Richard Walch - EOS-1D X Mark II

EOS-1D X Mark II Lifestyle Richard Walch Video

Зустріч із супергероями

Рихард Вальх

Перегляд відео

Свобода творчості з EOS-1D X Mark II

В EOS-1D X Mark II поєдналися найкращі риси його революційного попередника та нові технології Canon. Але як це допомагає знімати краще? Своїми враженнями ділиться Рихард Вальх (Richard Walch) — один із перших професійних фотографів, які випробували нову камеру на практиці.

Richard Walch

Зараз мало хто знає про новий EOS-1D X Mark II стільки ж, скільки Рихард. Німецький майстер зйомки моторних і зимових видів спорту вже чотири роки виступає послом Canon і навіть допоміг нашим інженерам із розробкою нової моделі.

Усе почалось у 2013 році: «Пам’ятаю, ми завели розмову про перспективи нової моделі камери Canon за круглим столом на фестивалі Visa pour l'Image у Перпіньяні, — згадує Рихард. — Я показував ролик про те, як зберігати окремі кадри з відео у форматі 4K, записаного на EOS-1D C, і ми всі погодилися, що на камерах нової серії EOS-1D X ця функція теж потрібна, однак вона має бути зручнішою. Я додав, що під час зйомки відео добре було б використовувати автофокус зі стеженням, як в EOS 70D, а ще чудово було б керувати всіма функціями зі смартфона або планшета. І все це є в EOS-1D X Mark II, як і багато інших корисних функцій.

Мені було дуже приємно, що інженери Canon так дослухаються до думки споживачів. Якщо ідею запропонує хтось один, вона може бути не варта реалізації, однак якщо фахівці Canon чують ту саму думку від європейських, японських і американських фотографів, вони завжди зважають на неї. Їм важливо знати, яких покращень ми хочемо: більший сенсор, ширший динамічний діапазон… В одній камері не може бути все відразу, але коли інженери Canon установлюють пріоритети, вони передусім орієнтуються на нашу думку. Їхній підхід дуже відкритий і чесний. Думаю, для цього потрібно справді довіряти споживачам».

Перші враження

За словами Рихарда, фотографи, які вже працювали з EOS-1D X або EOS-1D C, зможуть знімати на нову камеру Mark II, навіть не читаючи інструкцій… і багато втратять. «Усі знайомі функції залишилися на місці, однак чи варто ними обмежуватися, якщо в цієї камери стільки нових можливостей? — посміюється він. — Якщо дуже коротко, EOS-1D X Mark II — це камера, на яку можна знімати те, чого раніше зняти не вдавалося. Вона дозволяє випробувати свої творчі межі та дає справжню мистецьку свободу.

Якщо для того, щоб піднятися на новий рівень, вам потрібен найшвидший автофокус і безперервна зйомка або більший інтервал експозицій та ISO, ця камера — саме те, що вам потрібно. У ній є все, чого очікують професіонали. Усі параметри попередньої моделі EOS-1D X поліпшено та доповнено новими можливостями.

Для мене найбільша різниця між камерами EOS-1D X та іншими цифровими дзеркальними фотокамерами — це швидкість реагування. Для комфортної роботи мені потрібно, щоб камера слухалася кожного дотику, а EOS-1D X наче читає мої думки. Завдяки цьому я не переймаюся настройками, а просто працюю».

Зйомка на межі можливого

Говорячи про творчі межі, Рихард пояснює, як нова камера з її швидшим автофокусом, вищою чутливістю та потужнішими характеристиками дарує фотографам більшу мистецьку свободу: «Тепер можна, приміром, дуже швидко знімати — 14 кадр/с замість 12». Рихард поділився й тим, як це покращення дало йому перевагу під час зйомки спортсменів:

«Наведу приклад. Зазвичай я знімаю лижників і сноубордистів поза трасою, тож під час катання розлітається багато снігу. Я завжди намагаюся зняти мить, коли фонтан снігу найпотужніший. Але при цьому має бути видно лижі й палиці, інакше на знімку закарбується сама голова серед снігу. І ось тут у пригоді стає зйомка зі швидкістю 14 кадр/с. Думаю, вона взагалі надзвичайно корисна, коли знімаєш динамічні сцени зі стихіями: водою, снігом тощо».

Однак Рихард відзначає, що висока кадрова частота — це не панацея, якщо пов’язані функції камери, особливо автофокус, недостатньо потужні: «Камера EOS-1D X Mark II не просто дає змогу знімати зі швидкістю 14 кадр/с — тоді від цього було б мало користі. Однак завдяки покращеному автофокуса знімки виходять дуже чіткі, адже він швидше наводить різкість і точніше відстежує об’єкт зйомки. Перевага EOS-1D X Mark II — саме ця комбінація з удосконалених функцій. Якщо камера може знімати 14 кадр/с але лише 10 із них чіткі, її справжня кадрова частота — оці 10 кадр/с. Але нових камер Canon це не стосується: на них кожний кадр чіткий, і це великий плюс».

У нових моделях поліпшено й пам’ять: «Коли знімаєш більше фотографій, часто хвилюєшся, що їх доведеться дуже довго переписувати на жорсткий диск. Але нові камери Canon оснащено картами пам’яті CFast [2.0™], з яких інформація передається вдвічі швидше. Якщо накопичувач теж швидкий, а карту на 128 ГБ заповнено знімками, економія часу дуже помітна. Це не така вже й суттєва перевага, але разом ці маленькі плюси складають один великий плюс».

Richard Walch

Різкі знімки навіть за різких рухів

Як і інші камери серії EOS, зокрема EOS-1D X і EOS 7D Mark II, EOS-1D X Mark II оснащено регульованою системою автофокуса. За словами Рихарда, правильно настроєний автофокус — ключ до оптимальної різкості фотографій. «Щоб камера знімала як слід, обов’язково налаштувати автофокус, — каже він. — Від його параметрів залежить чутливість фокусування й алгоритм стеження за об’єктом, адже той може стабільно прискорюватись або рухатися несподівано й хаотично.

Камера точно прогнозує траєкторію об’єкта завдяки тому, що аналізує пройдений шлях, спираючись на вибраний сценарій. Ось як це працює: система порівнює кадри 1, 2 та 3 й визначає, що об’єкт пересувається зі швидкістю 110 км/год, тож за півсекунди він опиниться в ось цьому місці. Головна відмінність нової EOS-1D X Mark II в тому, наскільки точні її прогнози».

Рихард згадує, як знімав сноубордистів на один із прототипів EOS-1D X Mark II: «Ці чотири хлопці вистрибували бозна-звідки. Таке дуже важко якісно зняти, але тоді в мене всі кадри вийшли вдалими — навіть найперший. У цій камері більше сенсорів перехресного типу з діафрагмовим числом f/8 і кращий процесор. Вона точно наводить різкість і підтримує її, тож кожен знімок виходить чітким.

Це дає змогу поекспериментувати. Можна, наприклад, випробувати нові ракурси чи спуститися по схилу, щоб на фотографіях стрибки виглядали вищими. Раніше це було б складно зняти, адже в такому разі фотограф бачить спортсменів пізніше, і на фокусування залишається мало часу. Але тепер можна менше зважати на ці обмеження, адже камера впорається й не з таким».

За словами Рихарда, коли експерти Canon обговорювали, як покращити якість знімків в EOS-1D X Mark II, перед ними постали два варіанти вдосконалення: збільшити кількість пікселів або розширити динамічний діапазон. Вибір був нелегкий, тож інженери звернулися по пораду до багатьох користувачів камер EOS-1D X. «Пам’ятаю, ми обговорювали за круглим столом, якому варіанту віддати перевагу. Я та мої колеги наполягали на динамічному діапазоні. Як на мене, 20 мегапікселів цілком достатньо для 90 % із того, що я знімаю, а для решти є камери EOS 5DS і EOS 5DS R, — ділиться Рихард. —

Але покращений динамічний діапазон відразу впливає на якість фотографій, адже це детальніші світлі тони та тіні. Думаю, це корисніше для фотографів, які знімають у форматі JPEG, а не RAW. Адже такий формат зазвичай вибирають, коли в пріоритеті швидкість обробки й немає часу на довге редагування знімків. Упевнений, що спортивним фотографам камера Mark II з її покращеною якістю зображень сподобається особливо».

Нові можливості відео

Рихард відомий серед колег тим, що використовує відео у форматі 4K, щоб створювати з нього окремі 8-мегапіксельні зображення. Раніше він застосовував для цього камеру EOS-1D C, але тепер це можна робити на EOS-1D X Mark II — і, за словами Рихарда, тепер це набагато простіше: «Раніше відео доводилось імпортувати в програму Apple Aperture й експортувати кадри звідти, але тепер усе це можна робити просто на камері. Просто відтворюєш запис, прокручуєш до потрібного кадру, натискаєш кнопку — і готово: зображення JPEG записано на карту пам’яті».

Але чи означає це, що тепер можна знімати фотографії зі швидкістю 60 кадр/с? «Технічно так, але є певні "але", — пояснює Рихард. — Не можна просто зняти ідеальне відео й наробити з нього ідеальних знімків. Зазвичай для зйомки відео з частотою 60 кадр/с використовується витримка близько 1/90 с, тобто всі рухомі об’єкти при цьому трохи розмиваються. У фільмах це не заважає, оскільки сприймається природно, але якщо зберегти кадр із такого фільму, стає видно, що варто було знімати з витримкою 1/2000 с.

Можна, звісно, установити таку витримку й для відео з частотою 60 кадр/с — тоді гарний кадр буде легше знайти. Це дуже зручно, наприклад, під час зйомки птаха, який пірнає у воду».

Традиційна відеозйомка на EOS-1D X Mark II також дала фантастичні результати. Рихард випробовував один із перших прототипів камери — його завданням було зняти ролик із рекламою можливостей відеозйомки на нову модель. Йому дуже сподобалося працювати: «Мені дозволили знімати все, що захочу. Я був у повному захваті. Урешті-решт ми вирішили знімати в цирку!»

Richard Walch

Рихард знімав живий виступ, тож він не міг зупинити зйомку та попросити артистів повторити трюк, якщо не встигне щось зняти. Саме за таких обставин розкрились усі переваги функції EOS-1D X Mark II, яку Рихард називає «новим словом у відеозйомці», — автофокуса зі стеженням.

«Зазвичай для таких зйомок оператору потрібен асистент, який тільки стежить за різкістю та наводить її, коли об’єкт рухається. Але цього разу в мене не було такого асистента — він мені просто не знадобився, адже всю роботу виконувала камера, — розповідає Рихард. —

Щойно камера виявляє в кадрі обличчя, вона починає відстежувати його, безперервно регулюючи різкість. Точку фокусування можна вибрати й самому на сенсорному екрані, причому це може бути не обличчя, а якийсь предмет. А найбільше мені подобається те, що камерою можна керувати навіть зі смартфона або планшета, якщо підключитися до неї через Wi-Fi. Тож коли ми знімали в цирку, я був поруч з оператором і контролював різкість зі свого iPad. Ніколи не думав, що буду водночас режисером і асистентом!»

В одній сцені ця функція показала себе особливо гарно: «У ролику є момент, коли камера фокусується на віях дівчини, яка їх фарбує. Це досить грайливі кадри, і вони вийшли чудово.

Камера EOS-1D X Mark II знову дозволила мені реалізувати задум, який раніше було б дуже важко втілити. Я зміг наближатися до об’єктів на меншу відстань і використовувати довші об’єктиви, більше імпровізувати й рухатися. Ця камера дає змогу робити те, що раніше було технічно неможливо. Наприклад, командам малобюджетних фільмів зазвичай не вистачає грошей на асистентів, які б стежили тільки за різкістю, тож раніше вони просто не змогли б зняти деякі кадри. Тепер усе змінилося. Причому автофокус зі стеженням добре працює й зі звичайними об’єктивами, хоча STM для цього найзручніші, оскільки вони безшумні».

Більше та краще

Якщо підсумувати розмову з Рихардом щодо покращень в EOS-1D X Mark II і його досвіду роботи з новою камерою, — вона просто може більше: «Раніше багато фотографів спеціалізувалися на чомусь одному — спорті, портретах тощо. Через це важче знаходити роботу, тож зараз фотографи намагаються розширювати свої горизонти, працювати з незвичними об’єктами, пробувати себе в нових жанрах і освоювати нові цікаві прийоми. Такі люди найбільше оцінять нові функції EOS-1D X Mark II.

Вона знімає швидше та дає ширші можливості фотополювання, спортивної й репортажної зйомки. На неї ще простіше знімати чудові відео у форматі 4K з частотою 60 кадр/с та зберігати з них окремі кадри у високій якості. Рекомендую кожному фотографу випробувати її. Просто візьміть камеру напрокат і поекспериментуйте з її можливостями. А вони дуже широкі — усе, що потрібно професіоналу. Переконайтеся самі!»

Додаткові відомості про фотографа

Переглянути профіль