Представляємо вам вуличного фотографа Еріка Вітсой (Erik Witsoe), який щодня знімає події повсякденного життя.

Ерік Вітсой (Erik Witsoe)

@ewitsoe

Унікальні моменти надихають вуличного фотографа Еріка Вітсой (Erik Witsoe) продовжувати шукати наступну історію. Ми спробували дізнатись більше, щоб з'ясувати, як Ерік фотографує магію повсякденного життя.

Дізнайтеся, як він перетворю стилі вулиць за допомогою фотографії протягом усього періоду перетворення на вулицях Варшави.

Еріку, давайте почнемо з початку – як ви почали займатися фотографією?

В дитинстві мене завжди оточували камери. У мого дідуся і в моїх батьків були фотоапарати, але ніхто з них не займався серйозно зйомкою. Власне, я починав як художник, і коли я розпочав навчання в художній школі, один із курсів навчальної програми був присвячений фотографії. Тоді моя бабуся купила мені мій перший фотоапарат. Отже я вивчав фотографію з точки зору образотворчого мистецтва.

Я насправді захопився фотографією десь дванадцять років тому, коли в мене настала творча криза і я нічого не малював. Моя наречена є завзятим фотографом, і вона просто сказала: «Тобі слід спробувати фотографію». Вона дала мені кілька порад щодо того, як поводитися з камерою; саме тоді я почав знімати і закохався у фотозйомку.

Нас особливо цікавить ваше захоплення вуличною фотозйомкою; розкажіть трохи про те, що саме спонукає вас знімати ці сюжети?

Я не уявляв, що буду цим займатися, і досі не вважаю себе справжнім вуличним фотографом. Скоріше, мене приваблюють незначні події і спогади, свідками яких ми стаємо. Мені подобається думати, що моє життя є фільмом і я просто закарбовую окремі кадри з нього.

Колись я знімав те, що, як мені здавалося, хочуть бачити люди, але мені це не вдавалося; мені набридло ігнорувати речі, які викликали в мене посмішку. Виходячи на вулицю, я не маю уявлення про те, що там побачу; на що натраплю, те і знімаю.

Я просто намагаюся показати моменти, які зворушують мене. Це може бути якась дрібна деталь, чиясь тінь чи потилиця, мою увагу привертають саме такі скороминущі дрібниці.

Жінка, яка переходить вулицю

@ewitsoe

Ви помітили, як змінилися мода і стилі з того часу, як ви почали знімати сюжети в містах?

Коли мешкаєш у чужій країні, найкраще полягає в тому, що ти стаєш спостерігачем; все здається дуже цікавим, отже я помічаю дрібні зміни.

У Польщі все змінюється дуже швидко, особливо це стосується молоді, але якщо ви вийдете на вулицю в неділю вранці і подивитеся на літніх людей, які йдуть до церкви, їхній одяг часто виглядає дуже старомодно. Тут накладаються одна на одну різні епохи.

Який набір обладнання ви використовуєте крім Canon EOS 6D Mark II?

Якщо йдеться про обладнання для вуличної фотозйомки, я справжній мінімаліст. Коли ви постійно ходите пішки, краще не обтяжувати себе важкими торбами.

Іноді я використовую об’єктив Canon EF 50mm f/1.2L USM та штатив – коли подорожую або якщо потрібна стабілізація знімків.

Ми зауважили, що ваші сюжети відрізняються кінематографічною якістю – ви це робите навмисно?

Кінематограф займав важливе місце в моєму дитинстві, мій батько брав мене на всі фільми, які тільки виходили, це був його спосіб підтримувати емоційний зв’язок зі мною та моїм братом. Тому я зазвичай сприймаю події в динаміці і навіть зараз мислю кадрами. Саме тому я люблю знімати, знаходячись позаду інших людей або з точки зору головної дійової особи, наприклад потилиці, і ці незнайомі люди стають персонажами, яких я додаю до свого сюжету.

Потилиця жінки в автобусі

@ewitsoe

Ерік, ви виросли в Америці, а зараз мешкаєте в Польщі. Чи вплинув цей переїзд на ваш підхід до вуличної зйомки?

Мій стиль, безумовно, змінився. Коли я вперше приїхав до Польщі, мені не хотілося знімати людей, я чекав на момент, коли на вулиці нікого не буде. Потім я зрозумів, що це нудно; мені не вистачало персонажів – дійових осіб.

У Польщі дуже багато пішоходів, а в Америці всі захоплюються автомобілями і водінням. Мабуть саме тому мені з початку було важко знімати людей, які йдуть по вулиці, я просто не звик до такого. Ситуація змінилася, коли я трохи призвичаївся.

Ви знімаєте переважно у Варшаві, де зараз мешкаєте, а до того в Познані. Як ви знаходите нові сюжети для зйомки?

Що мені дуже подобається в Польщі, це сезонний характер життя. Я можу знімати одну й ту саму вулицю щомісяця, і щоразу знаходити щось інше, бо вона виглядає і сприймається по-новому. Крім того, люди вдягаються по-іншому відповідно до пори року. В мене були випадки, коли я знімав одні й ті самі місця знову і знову, отримуючи серії знімків в одному ракурсі, серед яких немає двох однакових.

Яким сюжетом або добіркою міських сюжетів ви найбільше пишаєтеся і чому?

Мабуть, це найвідоміший із моїх сюжетів, він називається «Цього ранку». Це знімок трамвая, який їде по вулиці; здається, що вже настали бузкові сутінки, але насправді це ранок. Цей знімок виглядає так, ніби його зроблено у п’ятдесятих, але я зробив його у 2012 році. Він допоміг мені відчути, якою ностальгічною країною є Польща. Цей знімок став поворотним моментом для мене і в моєму сприйнятті мого нового дому.

Коли ви фотографуєте незнайомих людей, чи відчуваєте ви себе учасником їхнього приватного життя?

Я дуже серйозно ставлюся до особистого простору інших людей, і докладаю чималих зусиль, аби не порушувати його. Я не давлю на людей, я намагаюся бути делікатним.

Але я виходжу на вулицю, аби знімати правдиві, повсякденні і часто швидкоплинні моменти. Це досить тонка грань.

Жінка в автобусі визирає у вікно

@ewitsoe

Що ви можете порадити тим, хто робить перші кроки у вуличній зйомці?

Я знімаю все, що викликає в мене посмішку, тож знайдіть речі, які здаються вам цікавими, і хай вони стануть для вас дороговказом. Вивчайте композицію і кадрування. Дізнайтеся, як максимально ефективно використовувати можливості своєї камери і об’єктива. Робіть все це, і ваш стиль розвиватиметься сам по собі.

Поділіться своїми творчими планами у вуличній фотографії.

Я планую робити більше знімків в рамках певних проектів. Я займаюся вуличною зйомкою понад десять років, і зараз мені подобається ідея більш лінійних фотосесій і проектів, із більш чіткою сюжетною лінією.

Набір обладнання Еріка

Canon EOS 4000D

Canon EF 50mm f/1.2L USM

Canon EOS 6D Mark II

Відповіді були відредаговані для більшої зрозумілості й покращення стилю.



Інтерв’юер: Саша Ньюбері (Sasha Newbury)