Sunset Photography

Об’єктиви для пейзажної фотографії

Пошук власної перспективи

Пейзажний фотограф, що прагне відтворити все багатство природи, імовірно, вирушить у подорож, експедицію або підніметься в гори. Якщо ви один із них, вам важливо серйозно задуматися про вибір підхожого об’єктива для різних місць.


Під час зйомки пейзажів, як правило, потрібно використовувати ширококутний або надширококутний об’єктив, який гарантує широку перспективу й можливість охопити великий простір. Щоб вибрати правильний об’єктив для свого пейзажу, потрібно знати про всі можливі варіанти фокусної відстані й працювати в межах діапазону, який підходить для вибраного об’єкта зйомки.

Seaside Photography

Надширококутний об’єктив

Об’єктиви з фокусною відстанню в межах від 11 мм до 20 мм (на повнокадровій фотокамері) формують надзвичайно широке поле огляду, виходячи за межі перспективи людського ока. Вони ідеально підходять для збільшення відстані між переднім планом і фоном, а також дуже ефектно підкреслюють простір перед фотокамерою. Надширококутні об’єктиви напрочуд ефективні під час зйомки архітектурних шедеврів та інтер’єрів.

Desert Photography

Стандартний ширококутний об’єктив

Такі об’єктиви мають фокусну відстань у межах від 24 мм до 35 мм, охоплюючи стандартний ширококутний діапазон і забезпечуючи широке поле огляду, але з меншим спотворенням перспективи порівняно з надширококутними об’єктивами. Цей діапазон краще підходить для більш щільної композиції. Він зручний, коли не потрібно, щоб передній план закривав фон.

Mountain Landscape

Телеоб'єктиви

Використовуючи більшу фокусну відстань, можна ущільнити елементи композиції, згладити перспективу й стиснути масштаб, створюючи враження, що передній план і фон ближчі один до одного. Коли доводиться мати справу із шаруватими елементами композиції, як-от ліс на схилах гір у променях сонця, цей метод може створити драматичний ефект. Відстані понад 85 мм, як правило, уже вважаються довгофокусними.

Forest Photography

Надширококутний об’єктив: зйомка

Нижче показано сцену, де видно, що надширококутний об’єктив захоплює в кадр більше елементів, а віддалені елементи здаються більш далекими, тож під час зйомки передній план стає так само важливим, як і небо. У міру зростання фокусної відстані можна спостерігати протилежний ефект — поле огляду звужується й елементи композиції зближаються.


Примітка. У випадку фотокамери із сенсором APS-C вказані вище фокусні відстані слід помножити на 1,6.

Lighthouse Photography

16 мм

Lighthouse Photography

35 мм

Lighthouse Photography

47 мм

Lighthouse Photography

75 мм

Вибір об’єктива відповідно до камери

Об’єктиви Canon EF-S призначено виключно для фотокамер із сенсором APS-C, як-от EOS 760D. Вони не сумісні з повнокадровими моделями, зокрема серії EOS 5D.


Об’єктиви EF можна використовувати з будь-якою камерою EOS, але з моделлю EOS типу APS-C кут огляду буде еквівалентний об’єктиву повнокадрової фотокамери, фокусна відстань якого більша в 1,6 рази. Наприклад, якщо об’єктив EF 28mm f/2.8 IS USM використовується з фотокамерою EOS 760D, він дає кут огляду, еквівалентний об’єктиву 45 мм повнокадрової камери. Це потрібно мати на увазі під час пейзажної зйомки із ширококутним об’єктивом.

Forest With Full Frame Sensor

Відстань 11 мм, повнокадровий сенсор

Forest With Aps-C Sensor

Відстань 11 мм, сенсор APS-C

Фіксований/варіооб’єктив

Хоча те, що ми розглядаємо тут об’єктиви з фіксованою фокусною відстанню, може здатися дивним, але оскільки вони оптично простіші й легші, ніж варіооб’єктиви, і забезпечують чудову якість зображення, для багатьох фахівців це вагома причина вибрати саме їх. Вони також можуть спонукати вас рухатися й компонувати кадр, а не покладатися на використання збільшення.


З іншого боку, під час подорожі носити кілька таких об’єктивів просто незручно. У цих ситуаціях можуть виявитися доречнішими більш легкі ширококутні або надширококутні варіооб’єктиви, що забезпечують додаткову гнучкість і позбавляють необхідності міняти об’єктиви.

Роль діафрагми

Найчастіше пейзажі знімаються з невеликою діафрагмою f/8. Вона може бути більшою, якщо потрібно отримати різке зображення переднього плану й фону, однак якщо необхідно знімати пейзажі в умовах слабкого освітлення або в крайніх положеннях, щоб показати всію красу зоряного неба, радимо вибрати об’єктив із більшою діафрагмою (f/2,8 для варіооб’єктива або навіть f/1,4 для об’єктива з фіксованою фокусною відстанню). Це також ідеальні об’єктиви для зйомки об’єктів у русі (як-от птаха в польоті) без розмиття.

Ocean Photography

Вибір правильного об’єктива

Узявши все це до уваги, слід подумати про те, що важливе для цієї зйомки та якого стилю ви прагнете досягти.


  • Бажаєте заповнити кадр масштабним пейзажем? Тоді для вас буде найкращим варіантом надширококутний об’єктив із діапазоном фокусних відстаней 11–20 мм.
  • Працюєте із шаруватими елементами композиції, як-от лісом на схилах гір? У цьому випадку вам варто звернути увагу на телеоб’єктиви, які допоможуть згладити перспективу сцени й наблизити фон до переднього плану.
  • Збираєтеся знімати природні пейзажі? Тоді вам слід шукати об’єктив із діапазоном фокусних відстаней 24–35 мм, який допоможе досягти природнішої перспективи.

Sunset Photography

Нові горизонти пейзажної зйомки

Традиційна пейзажна фотографія — це, як правило, великий розтягнутий ландшафт.


Щоб відкрити нові горизонти пейзажної зйомки, поекспериментуйте з великою фокусною відстанню. Це дасть змогу ущільнити елементи композиції, згладити перспективу й стиснути масштаб, створюючи враження, що передній план і фон ближчі один до одного, ніж насправді. Коли доводиться мати справу із шаруватими елементами композиції, як-от ліс на схилах гір у променях сонця або долина на узбережжі моря, цей метод може створити драматичний ефект.


Деякі спеціалізовані типи об’єктивів також дають змогу досягти унікального вигляду сцени. Ви можете поповнити свою колекцію об’єктивами типу «Риб’яче око» або Tilt-Shift (з нахилом і зсувом), щоб надати знімкам неповторного вигляду.

Об’єктив «Риб’яче око»

Кругова перспектива допоможе створити відчуття стрибка в невідоме, а широке поле огляду об’єктива (180°) — додати стильний ефект і представити типовий ландшафт у новому ракурсі. Ви можете вибрати такий об’єктив, щоб досягти специфічного стилю в цілому завдяки ефекту напівсферичного огляду.

Fisheye Photography

Tilt-Shift

Зазвичай, об’єктиви Tilt-Shift (TS-E, з нахилом і зсувом) підходять для міських пейзажів і архітектури, де вони здатні коригувати спотворення перспективи, що виникають у разі зйомки під кутом. Нахил і зсув об’єктива підбираються індивідуально й додають різні ефекти до зображення.

Museum Photography

Зі зсувом

Museum Photography

Без зсуву

Широкий вибір об’єктивів для пейзажної зйомки

EF 11-24mm f/4L USM

Це один із відомих професійних надширококутних варіооб’єктивів Canon серії L із великим діапазоном фокусних відстаней (11–24 мм) і мінімальними спотвореннями навіть за найкоротшої фокусної відстані. Міцна й захищена від погодних умов конструкція захищає його від пилу й води, тож він ідеально підходить для зйомки в складних умовах. Його 9-пелюсткова кругла діафрагма, у свою чергу, створює красивий розмитий фон.

Докладніше

Ef 11-24Mm F/4L Usm

Вам також може сподобатися...