Model poses next to flowers

Лоренцо Агіус

Різниця в динаміці

Lorenzo Agius
Lorenzo Agius

Речник


Камера EOS 5D Mark IV може багато чого робити добре, але в руках портретного фотографа Лоренцо Агіуса (Lorenzo Agius) це все переходить на інший рівень — завдяки поєднанню швидкості, якості та гнучкості настройок вона відкриває абсолютно нові можливості для роботи.

Лоренцо Агіус постійно зайнятий. Він створює портрети відомих людей і спеціалізується фешн-фотографії. Проте, коли в нього з’явилася нагода спробувати один із найперших досерійних екземплярів фотокамери EOS 5D Mark IV, він знайшов на це час у своєму щільному графіку.

За вихідні йому вдалося провести дві зйомки: одну у власній студії та іншу на виїзді. Це дало йому змогу перевірити камеру й випробувати практично всі її нові можливості. Чи був він вражений? «Камера здалася мені майже бездоганною, — заявив він, додавши, що таке поєднання швидкості та якості дає ідеальний ефект. — Я можу знімати набагато швидше, ніж коли використовую свою EOS 5DS, і це значна перевага. Створення портретів і зйомка модних показів часто вимагають більшої кадрової швидкості, щоб упіймати правильний момент».

Камера EOS 5D Mark IV знімає 30-мегапіксельні зображення у форматі RAW зі швидкістю 7 кадр/с. Вона може обробити таку кількість даних завдяки процесору DIGIC 6+, який також допомагає отримати якісне зображення. «Коли я знімав на виїзді, одразу ж помітив, що знімки мали ширший динамічний діапазон. Якщо рівень освітленості несподівано змінюється або об’єкт трохи виходить зі світла, я знаю, що зможу потім відновити цю яскравість під час постобробки, не поступаючись якістю.

Ми помітили це, коли ретушували фотографії з цих зйомок і пильно їх розглядали. Я часто опиняюся в непередбачуваних ситуаціях на місці зйомки, і, якщо кадр із найкращим виразом обличчя зроблено, коли освітлення неідеальне, я маю бути в змозі потім виправити це. Ширина діапазону має вирішальне значення для того, що я роблю, а в цій камері вона саме така, як потрібно».

Така гнучкість і можливість виправити наслідки непередбачених обставин проявляється також в інших технічних характеристиках камери EOS 5D Mark IV. «Я завжди вважав, що EOS 5D Mark III майстерно обробляє зображення з високими значеннями ISO, — мені подобалося використовувати її в діапазоні 1500–1800 одиниць ISO. Але за того ж рівня чутливості EOS 5D Mark IV дає значно кращий результат, і я впевнений, що цей показник можна було б навіть збільшити. Це дає мені можливість використовувати потрібну діафрагму та витримку, незалежно від ситуації», — каже він.

«Крім того, тут є Dual Pixel RAW — це чудово! — вигукує він. — Я люблю знімати з широкою діафрагмою через малу глибину різкості. Але якщо використовувати такі об’єктиви, як EF 85mm f/1.2L II USM, з широкою діафрагмою, ми не маємо права на помилку. Дуже неприємно втратити потенційно бездоганний знімок, тому що одне око опинилося не у фокусі або об’єкт трохи ворухнувся, перш ніж я спустив затвор. Проте зйомка в режимі Dual Pixel RAW дає мені змогу налаштувати цю точку критичної різкості вже після того, як зроблено знімок.

"Чесно кажучи, я навіть не уявляю, що ще в ній можна поліпшити. Я дуже радий, що це не моя проблема."

Я можу врятувати такі знімки, як оцей, тож після зйомки в мене завжди є найкращі фотографії, незважаючи на будь-які проблеми з фокусуванням, експозицією або освітленням. Мені найбільше подобається, що ця камера не обтяжує мене й дає мені більше свободи та нових можливостей. У мене більше шансів зробити знімок, і це найголовніше. Якщо у вас є всього кілька хвилин для зустрічі зі знаменитістю, ви б не хотіли втратити жодної нагоди. Камери Canon рятують мене від неприємностей через розмиті знімки або неправильну експозицію, і я це дуже ціную!», — каже він.

Різні погляди

Як і деякі інші нові моделі серії EOS, камери EOS 5D Mark IV можуть відстежувати переміщення людей у кадрі в режимі Live View, зберігаючи їх у постійному фокусі. Попри очевидні переваги цієї технології під час відеозйомки, Лоренцо також використовував її для створення знімків.

«Якщо встановити камеру на штатив і вибрати режим Live View, я можу зафіксувати фокус на обличчі. Після цього я можу знімати, навіть не дивлячись у видошукач, або взагалі відійти від камери, щоб налагодити тісніший зв’язок із тими, кого я знімаю, — пояснює він. — Між мною та об’єктом зйомки ніби немає перешкоди у вигляді камери, і ми можемо спілкуватися на дуже особистому рівні».

Лоренцо використовував режим дистанційного керування Live View на планшеті, підключеному до EOS 5D Mark IV через мережу Wi-Fi, за допомогою програми Canon Camera Connect. Ця програма дає змогу керувати камерою й робити знімки віддалено. Лоренцо це нагадує зйомку за допомогою великоформатних камер.

«Це як повернутися в часи Річарда Аведона: працюючи, він не дивився крізь об’єктив свого фотоапарата 10x8, бо це неможливо. Він стояв поруч із фотоапаратом і розмовляв із тими, кого знімав, і я робив те ж саме, коли використовував EOS 5D Mark IV. Це було чудово! Я отримую різкі знімки й найкращі кадри — це ніби мати власного оператора й освітлювача».

Лоренцо каже, що цей спосіб роботи нагадує йому повільніший і зваженіший підхід, типовий для плівкової фотографії. «Цифрова зйомка доволі автоматизована: ви натискаєте кнопку та, якщо не результат не влаштовує вас, пробуєте знову й знову. Зрештою ви отримаєте вдалий кадр, якщо зробите достатню кількість знімків, а це, як на мене, трохи нудно. Така зйомка триває довше, і я можу всю свою увагу приділити тому, кого знімаю, що значно підвищує ймовірність успіху. Я почав працювати більш усвідомлено.

"Між мною та об’єктом зйомки ніби немає перешкоди у вигляді камери, і ми можемо спілкуватися на дуже особистому рівні»."

Lorenzo Agius photographs with EOS 5D Mark IV

Майстер на всі руки?

Камеру EOS 5D Mark IV називають «універсальною», і Лоренцо погоджується з цим, хоча він підкреслює, що ця універсальність не є наслідком компромісів. «На мою думку, що б ви не знімали, у цій камері неодмінно знайдеться все, що потрібно, щоб досягти бажаного результату й створити щось нове, — каже він. — Якщо ви — журналіст і знімаєте в умовах слабкого освітлення, вам сподобається підтримка високих значень ISO. Якщо ви — спортивний фотограф або знімаєте дику природу, ви отримуєте зйомку зі швидкістю 7 кадр/с й систему автофокусування, аналогічну EOS-1D X Mark II. Якщо ж ви фотограф-портретист, як-от я, то зможете робити все, що забажаєте, лише однією камерою».

Фокусування, швидкість і якість зображення. Мої помічники та цифрові оператори, які бачили камеру в роботі й отримані файли, були вражені. У них щелепи повідвисали», — каже він.

У Лоренцо також є дві камери EOS 5DS. «Гадаю, що буду використовувати їх, коли мені дійсно знадобиться додаткова роздільна здатність для великоформатних зображень або чогось такого, але фотокамера EOS 5D Mark IV швидша, має ширший динамічний діапазон, фокусується краще та має всі універсальні можливості, про які ми говорили (Dual Pixel RAW тощо). Це, мабуть, перша, ідеальна в усіх відношеннях камера, у якій я не знайшов жодного недоліку.

Мені просто не було до чого прискіпатися, це справді новий рівень. Професіонал ви чи аматор, ви отримаєте найкращі знімки й зображення, які раніше не здавалися втраченими. Чесно кажучи, я навіть не уявляю, що ще в ній можна поліпшити. Я дуже радий, що це не моя проблема».

Історії речників

Canon Ambassador Lorenzio Agius uses EOS 5D Mark IV

Натхнення

Дізнайтеся, як фотокамера EOS 5D Mark IV розкриває себе в руках професійних фотографів

Докладніше