A model car in the garage

Моделіст і фотограф Саймон Картер (Simon Carter). Історія моці й масштабу.

Протягом десятиріч пристрастю Саймона Картера є творіння. Він почав створювати моделі ще хлопчиком, потім захопився автогонками, потім став професійним фотографом, і тільки коли в нього з'явилась можливість поєднати всі ці свої навички, він почав створювати й фотографувати мініатюрні моделі зі світу автомобілів, про які завжди мріяв. Сидячи поруч із його колекцією моделей «Формули-1», ми вражені масштабом задачі, яку він перед собою поставив. Це історія про те, як винайти цілий світ і поринути в нього.

Розкажіть нам, будь ласка, про те, що надихнуло вас почати створювати й фотографувати мініатюрні моделі.

Моє дитинство припало на 60-ті роки, і я, саме як і більшість інших дітей, проводив години, створюючи моделі танків Другої світової війни. Лише коли я знайшов все це в себе на горищі, я зрозумів, що можу поєднати всі свої інтереси й навички, щоб створити щось абсолютно унікальне.

З чого починається створення точної копії гоночного автомобіля?

В основі лежать набори, які виготовлялись в 1970-ті й 80-ті та вже більше не виготовляються, тому знайти їх буває непросто. Додаткова складність полягає в тому, що я змінюю їх таким чином, щоб зробити копії автомобілів точними з механічної точки зору – з робочою підвіскою, дверцятами, капотом і багажником. Після цього я додаю пил, сліди вогню та подряпини, які можна побачити на справжній машині. Саме тому я витрачаю приблизно три місяці на створення кожної моделі.

Коли ви створюєте свої моделі, чи дивитесь ви на них як прихильник автоспорту або фотограф?

Насправді з обох боків. Я створюю моделі саме так, як створюються декорації до фотосесії або кінозйомок. Це означає, що на кожному етапі я думаю про кути, які мені потрібні, щоб отримати саме ті знімки, які я хочу. Це не просто відтворення чогось на кшталт гоночної автомайстерні – це створення декорацій, в яких можна знімати.

© Саймон Картер

Як ви починаєте фотографувати, коли машини й декорації вже готові?

Із самого початку я намагався створювати такі знімки, щоб здавалося, ніби фанат автоспорту тільки-но зайшов до такого гаражу і, поки ніхто не бачить, зробив кілька класних фотографій.

Для цього я маю уявити, що в мене 15 сантиметрів зросту. Як у фотографа мініатюрних моделей в мене лише три кути, з яких я можу знімати: стоячи, пригнувшись уперед або припавши на одне коліно.

Коли бачиш ваші фотографії, здається, нібито всі вони зроблені зовні, хоча тепер ясно, що це не так. Як вам це вдається?

Світло. Секрет завжди у використанні природного світла. Того ж самого ефекту, мабуть, можна було б досягти за допомогою ретушування, але мені подобається створювати все безпосередньо в камері.

Вам допомагає ваш опит професійного фотографування?

Я підсвічую ці декорації саме так, як я підсвічував реальні машини, коли був професійним фотографом. Це означає, що світло має відбиватись від поверхонь, а не падати безпосередньо на машину. Це надає покриттю машини глянсового вигляду, який можна отримати лише знімаючи зовні. Але іноді забагато знань можуть стати на заваді. Зрештою, я намагаюся створити фотосерію, що виглядає як знімки аматора. Тому я примушую себе робити речі, що, як мені відомо, є неправильними.

© Саймон Картер

Якщо хтось бажає поринути у фотографування мініатюр, чи є якийсь набір обладнання, який для цього знадобиться?

Щоб ви зрозуміли, які примітивні технології я використовую, розкажу таке: коли я знімаю, я фіксую камеру таким чином, щоб мати змогу переміщувати об'єкти на міліметри, доки не отримаю ідеальну сцену. Для цього я використовую пакет із супермаркету з парою жмень рису як «противагу» для балансування камери. Це найкращий спосіб, тому що в мене немає місця для мініатюрних штативів, та й в будь-якому разі камера опинилась би надто високо і кут був би невірним.

Які у вас плани?

Я думаю, мій наступний твір – американський гараж. Для цього мені знадобиться це пара років.

Якщо все це вас надихає, погляньте на всі знімки Саймона Картера зі світу мініатюрного автоспорту.

Набір обладнання Саймона

Фотокамери:

Canon EOS 5D

Canon Sure Shot 35mm AF-7

Об’єктиви:

Canon EF 50mm f/1.2L USM

Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Відповіді були відредаговані для більшої зрозумілості й покращення стилю.



Інтерв'юер: Марк Блейлок (Mark Blaylock)

  • Canon
  • YouConnect
  • Натхнення
  • Створення фантастичних макрознімків за допомогою ігор з масштабом на професійному рівні