Виріб

Digitality vs Digitisation: нове мислення, нові можливості

Почніть думати інакше і ви побачите ще більше можливостей для бізнесу, Свен Фанд (Sven Fund)

Sven Fund presenting at FBF 2017

Еволюція видавництва книжок

Через те, що я пов’язаний із видавництвами та технологіями, я дуже зацікавлений у спостереженні за впливом технологічних інновацій на книговидавництво. Електронні книги, популярність аудіокниг та складний зв'язок між Amazon та видавцями відіграли ключову роль у формуванні галузі.


Але, мабуть, найважливішою зміною минулого десятиліття є те, що читачі стали все менше пов'язаними з книгою як матеріальним продуктом, тому що вона вже не є основою нашого споживання засобів масової інформації. В епоху цифрових технологій зараз більш доцільно мислити з точки зору «вмісту».


Перш ніж з'ясувати та визначити, що такі зрушення означають для широкої видавничої галузі варто відзначити відмінність між тим, що ми маємо на увазі, впровадивши терміни: digitality (цифрові технології) та digitisation (оцифрування).

Зміна перспективи

Навіть у еру цифрових технологій бізнес-модель, як і раніше, залежить від друку — видавництво завантажує вже доступний вміст у друкованій формі у цифрову платформу, наприклад, електронну бібліотеку і фокусується на продажах того ж самого вмісту у цифровому форматі. В контексті «цифрових даних» вміст вже є цифровим і відкриває безліч шляхів для абсолютно нових бізнес-моделей.


Здебільшого цифрова видавнича стратегія налаштована на теперішні технології й те, що ви очікуєте, що видавці будуть готові приймати її для власного бізнесу. Проте цифрову технологію слід розглядати як спосіб мислення, а не технологію, і якщо вона виявляється більш широко прийнята видавцями, то слід у першу чергу вдосконалити систему управління інноваціями.

Two women looking at iPad


Реальність така, що технології сьогодення дозволяють швидко оновлювати вміст, переформатовувати його й видавати коли це потрібно.

- Свен Фанд (Sven Fund), fullstopp

Є два типи видавців: ті, хто винайшли свій власний бізнес та підхід, і ті, хто противиться інноваціям, поки це не стало загальновживаним рішенням. Ваша життєва позиція дуже важлива. Ще є такий сегмент видавців, які мають доступ до цифрових продуктів, знайомі з їх перевагами, але не в повній мірі використовують можливості цифрової інформації.


З огляду на це, можна з упевненістю вважати, що видавці не використовують технологічні можливості, доступні в їхній галузі. І, отже, вони не розуміють повного впливу технології книгодрукування на те, як вони працюють.


Люди у видавничому секторі, розуміють «вміст» як динамічну концепцію, вони продовжують розглядати книги як одноразові продукти, які друкуються та поширюються один раз, а потім переносяться на іншу платформу. Реальність така, що технології сьогодення дозволяють швидко оновлювати вміст, переформатувати його й видавати коли це потрібно.


Ось чому ми повинні заохочувати більшу кількість видавничих компаній до застосування та використання концепції цифрового вмісту. Використання можливостей, що забезпечуються динамічним управлінням вмісту та технологіями цифрового друку.

Young woman reading book on train

Цифрові технології — як спосіб мислення

Цифрове мислення дозволяє видавцям створювати майбутнє, в якому відстані становляться меншими, а доставка за запитом — миттєвою. Майбутнє, в якому більш активне управління життєвим циклом видавничих активів дозволяє максимально збільшувати комерційну цінність вмісту та зробити його ще більш доступними для споживачів.


Водночас, якщо виробники книг інвестують в оцифровану продукцію, вони можуть відігравати важливу роль у мотивації та керуванні видавцями цифрового мислення та впровадження цифрових технологій, що дозволяють створювати бізнес-моделі, які допоможуть із розвитком інновацій.


Як бачите, інновації в книжковому видавництві — це складний процес. Цілком імовірно, що його буде досягнуто шляхом тривалої, тристоронньої співпраці між видавцями, книжковими типографіями та постачальниками технологічних рішень.

Автор Sven Fund


Свен Фанд (Sven Fund) є засновником та керуючим директором fullstopp, компанії, яка спеціалізується на консалтингу для академічних видавництв й надає стратегічні рекомендації з ряду питань, починаючи від управління змінами у компанії до їх злиття або поглинання. Компанія Свена співпрацює не тільки з постачальниками, такими як поліграфічні компанії або дистриб'ютори, а також діє як посередник між академічними бібліотеками та видавцями.

Пов’язані рішення

Крок у майбутнє

Дізнайтесь про переваги цифрового друку

Зверніться до нас