СПОРТИВНА ФОТОГРАФІЯ
Фотографування динамічних подій: поради від професіонала
Дізнайтеся більше про динамічну спортивну зйомку із цього заняття з інструктором – майстром подорожування на гірських велосипедах.
ЗЙОМКА ОБ’ЄКТІВ, ЩО РУХАЮТЬСЯ
Ось уже 20 років Само Відіч (Samo Vidic) займається професійною спортивною фотографією. Як посланець Canon він постійно висвітлює найважливіші спортивні події для журналів і газет, а також знімає портрети найвідоміших атлетів-зірок і рекламу для крупних брендів. З 2005 року він є фотографом змагань для Red Bull.
Нещодавно в Стамбулі, Туреччина Само знімав команду з паркуру Storror. Йому вдалося створити вражаючі образи спортсменів у момент стрибків, кульбітів і перевертів у повітрі на різній висоті. Отже ми звернулися до Само Відіча за порадами для фотографів, які прагнуть підкорити складні умови зйомки фрірану й інших високошвидкісних вуличних видів спорту.
«Першочерговим завданням є підготовка до зйомки, зокрема, коли мова йде про такий швидкісний і непередбачуваний вид спорту, як паркур, – каже Само. – Начебто банальні речі, але насамперед слід переконатися, що ви маєте все потрібне обладнання: правильні об’єктиви, заряджені акумулятори й запасні картки пам’яті».
За словами Само, у день зйомки важливо досконально спланувати свої подальші дії. «Перш ніж дістати з футляра свій Canon EOS-1D X Mark II, я спілкуюся зі спортсменами й ретельно вивчаю місцевість, щоб точно визначити найкращі точки для створення бездоганного кадру», – каже він.
Не менш важливо правильно підібрати об’єктив. Само пояснює: «Для зйомки слід вибирати універсальні й надійні об’єктиви, оскільки в процесі обладнання не рідко може зазнати кількох ударів».
"Знімайте за різного освітлення, під різними кутами, з нових ракурсів і перспектив."
«Для якісної зйомки високошвидкісних вуличних видів спорту я рекомендую ширококутний об’єктив, як-от EF 16–35mm f/2.8L III USM від Canon. Чудовим вибором для зйомки з великої відстані буде об’єктив Canon EF 70–200mm f/2.8L IS II USM, який дозволяє зафіксувати деталі й виокремити спортсмена на фоні інших об’єктів».
Паркуристи завжди перебувають у русі, максимально ускладнюючи процес зйомки цього виду спорту. Щоб отримати якісні фото, Само радить контролювати налаштування параметрів експозиції.
«Щоб закарбувати динаміку, я рекомендую знімати за мінімально можливої витримки, – каже він. – Використовуйте витримку 1/1000 с або менше, слідкувальне АФ та щонайвищу кадрову частоту».
На думку Само, тим, хто робить перші кроки в спортивній фотографії, якнайкраще підійде нова бездзеркальна камера від Canon – EOS M50. «Вона легка, може знімати зі швидкістю до 10 кадрів на секунду, надвисокою чіткістю у форматі 4K, а також дозволяє з легкістю передавати зображення в хмарне сховище чи на смартфон», – каже фотограф.
Якщо ви прагнете набути досвіду в зйомці паркуру чи інших вуличних видів спорту, порада від Само – знімайте якомога більше. «Знімайте за різного освітлення, під різними кутами, з нових ракурсів і перспектив, – радить професіонал.
Почніть зі свого місцевого спортивного клубу, де ви зможете відточити свої навички фотографії та краще зрозуміти функціональні можливості власної камери. Успіх потребує наполегливої праці з вдосконалення. Забудьте про звичне, робіть щось нове й нестандартне».
Щоб побачити інші роботи посланця Canon, Само Відіча, відвідайте його веб-сайт і ознайомтеся з його проектом, присвяченим спортсменам-інвалідам, який представлено тут.
Створено Девідом Кларком (David Clark)
Фотограф та журналіст
Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.
Повернутися до всіх порад і прийомівСПОРТИВНА ФОТОГРАФІЯ
Дізнайтеся більше про динамічну спортивну зйомку із цього заняття з інструктором – майстром подорожування на гірських велосипедах.
ЗЙОМКА ОБ’ЄКТІВ, ЩО РУХАЮТЬСЯ
Дізнайтеся, як робити цікаві й креативні фотографії під час своїх пригод кожного дня, з порадами від професійного фотографа Тома Бінга.
ВИТРИМКА
Ці п’ять основних порад допоможуть вам оволодіти навичками роботи з витримкою затвора під час фотографування рухомих об’єктів і завдяки цьому покращити якість своїх фотографій об’єктів у русі.