Для фотомисливців важливо знімати об’єкт у його природному середовищі. Ви повинні знати його звички та враховувати безліч інших факторів. Наприклад: де він може буде протягом дня, як розташовано сонця відносно нього та наскільки близько ви зможете підійти, щоб не потурбувати його. Від деяких із цих факторів залежить, який тип об’єктива використовуватиметься для зйомки.
Дуже важливо правильно оцінити об’єкт зйомки. Наприклад, якщо вам пощастить, і зйомка проходитиме в парку, де дикі тварини ізольовані, ви знатимете, де вони будуть протягом дня та зможете вибрати розташування, зручне з точки зору світла й відстані. Визначивши, що саме потрібно сфотографувати, можна вибрати час, коли тварини найбільш або найменш активні. Якщо неможливо спрогнозувати обставини зйомки, наприклад під час сафарі, доведеться працювати без плану. У такому разі визначте, на якій відстані від об’єкта ви перебуватимете та які види тварин фотографуватимете. Усі ці аспекти впливають на вибір об’єктива.
Ви не завжди зможете наблизитися до об’єкта зйомки, оскільки це може бути небезпечно або ж вас можуть помітити, якщо ви підійдете надто близько. Ось чому для зйомки дикої природи зазвичай використовується телеоб’єктив із фокусною відстанню 300 мм або більше, який гарантує чудове збільшення та дає змогу триматися поодаль від об’єкта зйомки, знімаючи його великим планом. Однак тут слід враховувати такі фактори, як розмір тварин, яких ви знімаєте. Наприклад, якщо ви намагаєтеся сфотографувати невелику пташку, знадобиться значно більше збільшення, щоб закарбувати всі деталі (близько 600 мм).
Знімаючи тварин, що швидко рухаються, наприклад гепардів і птахів, потрібно використовувати мінімальну витримку. Вибравши світлосильний об’єктив, ви зможете ефективніше використовувати доступне світло, щоб «заморозити» рух і зробити чіткий знімок. Телеоб’єктив із широкою діафрагмою, як-от EF 300mm f/2.8L IS II USM, дасть змогу захопити більшу частину доступного світла і водночас «заморозити» дію.
Під час зйомки дикої природи потрібно максимально ефективно використовувати доступне (сонячне) світло. З цієї точки зору найкращий час для зйомки дикої природи — ранок, полудень і вечір. Година після сходу та година до заходу сонця називається «золотою». У цей час світло значно м’якше, оскільки сонячні промені проходять крізь щільніші шари атмосфери Землі, що пов’язано з відносним положенням нашого світила. Крім того, тіні стають довші, що створює додатковий драматичний ефект. Під час зйомки в полудень сонячне світло набагато інтенсивніше, а його джерело розташовано вгорі, що збільшує контрастність і допомагає позбутися довгих тіней у кадрі.
Намагаючись сфотографувати диких тварин у природних умовах, наприклад у пустелі або під час сафарі, ви можете опинитися в надзвичайно суворих умовах, коли надійність обладнання відіграє неабияку роль. У цих випадках вам якнайкраще підійдуть об’єктиви Canon серії L і камера, захищена від несприятливих погодних умов. Водо- та пилонепроникний корпус гарантує, що ви зможете вести зйомку навіть у найсуворіших умовах. Крім того, об’єктиви серії L-series поєднують у собі переваги провідних оптичних систем і технологій Canon, забезпечуючи надзвичайні результати.
Об’єктиви Canon EF-S призначено виключно для фотокамер із сенсором APS-C, як-от EOS 760D. Вони не сумісні з повнокадровими моделями, зокрема серії EOS 5D.
Об’єктиви EF можна використовувати з будь-якою цифровою дзеркальною фотокамерою EOS, але з моделлю EOS типу APS-C кут огляду буде еквівалентний об’єктиву повнокадрової фотокамери, фокусна відстань якого більша в 1,6 раза. Наприклад, об’єктив 300 мм, що використовується у фотокамері EOS 760D, дає кут огляду, еквівалентний об’єктиву 480 мм на повнокадровій фотокамері, а це означає, що об’єкт у кадрі здається більшим.
Діафрагма не тільки дає змогу захопити більше світла, а й допомагає ізолювати об’єкт зйомки від його фону, оскільки зйомка із широкою діафрагмою, наприклад f/2,8, зменшує глибину різкості. Розуміння взаємозв’язку між діафрагмою та витримкою надзвичайно важливе для фотографів — особливо в контексті зйомки дикої природи. Наприклад, збільшення діафрагми на один ступінь (припустімо з f/4 до f/2.8) подвоює кількість світла, що потрапляє на сенсор, а це означає, що ви можете використовувати вдвічі коротшу витримку й зможете легко фотографувати об’єкти, що рухаються.
Макрооб’єктиви — ідеальне рішення для зйомки комах та інших дрібних істот у дикій природі. Вони дають змогу триматися на значній відстані від об’єкта зйомки (щоб не турбувати його) і водночас знімати великим планом. Макрооб’єктив зі стабілізатором зображення, як-от EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, дає змогу знімати тоді, коли зазвичай потрібен штатив.
Що більша фокусна відстань, то потрібніший штатив, оскільки будь-який струс корпусу фотокамери стає помітнішим зі збільшенням фокусної відстані. Об’єктив зі стабілізатором зображення зменшує тремтіння, тож здебільшого потреба в штативі зникає. Проте якщо потрібно довго чекати, краще зафіксувати фотокамеру та об’єктив у потрібному положенні. У такому разі зручніше скористатися штативом або моноподом.
Якщо ваш об’єктив сумісний із телеконвертерами, ви можете легко додати йому переваг, отримавши змогу ще більше наблизитися до об’єкта зйомки. Проте зауважте, що телеконвертери зменшують кількість світла, що потрапляє на сенсор фотокамери. З телеконвертером EF 1.4x III ви втрачаєте 1 одиницю світла, а з телеконвертером EF 2x III — 2. Це впливає на максимальну діафрагму та найкоротшу витримку об’єктива. Наприклад, діафрагма f/4 перетвориться на f/5.6, а це не дуже зручно для зйомки об’єктів, що швидко рухаються.
Ці високопродуктивні об’єктиви серії L-series із 4-кроковим стабілізатором зображення вирізняються дивовижною різкістю, контрастністю та точністю відтворення кольорів, навіть під час зйомки віддалених об’єктів із телеконвертером.