Ossi Saarinen's urban nature photography story: a fox stares at us through a gap in a bush, which is out of focus.

ФОТОГРАФІЇ ПРИРОДИ

Обличчям до обличчя: фотографій живої природи Осі Саарінена

Осі Саарінен (Ossi Saarinen) займається фотографією живої природи і найчастіше знімає чарівних тварин, яких можна зустріти на вулицях Гельсінкі й поблизу Еспоо у Фінляндії. Ці кадри зібрали вже сотні тисяч послідовників в Instagram.

Щоб упоратися з напруженням сучасного міського життя, 22-річний фотограф щотижня мандрує передмістям у пошуках кадрів для свого портфоліо щиросердних, сповнених виразності портретів тварин. «Коли я на природі, усі проблеми разом зникають і я можу розслабитися під час зйомки. Я обожнюю кожну частинку природи»,– каже хлопець. У цій статті Осі розповість власну історію про фотографію урбаністичної природи: починаючи з першого знімка чотирьох лисенят до здобуття популярності в Instagram (де його знають як @soosseli) лише за кілька років. Він також дасть рекомендації, як створити групу в Instagram.

Навіть якщо найближчим до вас острівцем природи є місцевий парк або чагарники на вулицях міста, історії і поради Осі надихнуть вас почати фотографувати. Тварини, які живуть у межах міста, не так бояться людей, як їхні сільські родичі, отже ви можете ніс у ніс зустрітися з ідеальним об’єктом для зйомки набагато швидше, ніж здається.

– Коли ви вперше зацікавилися фотографією природи?

– Я завжди, скільки себе пам’ятаю, дуже цікавився природою, зокрема тваринами. Зробивши своє перше фото три роки тому, коли мені було вісімнадцять, я усвідомив, що маю змогу закарбувати дорогі для мене моменти з життя природи.

– Як ти гадаєш, чи багато молодих людей цікавиться фотографією природи?

– Так. Я вважаю, що цей вид фотографії дуже швидко набуває популярності, принаймні я це бачу в Instagram, в якому з’явилося чимало нових таких профілів. Люди все більше цікавляться природою, може саме тому, що бачать там багато хороших фотографій.

Фотографувати природу є насолодою для мене, оскільки я можу вибрати час, щоб повернутися пізніше та продовжити. Мене також приваблює виклик. Кожного разу я намагаюсь зробити кращій кадр ніж перед цим.

– Коли ти починав, яким комплектом для фотографії ти користувався?

– У мого батька був Canon EOS 100D, який він мені позичив. Я користувався ним років зо два. Також у мене був об’єктив Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM, він не дуже дорого коштував. Зараз я знімаю за допомогою об’єктива Canon EF 70-200mm f/2.8L USM і повнокадрової Canon EOS 6D.

– Ти – житель міста, як тобі вдається знаходити стільки тварин?

– Щоб знайти живу природу в місті насправді не потрібно далеко ходити. На задньому подвір’ї моєї старої квартири в Еспоо була лисяча нора, ба навіть у центрі Гельсінкі можна побачити білок, єнотовидних собак і сов. Будь-де, навіть там, де дуже мало зелені, наприклад у кущах і чагарниках, можуть зустрічатися тварини. Дика природа є навіть у найменших парках.

– Ти колись користувався фотопастками?

– Якось я встановив фотопастку біля лисячої нори, щоб дізнатися, як це працює, і подивитися, що відбувається вночі. Але це був єдиний раз. Я, напевно, буду використовувати їх у майбутньому для фотографії полохливих видів, які живуть у сільській місцевості, проте для міських тварин вони мені не потрібні.

Схожі статті
canon-get-inspired-ossi-saarinen-urban-nature-photography-story-related1-185x94

ФОТОГРАФІЇ ПРИРОДИ

Як фотографувати природу в місті?

Осі Саарінен дає поради про найкращі налаштування камери та творчі методи створення фотографій урбаністичної природи.

Best wildlife photography lenses

ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

Найкращі об’єктиви для знімання дикої природи

Ці об’єктиви зі змінною та фіксованою фокусною відстанню допоможуть вам робити неймовірні фотографії диких тварин.

Young Wildlife Photographer of the Year to pro

ФОТОГРАФІЯ ДИКОЇ ПРИРОДИ

З переможців у професіонали

Два переможця в номінації «Юний фотограф дикої природи року» розповідають про те, що означав для них перший успіх.

– У тебе є улюблена фотографія?

Насправді найулюбленішу я зробив у перший день, коли фотографував лисиць. Я їхав на машині за місто, щоб рано вранці знімати квіти. Але після холодної ночі квіти не розпустилися, тому я вирішив повернутися додому. Ведучи машину, я побачив невеличких істот, які перетинали дорогу.

Я не міг їх чітко розгледіти, тому припаркувався, обережно вийшов і помітив, що звірятка лізуть під старий сарай. Я ліг на землю в кількох метрах і став чекати. Через деякий час ці крихітні лисеняти вилізли. Вони мене зовсім не боялися, а просто гралися біля будівлі. Я зробив тоді, мабуть, 200 або 300 кадрів, серед них моїм улюбленим є той, на якому четверо лисенят начебто наближаються до камери [див. фото вище]. На мою думку, фотографування природи зробило мене терплячим — ти маєш бути таким, щоб зробити знімок.

– У тебе дуже виразний стиль: завжди мала глибина різкості, фото під таким кутом, під яким об’єкт має милий вигляд. Чи думаєш ти про це, коли фотографуєш?

– Ні, під час зйомки я про це не думаю, скоріше тоді, коли я вибираю фото на показ, я намагаюся підібрати таке, на якому об’єкт «вискакує», начебто витанцьовує з фону. Щоб отримати такий ефект, я використовую велику діафрагму, тому на фото розмите тло.

Зазвичай я працюю в режимі пріоритету діафрагми (режим Av), вибираючи максимально можливу для конкретного об’єктива діафрагму, наприклад f/2.8. Іноді я використовую ручний режим, проте світло так часто змінюється, а тварини так стрімко переміщуються з місця на місце, що для пришвидшення реакції, простіше встановити режим Av.

Спочатку я не мав наміру, робити їх [милими] — гадаю, це тому, що часто хвоста птахів не видно, отже вони мають кругліший вигляд. Крім того, я нерідко знімаю так, що птахи дивляться прямо в камеру. За один раз я роблю дуже багато кадрів і намагаюсь вибирати з них ті, на яких вдалось схопити кумедну міміку або особливість.

A small mouse surrounded by autumn leaves on the ground takes a nut from a man's hand.

– Щоб ти міг сказати тим, хто не може вирішити, чи купувати їм камеру або знімати телефоном?

– Телефон підійде для зйомки пейзажів, проте для фотографування тварин через обмеження об’єктива в камері мобільного вам не вдасться підійти так близько. Крім того, тварини дуже швидко переміщаються, а камера телефону просто не може передати їхній рух. До того ж телефоном не можна знімати вночі.

– Який твій улюблений комплект для фотозйомки природи?

– Я скажу, що це об’єктив Canon EF 70-200mm f/2.8L USM, який я використовую разом із моєю Canon EOS 6D. Завдяки збільшенню я можу фотографувати тварин як зблизька, так і на відстані, а діафрагма f/2.8 якнайкраще підходить для слабкого освітлення. Я надаю перевагу об’єктивам, як цей, з великою діафрагмою, тому що для зйомки тварин, що рухаються, потрібна висока швидкість спрацювання затвору. На додачу цей об’єктив є не надто важким або великим. Колись я б хотів перейти на другу або третю версію [обидві додатково оснащені стабілізаторами зображення для чіткості кадрів], але швидкий автофокус — для мене найголовніше.

– У тебе чимало послідовників в Instagram, більше ніж 100 000. Як тобі вдалося отримати таку аудиторію?

– В Instagram я просто розміщував свої улюблені фото. Мене почали помічати завдяки моїм першим фото з лисицями, які опублікували користувачі Instagram разом із роботами інших людей [завантажуючи свої фотографії, Осі використовує популярні хештеги й хештеги, пов’язані з цими обліковими записами, що допомагає їм знайти його роботи]. Коли вони ділилися моїми фотографіями, я отримував більше послідовників.

Зараз мої фотографії публікують на веб-сайтах, які пишуть про них статті. Кілька днів тому стаття на одному веб-сайті, в якій були опубліковані мої фотографії, набула лавиноподібної популярності [467 000 переглядів на момент інтерв’ю]. За три дні в мене з’явилося приблизно 15 000 нових послідовників.

Чи створюєш ти композицію з думкою про Instagram, наприклад, розміщуючи тварину в середині кадру?

– Так. Віднедавна я почав замислюватися над тим, як знімок буде виглядати в Instagram, оскільки це моя головна платформа обміну фотографіями. Тому зазвичай я намагаюсь сфотографувати звіря в центрі. Я роблю горизонтальні й вертикальні фото, але якщо говорити лише про Instagram, то вертикальні знімки кращі. Щоб підігрівати зацікавленість моїх послідовників, я ділюся тільки новими фотографіями, і не копіюю старі знімки. Усі милі тварини, зокрема лисенята й інші звірята, виходять дуже гарно.

Підготувала Катерин Анкер (Kathrine Anker) і Девід Кларк (David Clark)

Схожі статті

Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.

Переглянути всі статті

Подібна продукція