Ossi Saarinen's urban nature photography story: a fox stares at us through a gap in a bush, which is out of focus.

ФОТОГРАФІЇ ПРИРОДИ

Обличчям до обличчя: фотографій живої природи Осі Саарінена

Осі Саарінен (Ossi Saarinen) займається фотографією живої природи і найчастіше знімає чарівних тварин, яких можна зустріти на вулицях Гельсінкі й поблизу Еспоо у Фінляндії. Ці кадри зібрали вже сотні тисяч послідовників в Instagram.

Щоб упоратися з напруженням сучасного міського життя, 22-річний фотограф щотижня мандрує передмістям у пошуках кадрів для свого портфоліо щиросердних, сповнених виразності портретів тварин. «Коли я на природі, усі проблеми разом зникають і я можу розслабитися під час зйомки. Я обожнюю кожну частинку природи»,– каже хлопець. У цій статті Осі розповість власну історію про фотографію урбаністичної природи: починаючи з першого знімка чотирьох лисенят до здобуття популярності в Instagram (де його знають як @soosseli) лише за кілька років. Він також дасть рекомендації, як створити групу в Instagram.

Навіть якщо найближчим до вас острівцем природи є місцевий парк або чагарники на вулицях міста, історії і поради Осі надихнуть вас почати фотографувати. Тварини, які живуть у межах міста, не так бояться людей, як їхні сільські родичі, отже ви можете ніс у ніс зустрітися з ідеальним об’єктом для зйомки набагато швидше, ніж здається.

– Коли ви вперше зацікавилися фотографією природи?

– Я завжди, скільки себе пам’ятаю, дуже цікавився природою, зокрема тваринами. Зробивши своє перше фото три роки тому, коли мені було вісімнадцять, я усвідомив, що маю змогу закарбувати дорогі для мене моменти з життя природи.

– Як ти гадаєш, чи багато молодих людей цікавиться фотографією природи?

– Так. Я вважаю, що цей вид фотографії дуже швидко набуває популярності, принаймні я це бачу в Instagram, в якому з’явилося чимало нових таких профілів. Люди все більше цікавляться природою, може саме тому, що бачать там багато хороших фотографій.

Фотографувати природу є насолодою для мене, оскільки я можу вибрати час, щоб повернутися пізніше та продовжити. Мене також приваблює виклик. Кожного разу я намагаюсь зробити кращій кадр ніж перед цим.

– Коли ти починав, яким комплектом для фотографії ти користувався?

– У мого батька був Canon EOS 100D, який він мені позичив. Я користувався ним років зо два. Також у мене був об’єктив Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM, він не дуже дорого коштував. Зараз я знімаю за допомогою об’єктива Canon EF 70-200mm f/2.8L USM і повнокадрової Canon EOS 6D.

– Ти – житель міста, як тобі вдається знаходити стільки тварин?

– Щоб знайти живу природу в місті насправді не потрібно далеко ходити. На задньому подвір’ї моєї старої квартири в Еспоо була лисяча нора, ба навіть у центрі Гельсінкі можна побачити білок, єнотовидних собак і сов. Будь-де, навіть там, де дуже мало зелені, наприклад у кущах і чагарниках, можуть зустрічатися тварини. Дика природа є навіть у найменших парках.

– Ти колись користувався фотопастками?

– Якось я встановив фотопастку біля лисячої нори, щоб дізнатися, як це працює, і подивитися, що відбувається вночі. Але це був єдиний раз. Я, напевно, буду використовувати їх у майбутньому для фотографії полохливих видів, які живуть у сільській місцевості, проте для міських тварин вони мені не потрібні.

Схожі статті
canon-get-inspired-ossi-saarinen-urban-nature-photography-story-related1-185x94

ФОТОГРАФІЇ ПРИРОДИ

Як фотографувати природу в місті?

Осі Саарінен дає поради про найкращі налаштування камери та творчі методи створення фотографій урбаністичної природи.

canon-get-inspired-ossi-saarinen-urban-nature-photography-story-related2-185x94

ФОТОГРАФІЇ ПІД ВІДКРИТИМ НЕБОМ

Як Мунро Мунволкер фотографує вершини гір на світанку

Саме так Алан Роуан використовує Canon PowerShot SX740 HS, щоб отримати відмінні кадри, макрознімки — насичені кольором і розмиті туманом вершини гір.

canon-get-inspired-ossi-saarinen-urban-nature-photography-story-related3-185x94

ФОТОГРАФІЇ З ПОДОРОЖЕЙ

11 секретів неймовірної зйомки міста

Як із максимальною ефективністю використовувати вашу камеру при зйомці в місті, захоплюючи дух і атмосферу міських джунглів за допомогою декількох простих підказок і трюків.

– У тебе є улюблена фотографія?

Насправді найулюбленішу я зробив у перший день, коли фотографував лисиць. Я їхав на машині за місто, щоб рано вранці знімати квіти. Але після холодної ночі квіти не розпустилися, тому я вирішив повернутися додому. Ведучи машину, я побачив невеличких істот, які перетинали дорогу.

Я не міг їх чітко розгледіти, тому припаркувався, обережно вийшов і помітив, що звірятка лізуть під старий сарай. Я ліг на землю в кількох метрах і став чекати. Через деякий час ці крихітні лисеняти вилізли. Вони мене зовсім не боялися, а просто гралися біля будівлі. Я зробив тоді, мабуть, 200 або 300 кадрів, серед них моїм улюбленим є той, на якому четверо лисенят начебто наближаються до камери [див. фото вище]. На мою думку, фотографування природи зробило мене терплячим — ти маєш бути таким, щоб зробити знімок.

– У тебе дуже виразний стиль: завжди мала глибина різкості, фото під таким кутом, під яким об’єкт має милий вигляд. Чи думаєш ти про це, коли фотографуєш?

– Ні, під час зйомки я про це не думаю, скоріше тоді, коли я вибираю фото на показ, я намагаюся підібрати таке, на якому об’єкт «вискакує», начебто витанцьовує з фону. Щоб отримати такий ефект, я використовую велику діафрагму, тому на фото розмите тло.

Зазвичай я працюю в режимі пріоритету діафрагми (режим Av), вибираючи максимально можливу для конкретного об’єктива діафрагму, наприклад f/2.8. Іноді я використовую ручний режим, проте світло так часто змінюється, а тварини так стрімко переміщуються з місця на місце, що для пришвидшення реакції, простіше встановити режим Av.

Спочатку я не мав наміру, робити їх [милими] — гадаю, це тому, що часто хвоста птахів не видно, отже вони мають кругліший вигляд. Крім того, я нерідко знімаю так, що птахи дивляться прямо в камеру. За один раз я роблю дуже багато кадрів і намагаюсь вибирати з них ті, на яких вдалось схопити кумедну міміку або особливість.

A small mouse surrounded by autumn leaves on the ground takes a nut from a man's hand.

– Щоб ти міг сказати тим, хто не може вирішити, чи купувати їм камеру або знімати телефоном?

– Телефон підійде для зйомки пейзажів, проте для фотографування тварин через обмеження об’єктива в камері мобільного вам не вдасться підійти так близько. Крім того, тварини дуже швидко переміщаються, а камера телефону просто не може передати їхній рух. До того ж телефоном не можна знімати вночі.

– Який твій улюблений комплект для фотозйомки природи?

– Я скажу, що це об’єктив Canon EF 70-200mm f/2.8L USM, який я використовую разом із моєю Canon EOS 6D. Завдяки збільшенню я можу фотографувати тварин як зблизька, так і на відстані, а діафрагма f/2.8 якнайкраще підходить для слабкого освітлення. Я надаю перевагу об’єктивам, як цей, з великою діафрагмою, тому що для зйомки тварин, що рухаються, потрібна висока швидкість спрацювання затвору. На додачу цей об’єктив є не надто важким або великим. Колись я б хотів перейти на другу або третю версію [обидві додатково оснащені стабілізаторами зображення для чіткості кадрів], але швидкий автофокус — для мене найголовніше.

– У тебе чимало послідовників в Instagram, більше ніж 100 000. Як тобі вдалося отримати таку аудиторію?

– В Instagram я просто розміщував свої улюблені фото. Мене почали помічати завдяки моїм першим фото з лисицями, які опублікували користувачі Instagram разом із роботами інших людей [завантажуючи свої фотографії, Осі використовує популярні хештеги й хештеги, пов’язані з цими обліковими записами, що допомагає їм знайти його роботи]. Коли вони ділилися моїми фотографіями, я отримував більше послідовників.

Зараз мої фотографії публікують на веб-сайтах, які пишуть про них статті. Кілька днів тому стаття на одному веб-сайті, в якій були опубліковані мої фотографії, набула лавиноподібної популярності [467 000 переглядів на момент інтерв’ю]. За три дні в мене з’явилося приблизно 15 000 нових послідовників.

Чи створюєш ти композицію з думкою про Instagram, наприклад, розміщуючи тварину в середині кадру?

– Так. Віднедавна я почав замислюватися над тим, як знімок буде виглядати в Instagram, оскільки це моя головна платформа обміну фотографіями. Тому зазвичай я намагаюсь сфотографувати звіря в центрі. Я роблю горизонтальні й вертикальні фото, але якщо говорити лише про Instagram, то вертикальні знімки кращі. Щоб підігрівати зацікавленість моїх послідовників, я ділюся тільки новими фотографіями, і не копіюю старі знімки. Усі милі тварини, зокрема лисенята й інші звірята, виходять дуже гарно.

Підготувала Катерин Анкер (Kathrine Anker) і Девід Кларк (David Clark)

Схожі статті



Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.

Переглянути всі статті

Подібна продукція