ОСНОВИ ФОТОГРАФІЇ

Свіжий погляд на знайомі сцени

Від захоплення природою до використання природного освітлення — три фотографи діляться порадами щодо того, як перетворити повсякденні моменти на незабутні фото.
Canon Camera

Ми часто сприймаємо місце, де живемо, як щось повсякденне й нецікаве, і чомусь вважаємо, що чудові знімки можна створити лише за тисячі кілометрів від дому. Але ви можете подивитися на знайомі сюжети під новим кутом, щоб вдихнути свіже життя в свої фотографії. Ми спитали трьох фотографів із різних країн світу, як вони шукають нові перспективи, які могли б надихнути їх та їхню аудиторію. Ось деякі з їхніх корисних порад, які допоможуть вам створювати фото, що надихають, не відходячи далеко від дому.

1. Намагайтеся бути креативнішими, роблячи знімки міста та його будівель

Лондонська дамба на Темзі в сутінках, з кольоровими вогнями кварталу Кенері-Ворф на фоні.

Де б ви не жили — у жвавому місті чи тихій сільській місцевості, ви можете робити неймовірні знімки, експериментуючи з композицією та налаштуваннями камери. Це фото було зроблено з тривалою експозицією.

Лондонський фотограф Лаку Дейвіс (Laku Davies) знімає пригоди у власному місті й за його межами. Саме тому у фокусі її об’єктива завжди міські пейзажі та вулиці. На двох із трьох з її улюблених фотографій класичні лондонські пейзажі сфотографовані в незвичному й креативному стилі.

«Я пішла на дамбу на Темзі, щоб насолодитися заходом сонця, і побачила, як воно підсвічує Кенері-Ворф», — розповідає Лаку, що використала камеру Canon EOS M50 з адаптером кріплення Canon EF-EOS M та телеоб’єктивом Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (на заміну якому прийшла модель Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM), щоб зняти цей чудовий пейзаж.

«Я скористалася саме цим об’єктивом через стиснення, яке відбувається в телеоб’єктивах, — пояснює вона. — Вони "притягують" до тебе фон, тож я знала, що Кенері-Ворф добре вийде на знімку між частинами дамби». Телеоб’єктиви наче стискають перспективу, завдяки чому передній і задній плани на фото виглядають ближче один до одного, ніж насправді.

Підкреслити деталі сцени дозволили довга експозиція та нейтральній світлофільтр, що створили живий, але дещо сюрреалістичний ефект. «Із 30-секундною експозицією можна засвітити окремі ділянки фото, тож я поставила перед об’єктивом нейтральний світлофільтр, який допоміг усунути засвічення на етапі редагування», — каже Лаку.

Портрет побутового та подорожуючого фотографа Лаку Дейвіс.

Лаку Дейвіс

Лондонський побутовий і туристичний фотограф практикує творчий підхід до фотографування міських пейзажів.

2. Знімайте визначні місця під незвичним кутом

Двоповерховий автобус їде на сході сонця по Тауерському мосту в Лондоні, Великобританія. Небо на фоні помаранчеве.

Щоб зробити відмінний кадр, Лаку пропонує експериментувати в одному місці в різні часи доби. Вона зробила цей знімок двоповерхового автобуса на Тауерському мості о 5:30 ранку.

Нічна фотографія хмарочоса The Shard у Лондоні, що піднімається над районом Саутерк, будівлі якого підсвічені вогнями. На передньому плані можна побачити пішохідний міст Міленіум.

Вулична фотографія та міські пейзажі, такі як цей неймовірний знімок лондонського хмарочоса The Shard, є основними сюжетами робіт Лаку. Для міських пейзажів вона використовує ширококутні об’єктиви, але зняти знайоме місце в незвичний та унікальний спосіб Лаку допоміг телеоб’єктив.

Коли йдеться про відомі об’єкти, що постійно фотографуються, як-от Тауерський міст у Лондоні, Лаку пропонує знайти альтернативний погляд на них, для чого вам, можливо, знадобиться вийти з камерою на вулицю дещо раніше. Одного разу вона вирішила розпочати о 5:30 ранку й приділити увагу окремим архітектурним елементам славетного моста.

«За допомогою телеоб’єктива я ізолювала вежу та спіймала промені сонця, що сходило на фоні, щоб створити ефект ореолу, — каже вона. — На тому фото мені вдалося зняти помаранчеве небо — і лондонський автобус!»

Тим, хто шукає натхнення в знайомих місцях, вона радить завітати до них у незвичний час доби, щоб зробити об’єкти на фотографії цікавішими.

«Експериментуйте з фото в різний час доби, щоб побачити, який ефект дає зміна освітлення, — каже Лаку. — Користуйтеся різними об’єктивами, щоб не робити щоразу однакові знімки. Робіть їх цікавішими для себе й для людей, що їх переглядають». За слабкого освітлення підійде об’єктив Canon EF-M 32mm f/1.4 STM, оскільки він дуже швидкий і впускає всередину багато світла. Якщо ви хочете захопити на знімку якомога більше, спробуйте об’єктив Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM.

3. Підбирайте оптимальне освітлення

Силует фігури на фоні неймовірного помаранчевого сходу сонця.

П’єр Дюбуі раз від разу відвідує один і той самий парк, завжди шукаючи нові кути для своїх знімків.

Подорож до регіонального природного парку Пілат у провінції Овернь-Рона-Альпи на південному сході Франції додала іншого виміру знімкам П’єра Дюбуі (Pierre Dubuis). Молодий фотограф, що фотографує за допомогою камери Canon EOS 5D Mark III (на зміну якій прийшла модель Canon EOS 5D Mark IV), захоплюється цим із 15-річного віку, але саме під час фотографічних експериментів у нього виникла любов до подорожей на природу. Він дякує друзям за те, що зародили в ньому пристрасть до природи, і каже, що можливість поглянути з іншого боку на знайомі місця допомагає розкрити творчий потенціал — і це видно на прикладі його улюблених фото, які були зроблені в одному парку.

«Щоб відкрити для себе чудові місця, краще за все якомога частіше ходити в походи — і ви побачите більше, ніж можете уявити, — радить він. — Моїм джерелом для натхнення є Instagram. Приходьте до улюблених місць у різні часи доби та експериментуйте з різними кутами, щоб створити фото у стилі, який вам потрібен».

Щоб відтворити на знімку бажану атмосферу, П’єр рекомендує виходити з дому або рано вранці, або вже ввечері. «Найкращий час для того, щоб побачити чудове освітлення, — це ранок, схід і захід сонця», — пояснює він. «Фото із силуетом на фоні пейзажу (вище) було зроблено на заході сонця. Для цього краще за все заздалегідь уточнити погодні умови й прибути на місце на 30 хвилин раніше, щоб вибрати оптимальну позицію та підібрати композицію для свого кадру. Коли я робив цей знімок, я вирішив зменшити експозицію, збільшивши швидкість затвора (тобто знизивши витримку) і встановивши велике значення діафрагми — f/22. Це дозволило мені отримати чіткий темний силует, щоб створити темнішу атмосферу».

Портрет П’єра Дюбуі.

П’єр Дюбуі

21-річний фотограф природи любить знімати за природного освітлення на сході й заході сонця.

4. Приділяйте увагу деталям

Великий план листу папороті на темному фоні.

Ще один спосіб робити цікаві фото, не відходячи далеко від дому, — звернути увагу на деталі, що спершу можуть здатися звичайними й звичними. П’єр любить придивлятися до об’єктів живої природи.

Листя на дереві підсвічене сонцем.

Фотографія листя на дереві, яке підсвічене сонцем, що заходить, була зроблена біля водоспаду Со дю Ж’є.

«Потрібно бачити все, що вас оточує, навіть найменші деталі», — каже П’єр, розповідаючи про інше своє улюблене фото — тонке зображення листу папороті. Оживити темні глибини лісу йому допомогли значення ISO 3200 і діафрагми f/4.5. Розкривши діафрагму свого об’єктива Canon EF 70-200mm f/2.8L USM, він зміг зменшити глибину різкості, щоб привернути увагу до центральної частини листу й продемонструвати його чудову текстуру. Високе значення ISO знадобилося через нестачу світла в лісі.

Я зробив це фото під час короткої прогулянки лісом, — пояснює П’єр. — Мені потрібно було очистити свій розум, і я побачив папороть у променях світла. Цей знімок подобається мені, тому що демонструє красу та крихкість природи».

5. Знаходьте надзвичайне в повсякденному

Два маленьких хлопчики граються в піску перед купою дров, вкритих пилом.

Освітлення природним чином змінюється протягом дня. Вибір оптимального часу для фотографування визначає різницю між неймовірним знімком, як-от це атмосферне фото дітей Камілли, і звичайним.

Визнаний нагородами професійний фотограф Камілла Разерфорд (Camilla Rutherford) народилася в Шотландії, але в певний момент почала проводити лижні сезони в Новій Зеландії. Захопившись фотографуванням сюжетів, ключовими фігурами яких є спортсмени на фоні природи, вона тепер живе в мальовничому місті Ванака разом із чоловіком — фермером, який розводить овець-мериносів, і двома синами.

У своєму репортажному стилі Камілла приділяє велику увагу природному освітленню, що добре видно на цьому чудово підсвіченому знімку її синів, що граються в піску, який був зроблений на камеру Canon EOS R з адаптером EOS R та її універсальним об’єктивом Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM.

«На цьому знімку мені більше за все подобається вираз на обличчі мого сина, — каже вона. — Він просто неймовірно задоволений. Саме ця первинна радість постійної гри робить це фото таким чудовим».

«Коли знімаєш дітей під час гри, у тебе не завжди є час установити об’єктив із фіксованою фокусною відстанню, — додає вона. — У моделі Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM ідеальна фокусна довжина для цих цілей, а якість зображення майже така ж, як і з фіксованою фокусною відстанню».

Знімати напроти сонця і складно, і цікаво водночас, каже Камілла, але бездзеркальні камери на кшталт Canon EOS RP часто мають перевагу завдяки електронному видошукачу. «Можна побачити ефект від експозиції та скоригувати її донизу або догори залежно від фонового освітлення», — пояснює вона.

Портрет Камілли Разерфорд у сонячних окулярах.

Камілла Разерфорд

Шотландка Камілла — відома фотожурналістка, який сьогодні живе на фермі в Новій Зеландії разом із родиною. Вона спеціалізується на спортивному, туристичному й побутовому фотографуванні.

6. Розкажіть власну історію, фотографуючи те, що вам знайоме

Чоловік у майстерні, що працює на шліфувальній машині в оточенні інструментів. Сонце світить через проміжок у задній стіні.

Взаємодія на фото іскор від шліфувальної машини й сонячної плями додає геть іншого виміру на знімок, який інакше міг би бути зовсім звичайним.

Зроблена Каміллою фотографія чоловіка в майстерні його ферми відображає багату історію місця, де вони живуть. Використовуючи лише природне освітлення та велику витримку, Камілла показує, що для створення сюжету не потрібно далеко йти.

«Наші діти — п’яте покоління мешканців на фермі, і ця майстерня — неймовірне місце, яке я люблю фотографувати, — каже вона. — Хлопчикам подобається спостерігати, як їхній тато щось робить або ремонтує. Я помітила, як вранці сонце потрапляє всередину через задню стіну, створюючи велику пляму світла в лівому куті, — розповідає вона. —

Я зробила широкий знімок на об’єктив Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM, намагаючись розповісти всю історію цілком. І підняла ISO до рівня 800, щоб додати трошки світла, і встановила витримку 1/80 с. Така витримка дозволяє зафіксувати рух колеса й політ іскор».

Тож де б ви не були — гуляли в лісі чи місті або насолоджувались комфортом власної домівки, місцеві прогулянки не обов’язково означають нудні фотографії. Натренувавши своє око, щоб воно бачило цікаві сюжети в повсякденному, і роблячи знімки, які мають особливе значення саме для вас, ви навчитеся створювати по-справжньому неймовірні фотографії.


Автор: Лорна Докерілл (Lorna Dockerill)

Подібна продукція

Схожі статті

  • Два чоловіка з рюкзаками йдуть через замерзле озеро.

    ТУРИСТИЧНЕ ФОТОГРАФУВАННЯ

    Поради щодо туристичного фотографування

    П’ять порад для туристичного фотографування на відкритому повітрі з камерою EOS M6 Mark II.

  • ЗИМОВА ФОТОГРАФІЯ

    Як робити кращі знімки взимку

    Скористайтеся всіма перевагами цієї чудової пори року за допомогою порад від Володимира Медведєва.

  • ЗЙОМКА ПЕЙЗАЖІВ

    П’ять корисних порад для покадрової зйомки пейзажів

    Вдихніть життя у свої пейзажі із цими п’ятьма порадами для покадрової сповільненої зйомки.

  • ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

    Фотографування дикої природи

    Фотографи Крістін Сонвілла (Christine Sonvilla) та Марк Граф (Marc Graf) діляться своїми найкращими порадами й методиками фотографування дикої природи, яка є на вашому порозі.