Фуд-фотографія неймовірно популярна в соціальних мережах. Один погляд на сторінку в Instagram скаже вам: «Ми любимо викладати знімки з їжею». Можливо, між публікацією фотографій їжі і тим, щоб поділитися цією їжею з іншими, вас розділяє лише кілька кроків. У цьому є щось, що об’єднує, ніби ви разом ламаєте хліб.
Публікація фотографій їжі в Інтернеті стала трендом одночасно зі стрімким зростанням популярності Instagram — платформи соціальних мереж, що основана на обміні фотографіями.
Для фотографів, зацікавлених у фотографуванні смачної їжі, це становить певний виклик, адже серед такої кількості фотографій їжі в стрічці виділитися нелегко. Ясмін аль-Батул (Yasmin Albatoul), професійний фотограф та інфлюенсер у сфері фуд-фотографії, що мешкає в Алжирі, може багато розповісти про цю проблему. Вона стикалася також і з іншими складнощами.
«Там, де я живу жінки не можуть подорожувати самі або ходити по місту, щоб займатися вуличною фотографією, — розповідає вона. — І коли я навчалася в університеті, мої друзі завжди казали мені: "Ти не зможеш заробляти на життя фотографією, це лише хобі". Але я казала: "Ні, я зможу. Я буду фотографувати вдома".
ЇЖА
Поради та підказки, які допоможуть вивести вашу фуд-фотографію на новий рівень
Як виявилося, Ясмін мала рацію. Зараз вона є професійним фотографом. Її динамічні, яскраві й часто сюрреалістичні знімки привертають увагу — і можуть викликати у вас апетит. Завдяки її унікальному стилю та захоплюючим знімкам вона отримала безліч замовлень на комерційну фотозйомку, а на її сторінку в Instagram підписано 105 тисяч підписників (і ця цифра продовжує зростати).
Частково фотографії Ясмін виділяються в Instagram завдяки їхній професійності. За її словами, є суттєва різниця між фотографуванням страви в ресторані перед тим, як ви її з’їсте, і стилізацією їжі для комерційної зйомки, яку потрібно зняти за допомогою відповідної камери.
«Здебільшого люди фотографують їжу в ресторанах на телефон без попереднього планування або будь-якого додаткового обладнання, — каже вона. — Це спонтанні знімки, які вони викладають в історії у соціальних мережах, але коли ми говоримо про професійну або комерційну фуд-фотографію, це зовсім інша справа».
Якщо ви бажаєте вивести свою фуд-фотографію на професійний рівень, то, за словами Ясмін, головне — творчо підійти до завдання. Ясмін приділяє особливу увагу композиції зображень за допомогою кольору та додавання руху й робить це за допомогою поєднання незвичайного реквізиту — наприклад, мотузки та олії.
«Я більше не можу обійтися без пляшки олії та пензлика, бо хочу, щоб їжа була вражаюче блискучою».
Читайте далі, щоб дізнатися про її поради та підказки, які допоможуть вам вивести фуд-фотографію на новий рівень.
1. Враховуйте колір кожної страви під час стилізації знімка.
Що стосується сприйняття кольорів, то люди мають перевагу перед більшістю тварин. Учені здебільшого визнають, що одна з причин, чому ми можемо бачити різні кольори, полягає в тому, що це допомагало нашим предкам розпізнавати фрукти та визначати їхню стиглість.
«Я обираю кольори відповідно до загальної атмосфери ресторану або їжі та середовища, з якого вона походить. Наприклад, під час зйомки морепродуктів для фону я обираю синій колір, оскільки він невимушено підкреслює їхнє походження».
Цілком логічно, що колір має бути основним аспектом у фуд-фотографії. Кольори привертають увагу. А правильне поєднання кольорів може зробити всю композицію ефектною, яскравою та живою.
«Синій колір чудово виглядає на фоні помаранчевого кольору креветок, наприклад. Вибір елементів на кожній фотографії, включно з кольором фону, будується навколо головного об’єкта».
2. Стилізуйте весь знімок, а не тільки їжу.
Як фуд-фотограф ви захочете показати в кадрі більше, ніж просто їжу. Посуд і столові прилади — два приклади того, що зазвичай доповнює страви. Але зазвичай фотографувати їжу в тарілці, з якої ви їсте щодня, не хочеться. Вона повинна доповнювати решту деталей. Ще одне перевірене правило — знайти тарілку розміром трохи більшу за середню, щоб було зручно викладати в ній порцію їжі.
«Коли ми їмо, ми подаємо їжу на тарілці, яка найчастіше є білою та простою. Саме тому дуже важливо обрати посуд і столові прилади, які виглядатимуть вражаюче, щоб їжа виглядала красивіше».
Обираючи реквізит для стилізації фуд-фотографії, потрібно думати не лише про колір. Також варто враховувати матеріали та загальну естетику об’єкта зйомки. Наприклад, дерев’яні ложки виглядають більш природно, ніж металеві, і не відбивають світло, що робить їх кращим вибором для багатьох типів зйомки.
Звичайно, ви можете подати їжу на тарілці, але є й інші варіанти. Мармурова плита може надати витонченості, пишноти та вишуканості. (Вона також чудово підходить для зйомки заморожених десертів, як-от морозива, щоб підкреслити ефект прохолоди.) Підставки для тортів також дозволяють ефектно розташувати їжу із чітким акцентом.
Інші продукти, як-от свіжа зелень, підкреслюють свіжість і аромат, а також додають новий вимір кольору й текстури. Спеції та посипка можуть ще більше підкреслити смак. І не забувайте про скатертини та інші кухонні аксесуари, щоб додати бажаного кольору в кадр.
3. Знайдіть творчі способи обігравання та стилізації їжі з використанням незвичайних предметів.
У будь-якому жанрі фотографії існують певні хитрощі, які зазвичай можна дізнатися лише з досвідом. У цьому випадку ми звернулися до Ясмін, щоб вона поділилася деякими професійними секретами про те, як обіграти та стилізувати їжу.
«Одна з найважливіших речей у фуд-фотографії — це використання секретних прийомів, щоб їжа виглядала апетитно й зберігалася якомога довше», — каже Ясмін.
Деякі із цих прийомів, які надають їжі апетитного вигляду, насправді не завжди є апетитними, як-от поливання млинців моторною оливою.
«Ми можемо використовувати рідину для миття посуду, щоб кава пінилася якомога довше. Ми також змащуємо м’ясо олією, щоб воно виглядало блискучим і смачнішим. Ми також замінюємо вершки для збивання піною для душу, тому що вона довше зберігається та на неї не впливає тепло від освітлення».
4. Додайте знімку динамічності за допомогою продуманого реквізиту та монтажу.
Узагалі, їжа не рухається. Із цієї причини їжу на картинах найчастіше зображують як «натюрморт». Але сучасна фотографія може вдихнути в картини більше життя, ніж могли собі уявити такі художники, як Моне.
«Рух на картині розповідає захоплюючу історію. Зображення зі статичною композицією може здаватися нудним. На ньому нічого не відбувається. Ви навіть не згадаєте цю картину пізніше. Але додавши рух до картини, ви зробите її унікальною та незабутньою».
Дивлячись на фуд-фотографії Ясмін, багато з яких здаються «спійманими» у русі, можна побачити, наскільки привабливими можуть бути динамічні фуд-знімки. На більшості її робіт страви виглядають так, ніби їх збирають, а наприкінці посипають декоративними деталями в повітрі. Інколи Ясмін створює знімки, на яких страву ніби розбирають, щоб показати її інгредієнти, як показано вище.
Ясмін розповідає, що використовує тонкі дерев’яні палички й клей, щоб закріпити маленькі шматочки їжі в потрібному положенні та створити ілюзію руху на фотографії. Потім вона акуратно видаляє палички за допомогою програмного забезпечення для редагування. Якщо ви хочете підвісити щось у повітрі, можна також використовувати мотузку.
«Елементи фотографії, такі як печиво або торт, можна закріпити тонкими дерев’яними паличками», — каже Ясмін.
Такі прийоми підходять для зйомки динамічних сцен, наприклад, під час смаження вечері на сковорідці вок. І пам’ятайте: динамічність може набувати різних форм — від сиру, що прилипає до тарілки, коли ви берете з неї шматок піци, до пари, що м’яко підіймається над чашкою кави.
5. Знімайте процес за кадром, щоб поділитися ним у соціальних мережах.
Серед професійних фотографів у соціальних мережах популярним трендом є публікація процесу зйомки та результату. Подібні зображення в каруселі або відео розкривають, що стоїть за приголомшливими фотографіями, привідкриваючи завісу й показуючи частину роботи над кожною композицією.
Ці знімки та відео надихають інших фотографів, оскільки вони показують магію, яка відбувається перед тим, як клацне затвор камери.
Пам’ятайте: публікуючи фотографії їжі, ми можемо налагоджувати зв’язки. Їжа — це те, що асоціюється в нас зі спілкуванням, і це одна з причин, чому фуд-фотографія стала такою популярною. Публікуючи фотографії їжі, ви можете перетворити приватну вечерю на взаємне захоплення.
Результати одного дослідження показали, що фотографування їжі може позитивно впливати й на її смак. Учені попросили одну групу відвідувачів ресторану сфотографувати страви перед тим, як їх з’їсти. Інша група їла ті ж страви, але не фотографувала їх. Перша група, яка робила фотографії, повідомила, що їжа смакувала краще.
Фуд-фотографія — це те, що варто розвивати, оскільки вона дозволяє об’єднати людей. І, мабуть, найголовніше, завдяки цьому їжа стає смачнішою.
Щоб дізнатися більше про те, як Ясмін робить приголомшливі фуд-фотографії, зазирніть до її сумки з обладнанням для фотографування їжі.*
* Матеріал доступний не всіма мовами.
Подібна продукція
-
Бездзеркальні камери
EOS R5
Тепер вам доведеться подивитися на бездзеркальні камери іншим поглядом. Неперевершені характеристики моделі EOS R5 повністю змінять ваш підхід до фотографування та відеозйомки. -
Об’єктиви для EOS R
RF 24-105mm F4L IS USM
Легкий та універсальний об’єктив серії L з фокусом 24–105 мм і діафрагмою f/4 із швидким і безшумним автофокусом та 5-точковою системою стабілізацією зображення. -
Макрооб’єктиви
RF 100mm F2.8L Macro IS USM
Професійний макрооб’єктив RF 100mm F2.8L MACRO IS USM ідеально підходить для зйомки з рук у реальному масштабі з 1,4-кратним збільшенням і зйомки приголомшливих портретів із якістю, притаманною об’єктивам серії L.