Samo Vidic

На хвилі із Само Відічем

«Ця камера — ідеальний вибір для такого завдання».

Підкорення хвилі

Це сталося через шість годин після початку зйомки, десь о другій ночі. Кремезний словенський помічник оператора на ім’я Бор підбіг до решти команди й сказав: «Само збирається осідлати хвилю!»

Samo Vidic

Але давайте поговоримо про це згодом, а зараз повернемося трохи назад. Що це за хвиля? Був квітень. Ми стояли на березі річки Айсбах у Мюнхені й збиралися зняти історію про міських серфінгістів для Canon. Ідею кампанії запропонувало рекламне агентство J. Уолтеру Томпсону подобається показувати людям дива, що відбуваються поруч. Само знімає трьох найсміливіших річкових серфінгістів просто в центрі міста на рукотворній річці. Він використовує нову камеру Canon EOS-1D X Mark II.

Зйомка на річці Айсбах у Мюнхені

Коли Само запитали, що він думає про річку Айсбах, він відповів:

«Це чудове місце. Дуже цікаво, що воно в центрі міста. Гадаю, тут чудово навесні та влітку. Ви можете зайнятися серфінгом або відвести своїх дітей до парку, влаштувати пікнік і подивитися на серфінгістів».

Само описує ідилічну картину спокійного недільного дня. Але професійна зйомка вночі, коли на рахунку кожна хвилина, зовсім не схожа на пікнік. Це хаос. Проте Само в ньому, як риба у воді. Айсбах — відкрита територія. Навколо юрмляться інші серфінгісти й звичайні люди. Ми також записали цифровий фільм про те, як знімали це відео для кампанії. Щоб встигнути все це зняти, одного робочого дня не вистачить. Це схоже на торгівлю конями на базарі. Він пояснює:

«Я спортивний фотограф, але також знімаю портрети та цікаві сцени з життя. Насправді, я не боявся активної частини цього заходу. Я більше турбувався про те, як закарбувати на фото цей стиль життя, тому що доступ до місця зйомки для інших людей не було перекрито. Я знав: якщо простір звільниться на 20 секунд, у нас буде лише 20 секунд, щоб зробити знімок».

Спонтанні знімки у влучну мить

У той момент Само був скрізь: ось він робить заплановані знімки, а вже в наступну мить знімає щось абсолютно інше, щоб не втратити вдалу нагоду. Його було легко впізнати за білими гумовими чоботями, окрім випадків, коли вони ховалися в річці під шаром крижаної води. Само — прагматик. Якщо йому щось вдається, він розвиває ідею, якщо ні — намагається спробувати щось абсолютно нове. Він каже:

«Я вирішив зробити два або три незвичні знімки... Кілька незапланованих фотографій. Я дуже люблю бачити все на власні очі, і коли мені вдається знайти вдалий ракурс або спіймати рух, фото виходять справді вдалими. Іноді доволі важко знімати те, що творчі люди роблять разом. Щоб вони розслабилися та почувалися вільно, з ними потрібно говорити. Коли в мене є така можливість, я отримую чудовий результат».

Такий підхід себе повністю виправдовує. Само пояснює:

«Спочатку я планував знімати на правому березі річки за допомогою об’єктива EF 300mm f/2.8L IS II USM. Але потім я вирішив перейти на лівий берег, щоб зробити кілька пробних фото. Зрештою, я там і залишився, тому що Тао, один із серфінгістів, робить чудові стрибки у лівій частині».

R6

На цьому місці Само зробив свій найкращий знімок. Працюючи зі своїми об’єктами, він завжди пам’ятав про головну ідею зйомки в цілому:

«Я поговорив із серфінгістами на початку зйомки. Вони показали мені кілька фотографій, зроблених раніше. Я сказав їм, що на них чудово передано рух і саму ідею серфінгу, але ми знімаємо не для журналу для затятих серфінгістів, тому тут усе буде трохи по-іншому. Найважливіше для мене було показати, що це серфінг у місті, а не серед океану».

Витривалість і сила духу

Усі ми захоплюємося витривалістю та силою духу спортсменів. Само особливо впали в око ці якості в Тао:

«Він дивовижний. Я хотів би, щоб на всіх моїх знімках були саме такі спортсмени. Для нього не було нічого неможливого. Він був готовий на все. Гадаю, ми чудово спілкувалися. Уже після кількох хвилин розмови він точно знав, чого я хочу. Він дуже класний хлопець».
Інший серфінгіст, Каріна, також справила приємне враження на нашого фотографа:

«Вона чудово рухалася й робила дивовижні трюки. З моста здавалося, що все дуже просто. Коли я знімав і чекав на влучну мить, щоб передати рух, усе відбувалося дуже плавно. Здавалося, що вона може робити це годинами».

Відчайдух

А тепер повернемося до тієї миті, коли помічник оператора Бор сказав: «Само збирається підкорити хвилю!»

Відчувши дух єднання, наш фотограф не збирався просити героїв зйомки робити те, що він не був готовий спробувати сам. Сміючись, Само каже:

«Я зробив це більше для того, щоб мотивувати команду. Ми знаємо один одного багато років, і я намагався дати їм мотивацію за кілька днів до початку зйомок. Я знав, що це буде важка робота, адже ми мали багато встигнути за ці п’ять чи шість годин, тому я пообіцяв, що промчу на дошці в джинсах і гумових чоботях, якщо ми гарно попрацюємо».

Далі він пояснив: «Потім я дуже зрадів, що все так добре склалося. Ви бачите, у мене навіть на обличчі написано, що я всім задоволений».

Як видно на відео, Само виконав свою обіцянку. Він розповідає: «Це було весело. Тао лише сказав: "Стань сюди", а потім почав мене штовхати. Я сказав: "Чекай, чекай, треба, щоб хлопці були готові зняти відео, дай мені ще хвилину". Але насправді, якщо ви хочете спробувати щось на зразок цього, найкращий спосіб — просто почати це робити».

Динамічна зйомка з камерою EOS-1D X Mark II

Якщо говорити про динамічні події, витівки Само на дошці — не єдиний важливий аспект. Щоб упоратися зі зміною умов освітлення, коли за сутінками приходить темрява ночі, Само потребував серйозного обладнання. За таких обставин найкращий варіант — камера Canon EOS-1D X Mark II. Само пояснює:

«Ця камера — ідеальний вибір для такого завдання. Вона робить серію знімків зі швидкістю 14 кадрів на секунду, має неймовірно швидкий автофокус, який працює весь час, і створює дивовижні файли. Це єдина камера, яку б я вибрав».

Само вибрав 35-міліметровий об’єктив і діафрагму f/1.4. Така велика діафрагма дала йому змогу отримати дуже розмитий фон і бездоганно різке зображення об’єкта, створивши ефект, наближений до 3D. Крім того, він мав об’єктив із фокусною відстанню 70–200 мм і діафрагмою f/2.8 і міг на відстані від об’єкта знімати різкі зображення крупним планом. У Само також був надійний об’єктив зі змінною фокусною відстанню 24–70 мм і діафрагмовим числом f/2.8, який надає напрочуд гнучкі можливості навіть у таких умовах, як на Айсбаху.

Коли Само запитали, яке фото найкраще, він впевнено відповів:

«Це кадр із Тао на фоні моста, знятий через об’єктив EF 300mm f/2.8L IS II USM. На цьому фото ніби заморожено плескіт води, коли Тао стрибає, захопивши дошку. Я одразу зрозумів: це те, що потрібно».

Перегляньте інтерактивний контент, присвячений серфінгістам.

Додаткові відомості про фотографа

Переглянути профіль