Markus Varesvuo uses the Canon EOS 90D in the woods.

ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

Маркус Варесвуо (Markus Varesvuo) розповідає, чому Canon EOS 90D — ідеальна камера для фотографування дикої природи

Славнозвісний фотограф Маркус Варесвуо, що живе в Гельсінкі, ніколи надовго не залишає дику природу, яка змушує його серце співати.

Вона була його пристрастю з підліткового віку, коли Маркус із великим задоволенням спостерігав за птахами й фотографував їх. У 2005-му він вирішив перетворити своє хобі на професію, відмовившись від роботи у сфері керування бізнесом заради кар’єри фотографа-натураліста.

Маркус користується відеокамерами Canon від початку свого захоплення фотографією. Тепер, коли він успішний фотограф і автор кількох книг про фотографування птахів, він зазвичай працює з професійною високошвидкісною камерою Canon EOS-1D X Mark II і супер-телеоб’єктивами.

Маркус став першим фотографом в Європі, який отримав нагоду випробувати всі можливості сучасної дзеркальної камери Canon EOS 90D. Він розповідає, як ця модель допомогла йому зробити найкращі знімки, а також дає поради з її найефективнішого використання фотографам-натуралістам, які ще тільки починають свою кар’єру, і просто любителям природи.

Обладнана 32,5-мегапіксельним CMOS-сенсором APS-C та потужним процесором у компактному корпусі, Canon EOS 90D — високочутлива дзеркальна камера, яка дозволяє Маркусу відтворювати на знімках найдрібніші деталі. Сенсор APS-C наближає вас до об’єкта зйомки, збільшуючи ефективне наближення телеоб’єктива, а 45-точкова система автофокусування перехресного типу є гнучкою й швидкою. Область загального фокусу поділена на зони, або окремі точки, які можна вибирати безпосередньо за допомогою джойстика.

Режим швидкої безперервної зйомки зі швидкістю до 10 кадрів на секунду із системою інтелектуального відстеження й розпізнавання фокусу (iTR) роблять камеру Canon EOS 90D ідеальним вибором для таких фотографів, як Маркус, для яких швидкість є критичним фактором.

Ластівка, яка злітає, ведмідь на полюванні або птах, що стрімко пролітає повз, щоб пірнути у воду, — щойно в Маркуса з’являється нагода зробити чудовий знімок, він просто має нею скористатися. «Canon EOS 90D — швидка камера, — каже він. — Я користуюся переважно професійною моделлю Canon EOS-1D X Mark II, і швидкість фокусування в неї приблизно така ж сама».

Схожі статті
An Iberian lynx on a large rock looking directly at the camera.

ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

Найкращі об’єктиви для знімання дикої природи

Ці об’єктиви зі змінною та фіксованою фокусною відстанню допоможуть вам робити неймовірні фотографії диких тварин.

A young kestrel perched on a wooden post, and with its wings arched, squawks fiercely.

ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

Поради з фотографування дикої природи

Професіонал Дені Коннор ділиться з фотографами-початківцями дикої природи найкращими порадами для успіху в цій галузі.

A red squirrel looks straight at the camera as it runs across a carpet of dried leaves and fallen petals.

ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

Поради зі зйомки дикої природи

Поради й прийоми, що дозволяють вивести фотографування дикої природи на новий рівень та отримати максимальну віддачу від камери та об’єктивів Canon.

Коли йдеться про те, що варто взяти до фокусу, знайти у Фінляндії місця з цікавими представниками дикої природи, за словами Маркуса, досить просто. Він каже фотографам-початківцям: «Де б ви не опинилися, у вас завжди буде можливість знайти красиве місце. Зокрема, птахи є всюди — у місті, десь у парку або на березі. Вам не потрібно долати сотні миль: вони ближче, ніж ви очікуєте».

Знання місцевості — дуже важливий фактор, і повернення до знайомого місця може зберегти вам час і допомогти у вдосконаленні ваших знімків під іншим кутом або з іншим освітленням. «Найважливіше у фотографуванні птахів — знати особливості тих чи інших видів. Як близько можна підібратися? Чи треба ховатися? Якщо стурбувати птаха, добрий знімок не зробити», — каже Маркус.

Поради щодо фотографування дикої природи від Маркуса

1. Використовуйте всі точки фокусування

Маркусу іноді доводиться чекати ідеального моменту годинами або навіть днями, але терплячість — лише одна з багатьох якостей, які мають бути у фотографа-натураліста. Також потрібна швидка реакція, адже цікава сцена може тривати лише кілька секунд. «Я дуже швидко реагую, — пояснює він. — Але вимоги до камери й оптики також дуже високі. Що більше кадрів на секунду камера здатна обробляти, то краще, і те ж саме стосується й автофокусу».

Будь-який фотограф-початківець, що знімає птахів, підтвердить вам, що створення чітких знімків, особливо коли йдеться про птаха в русі, — одна з найскладніших задач для системи автофокусування будь-якої камери.

«Коли я роблю фотографії птахів у польоті, я зазвичай використовую всі точки фокусування камери (в моделі Canon EOS 90D їх 45). Система автофокусування в неї така досконала й гнучка, що тримати птаха в зоні автофокусу досить легко. Іноді я лише регулюю чутливість відстеження. Якщо на фоні багато об’єктів, я її зменшую», — каже Маркус.

2. Відстежуйте рух у режимі слідкуючого автофокусування (AI Servo)

Один з найулюбленіших птахів Маркуса для фотографування — чорношия гагара. Коли такий птах граціозно пливе поверхнею водойми, контраст між літнім сірим оперенням на його голові й темним фоном, який полюбляє Маркус, не дуже помітний.

Але камера Canon EOS 90D легко відстежує палаюче червоне око гагари та утримує його у фокусі. «Чорношиї гагари рухаються по воді досить повільно, тому я використовую дев’ять точок фокусування, — розповідає Маркус. — Режим AI Servo дозволяє мені стежити за птахом і тримати різкість, а за допомогою джойстика я вибираю різні точки фокусування. Ситуація під час зйомки птахів змінюється дуже швидко, і джойстик допомагає її контролювати».

3. Передавайте динаміку подій за допомогою короткої витримки затвора

Висока швидкість серійної зйомки дуже важлива в моменти, коли птахи викривають себе — наприклад, під час полювання або шлюбних ритуалів. «Щоб зробити ідеальний знімок, птах має бути в потрібному місці, і 10 кадрів на секунду допомагають мені уповні скористатися ситуацією», — каже Маркус.

Птахи не завжди з’являються в умовах ідеального освітлення, і навіть під час довгих літніх днів, якими славетна Фінляндія, Маркусу часто доводиться працювати майже в сутінках. «У таких умовах для передавання динаміки потрібно встановити високу чутливість ISO. Я досить часто використовую значення ISO 6400 або навіть більше», — каже Маркус. Камера Canon EOS 90D підтримує значення ISO до 25 600, що дозволяє без проблем знімати за слабкого освітлення.

Також потрібна коротка витримка затвора, але навіть це залежить від конкретного птаха. «Для зйомки сільських ластівок мені потрібна витримка у 1/3200 секунди; сови не дуже швидкі, тому для них достатньо 1/2000 або навіть 1/1000 секунди. Щоб витримка була такою малою, навіть за доброго освітлення знадобиться встановити досить високе значення ISO», — додає він.

4. Використовуйте акумулятор підвищеної якості, щоб зробити більше знімків

Щоб Маркус не фотографував — водяних птахів на поверхні озера чи сов під щільним дахом фінського лісу, він часто віддаляється на кілометри від місць, де живуть люди, тож великий запас заряду в акумуляторі стає критичним фактором. Узяти із собою кілька повністю заряджених акумуляторів відносно просто, але також дуже важливо, щоб вони були здатні пропрацювати достатньо довго.

Камера Canon EOS 90D обладнана акумулятором, який дозволяє зробити 1300 знімків, і в спекотні літні місяці, за словами Маркуса, одного акумулятора вистачає йому на день.

The back of a Canon EOS 90D, showing an owl on the screen.

5. Знімайте з високою роздільною здатністю

Маркус робить фотографії для видавців журналів і книг, і розмір знімків може бути дуже різним, але їхня якість має завжди бути найвищою. «Мої фотографії використовуються в різних місцях в різні способи. Роздруківки для виставок можуть бути шириною в метр або більше», — каже він.

32,5-мегапіксельний сенсор Canon EOS 90D не лише дозволяє Маркусу робити знімки для друку у великому розмірі, але й залишає більш ніж достатньо пікселів після кадрування. «Це дає мені велику свободу для складання композиції на комп’ютері вже після зйомки».

Автор: Кевін Картер (Kevin Carter)

Подібна продукція

Схожі статті

Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.

Повернутись до всіх оповідань