розпочав кар’єру в туристичному фотографуванні». Сьогодні до числа клієнтів Джейка належать фірми The North Face, Another Escape та Adidas.

Коли з’явився проєкт, де потрібно було знімати вкриті снігом пейзажі та замерзлі озера центральної Швеції на лижах і ковзанах для компанії Do The North, що пропонує екологічне експедиційне обладнання, для Джейка він став проєктом мрії. «Ми завітали до регіону Даларна для зйомки людей на ковзанах, а потім до національного парку Фулуф’єлет для лижної зйомки. Це досить замкнута й безлюдна місцевість, і мені хотілося закарбувати безмежні крижані поля та суворі пейзажі», — розповідає він.

Дуже важливою в цьому проєкті була мала вага камери, тому компактна модель Canon EOS M6 Mark II із сенсорним екраном із нахилом, що обертається на 180˚, вбудованим модулем Wi-Fi, підтримкою відео у форматі 4K і 32,5-мегапіксельним сенсором APS-C виявилася ідеальним компаньйоном. У поєднанні з об’єктивом Canon EF-M 32mm f/1.4 STM вона має потужні характеристики — і все це в невеличкому портативному корпусі.

Джейк демонструє, як скористатися всіма можливостями камери під час подорожі, а також показує, що робити приголомшливі знімки природи можна, навіть не відходячи далеко від дому.

1. Виявляйте свої творчі здібності за будь-якої погоди

Людина в жовтій куртці катається на ковзанах на замерзлому озері. У льоді відбивається біла церква, що стоїть на фоні.

Експериментування з віддзеркаленням може принести цікаві результати.

Ланцюжок хаскі, що згорнулися клубочком на снігу. На відстані можна побачити особняк, укритий снігом.

Фотографувати назовні взимку може бути складно через яскравий сніг, але це також допомагає створювати цікаві композиції та вигідно показати на знімку його об’єкт.

«Коли перебуваєш у горах, відчуваєш тісніший зв’язок із природою, — пояснює Джейк. — На природі мені завжди хочеться знімати. Коли я виходжу на пробіжку, я завжди думаю — де б тут можна було обрати добре місце для фотографування? Експерименти на відкритому повітрі взимку відкривають широкі можливості для творчості». «Експериментуйте з кутами зйомки та освітленням, використовуйте нашоломні ліхтарі, щоб зробити оточення жвавішим».

Похмура скандинавська зима не може похвалитися добрим освітленням, і це ідеально дозволяє продемонструвати здатність камери знімати за таких умов, адже вона має діапазон ISO до 25 600. «Мене вразило, як камера Canon EOS M6 Mark II працює за умов слабкого освітлення, а широка діафрагма об’єктива Canon EF-M 32mm f/1.4 STM дозволяє легко знімати навіть у сутінках. У Швеції світловий день досить короткий, тож у нас не дуже багато часу на підготовку. Часто доводиться знімати просто на ходу».

Коли навкруги багато яскравого снігу, Джек радить перемикатися на ручний режим, щоб не втрачати деталізацію. «Автоматична система камери намагається зробити все темнішим, оскільки на сенсор надходить багато білого світла з усіх боків. Краще за все знімати в ручному режимі, щоб повністю контролювати яскравість, не засвічуючи сніжні ділянки».

І чому б, до речі, не спробувати познімати силуети? «Перевага снігу в тому, що ви бачите чіткі силуети дерев, — каже Джейк. — Тіні на снігу створюють різні відтінки білого, з якими цікаво експериментувати».

2. Підберіть оптимальне обладнання

Жінка з помаранчевим рюкзаком йде укритим снігом полем.

Камера EOS M6 Mark II виявилася ідеальною для стилю зйомки Джейка, бо вона легка й компактна і її зручно брати із собою в подорож.

Під час подорожі камера має бути завжди під рукою, і ви повинні швидко реагувати, щоб не втрачати чудових моментів. Модель Canon EOS M6 Mark II важить лише 408 грамів і здатна знімати зі швидкістю 14 кадрів на секунду.

«У камері Canon EOS M6 Mark II мені дуже подобається її маленька вага й компактність, — каже Джейк. — Ми багато їздили на лижах у складній місцевості, а також на ковзанах по замерзлим озерам. Велике й важке обладнання завжди сповільнює процес, але для динамічних знімків висока частота кадрів у моделі Canon EOS M6 Mark II є просто ідеальною. Я прикріпив камеру спереду до свого рюкзака, і це було дуже зручно в наших екстремальних умовах — мені не доводилося зупинятися, знімати рукавички або відкривати рюкзак».

3. Робіть знімки цікавішими, додаючи в кадр людей або інші деталі

Чоловік у жовтій куртці йде через сніг у напрямку трикутного дому.

Джейк радить додавати в кадр людей, щоб передати на знімку відчуття масштабу.

Ноги двох фігуристів на ковзанах (тіла за кадром). Пара відбивається в льоді, на якому видно сліди від ковзанів.

Узори та сліди від ковзанів роблять композицію цікавішою, як і відбиття двох людей.

«Я намагаюся перетворити простий знімок на щось жвавіше, додаючи людський елемент, — розповідає Джейк. — Людина на фоні природи допомагає побачити масштаб».

«Мені сподобалися віддзеркалення на льоді та лінії, створені нашими ковзанами. Я хотів додати до композиції сліди від ковзанів, щоб зробити фотографії трошки цікавішими».

Джейк скористався режимом серійної зйомки у форматі RAW зі швидкістю 30 кадрів на секунду в камері Canon EOS M6 Mark II, щоб зафіксувати, як люди на ковзанах в’їжджають у кадр. «Коли в нас не було багато часу на зйомки, але я бачив цікаву сцену, я просто вмикав серійну зйомку в режимі 30 кадрів на секунду, щоб ковзаняр опинився саме там, де він мені потрібен. Це дійсно зручно — і я міг покластися на автофокус».

4. Вибирайте універсальний об’єктив

Три людини на ковзанах із рюкзаками переходять величезне замерзле озеро. На відстані видно гірські вершини, вкриті снігом.

Чіткий об’єктив Canon EF M 32mm f/1.4 STM дозволяє Джейку знімати масштабні пейзажі, зберігаючи деталізацію на передньому плані та уникаючи спотворення.

Для туристичного фотографування дуже важливі деталізація та чіткість. Надчіткий об’єктив Canon EF-M 32mm f/1.4 STM має фокусну відстань, еквівалентну стандартним 50 мм, і здатний фіксувати вражаючі гірські вершини так само добре, як і дрібні деталі ковзанів, взуття та коліс. Отже, де б не трапилася ваша пригода, вам знадобиться лише один об’єктив.

«Еквівалент стандартної фокусної відстані 50 мм — мій улюблений варіант, тому що дозволяє зняти величезний пейзаж із маленькою людиною [у кадрі] без ширококутних спотворень, які часто виникають, — пояснює Джейк. —

Дуже зручно, коли в тебе універсальна фокусна відстань як для великих пейзажів, так і для дрібних деталей із малою глибиною різкості. Такий об’єктив здатний на все».

5. Використовуйте зимове освітлення на власну користь

Три лижники їдуть через укрите снігом поле. Промені сонця падають на віху, що стоїть за ними.

Джейк радить експериментувати із зимовим світлом, яке дозволяє зробити цікавішою навіть похмуру композицію.

Зроблений із дрона знімок людини, що йде по снігу крізь хвойні дерева. За ним тягнеться ланцюжок слідів у снігу.

Золотисте світло, яке часто виникає в сонячні дні в таку скандинавську зиму, робить тіні довгими та атмосферними.

Де б ви не були — у лісі або на гірській вершині — магія зимового сонця може зробити ідеальною будь-який знімок. І є важлива причина, через яку такі умови дуже полюбляють туристичні фотографи на кшталт Джейка. «Мені дуже подобається, що взимку сонце сходить десь о дев’ятій або десятій годині ранку, а не о третій або четвертій. Тож можна не поспішати — і все ж таки застати схід зимового сонця. У сонячний зимовий день сонце часто стоїть низько над горизонтом увесь час, тож у вас постійно м’яке освітлення з довгими глибокими тінями», — каже він.

Зняти неймовірне золотисте світло на відео у форматі 4K за допомогою камери Canon EOS M6 Mark II дуже легко, і Джейк побачив, що може відредагувати й злити результати своїх зйомок із 4K-відео, знятим на повнокадрову камеру Canon EOS R. «Якість відео з камери Canon EOS M6 Mark II не поступається якості відео, знятого на Canon EOS R. Їх можна використовувати разом, і результати виглядають чудово».

Автор: Лорна Докерілл (Lorna Dockerill)

Подібна продукція

Схожі статті

  • ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

    У гонитві за полярним сяйвом

    Приєднуйтеся до Маркуса Моравеця (Markus Morawetz) і його родини в їхній 9000-кілометровій подорожі з камерою Canon EOS R.

  • ЗЙОМКА ОБ’ЄКТІВ, ЩО РУХАЮТЬСЯ

    «Не шкодуйте власних зусиль»

    Фотограф Ріхард Вальх (Richard Walch) розповідає про свої неймовірні спортивні знімки.

  • ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

    П’ять корисних порад для покадрової зйомки пейзажів

    Вдихніть життя у свої пейзажі із цими п’ятьма порадами для покадрової сповільненої зйомки.

  • ЗИМОВА ФОТОГРАФІЯ

    Як робити кращі знімки взимку

    Скористайтеся всіма перевагами цієї чудової пори року за допомогою порад від Володимира Медведєва.