Two cross-country skiers travel along the narrow spine of a mountain, using their poles.

Зйомка об’єктів, що рухаються

«Це так само захопливо, як і тоді, коли мені було 16 років», – каже Рихард Вальх про свою пристрасть до зимової спортивної фотографії.

Рихард Вальх, який спеціалізується на зйомці екстремальних зимових видів спорту, заради дійсно приголомшливих і щирих кадрів сміливо звисає з вертольота або ж зигзагами спускається по трасі. Його пристрасть до фотографій розгорілася, коли він займався сноубордингом зі своїми друзями, і зараз є такою ж сильною, як і в 16 років після публікації першої зробленої ним фотографії в газеті.

У цьому інтерв’ю Рихард розповість по свій творчий підхід, історію створення найкращого кадру, а також про джерела свого натхнення.

– Ти з 16 років займаєшся професійною фотографією. Як почалося твоє захоплення нею?

– Моє захоплення стало результатом щасливого збігу обставин: після переходів із школи в школу в одній із них була професійна темна кімната для проявляння фотоплівок. У ній я проводив чимало часу, що погано позначалося на моїх оцінках у класі, але покращувало мої здібності в фотографії. Я почав знімати за допомогою Canon EOS-1N і дійшов до Canon EOS-1D X Mark II. У той же період я всі вихідні проводив у горах, займаючись сноубордингом. Я планував стати сноубордистом зі спонсорською підтримкою, але, чесно кажучи, спортсменом я був посереднім. Я тоді подумав: «Хай сноубордист із мене не вийде, проте я можу взяти камеру і знімати своїх друзів, які дійсно талановиті».

– Що є найскладнішим у зйомці зимових видів спорту?

– Насправді все залежить від організованості й підготовленості до фотографування. Я не закінчував жодних курсів фотографії, я зробив усі можливі помилки в цьому, проте намагався їх більше не повторювати. Найважчим етапом мого навчання стала поїздка в канадське місто Вістлер після закінчення школи. Протягом тижня я знімав на плівку, потім поїхав у Ванкувер до лабораторії, здав 10 рулонів для проявлення, а коли отримав їх назад, виявилося, що всі кадри були недоекспонованими на три кроки, оскільки при зйомці я помилково налаштував камеру на значення експозиції –3. Усі чудові кадри було зруйновано, тому що вони були втричі темнішими, ніж потрібно. На аналоговій плівці цього було ніяк не виправити. Цю помилку я більше не робив.

– Як відбувається організаційний процес?

– Найбільшу увагу я приділяю збиранню всієї інформації про те, як дістатися до потрібного мені місця зйомки, як залишатися в безпеці і як підготувати його для роботи. Ви маєте бути обізнаними з навколишніми умовами, знімаючи під відкритим небом або в горах чи просто роблячи селфі. Будьте пильними, стежте за ситуацією навколо, а потім спрямовуйте камеру й робіть знімок.

"«Я не закінчував жодних курсів фотографії, я зробив усі можливі помилки в цьому, проте намагався їх більше не повторювати»."

Ви можете опинитися в небезпечних місцях. – Розкажи про свою найзахопливішу зимову спортивну зйомку?

– З того часу, як я почав фотографувати зимові види спорту і сноубординг, я мріяв поїхати на Аляску. Але не можна просто так поїхати на Аляску і спостерігати за подіями, ви маєте бути частиною дуже вузького кола. Свою подорож я здійснив із групою провідних лижників Європи, яка називається «Сталеві лижі». Для хелі-скі ми поїхали в Гейнс – найкраще місце для фрірайду на Алясці. Тут ви можете спускатися по вкритим снігом вертикальним схилам (фото нижче), крутіші за які ви не знайдете будь-де у світі. Рівень напруги сягає межі, оскільки кожен зі спортсменів вклав від 10 000 до 15 000 євро, щоб зробити шість, щонайбільше десять, спусків, тому коли ти фотографуєш з відкритої кабіни вертольота, ти гарантовано маєш отримати знімки. Усе пройшло добре: кожен виконав свої трюки, ніхто не постраждав.

Схожі статті
A snowboarder in red trousers walks through the snow, carrying his board, with his back to the photographer.

ЗЙОМКА НА ВУЛИЦІ

Корисні поради щодо фотографування під час зимових свят

Професійний спортивний фотограф Рихарда Вальх надає поради зі створення блискучих зимових фото: від вибору камери до найкращих налаштувань.

Two young men dressed in black leap around on a rooftop between Turkish domes with stone lanterns on top.

ДИНАМІКА

Як знімати трюки паркуру: поради від Само Відіча (Samo Vidic)

Посланець Canon розповість про те, як передати у фотографії весь спектр емоцій і закарбувати цікаві моменти цього виду спорту.

Alan Rowan holds a Canon SX740 HS camera, with a lake and hills in the background.

ЗЙОМКА НА ВУЛИЦІ

Як Мунро Мунволкер фотографує вершини гір на світанку

Саме так Алан Роуан використовує Canon PowerShot SX740 HS, щоб отримати відмінні кадри, макро-знімки — насичені кольором та розмиті туманом вершини гір.

Dwarfed by huge, snow-covered, sheer cliffs near Juneau, Alaska, a member of the Legs of Steel group is barely visible skiing almost vertically downhill as a helicopter hovers above.

– Чи є зараз цікаві для тебе технології, якими оснащують камери?

– Капітан новозеландської команди з вітрильної регати під час Кубку Америки казав: «Те, що не робить яхту швидшою, нас не цікавить». Якщо функція камери не покращує фото, то її не варто навіть згадувати? Насправді потрібно зосереджуватися на тому, що робить пристрій унікальним. Чи дає він змогу зробити те, що раніше було вам не доступно? Камери Canon EOS M5 і Canon EOS M50 є тими засобами, з якими ви буде здатні на результат, дотепер для вас недосяжний. Це надкомпактні і швидкі камери, зокрема в поєднанні з фіксованим об’єктивом Canon EF-M 32mm f/1.4 STM – разом вони є ідеальним рішенням.

– Для зйомки ти користуєшся професійним комплектом Canon, але чи можна забезпечити той самий результат із камерою нижчого рівня?

– Так! Чудовий кадр – це насамперед справа техніки, а потім уже технології. Проте всі камери Canon мають дуже класні функцію, як-от автофокусування. Крім того, зазвичай перш ніж оснастити удосконаленою технологією фотоапарат високого класу, її спочатку встановлюють у любительські камери. Наприклад, функція автофокусування дотиком і перетягуванням, про яку зараз багато говорять, коли мова йде про систему Canon EOS R, насправді з’явилася ще в Canon EOS M5 і Canon EOS M50.

– Який момент був визначальним для твоєї кар’єри?

– Коли мені було 16 років, моя сестра брала участь у студентській програмі обміну в США, під час літніх канікул я мав змогу відвідувати її та родини, в яких вона жила. Однією з цих родин була сім’я директора програми ранкових новин Даласу, і протягом літа мене взяли туди на роботу як фотографа. Інші співробітники не могли зрозуміти, що я такий молодий роблю серед них. Я був повсюди як маленька енергетична куля. На одному з завдань нам довелося знімати великий вітрильник, я заліз на щоглу й звернувся з проханням до капітана, якого я хотів сфотографувати, теж піднятися зі мною, щоб я міг зробити його фото згори на фоні човна нижче.

Щоб зробити цей знімок, я доклав більших зусиль, ніж від мене вимагалося. Штатний фотограф, якого направили разом зі мною, просто сфотографував капітана за штурвалом. Його знімок також був дуже гарним, проте саме моє фото надрукували в газеті, і на той час для мене це було неабияким досягненням. Завдяки цьому я дуже рано усвідомив, що видатний кадр не робиться сам по собі, над його створенням потрібно попрацювати. Для цього насправді потрібно докласти зусиль. Під час зйомки я завжди маю готовий образ у себе в голові, і для мене цей процес так само захопливий, як і тоді, коли я лише робив перші кроки в професії.

– Якщо тобі бракує ідей, як ти з цим борешся?

– Насправді все відбувається так: я йду в душ, а потім з’являється ідея [сміється]. Але я як губка, я знаходжу натхнення в усьому. Я можу сходити в художній музей і почерпнути ідею там, а потім пройнятися розмовою з дизайнером, після цього сповнитися натхненням від спілкування з мандрівником, а потім відшукати ще щось в Інтернеті. Я убираю в себе цю нову інформацію і підмічаю навіть найменші подробиці, проте я запам’ятовую все, не знаючи, коли воно мені знадобиться. Якщо просто спостерігати за фотографами в сноубордингу, врешті-решт ви будете просто їх копіювати, а це погано. Але якщо я застосовую техніку, яку використовує фотограф для зйомки сноубордистів, під час вітрильної регати, а потім застосовую досвід художника в спортивній фотографії, то я вже створюю свій власний стиль і додаю сюжету унікальності.

Ознайомтеся з практичними рекомендаціями від Рихарда, як у цьому лижному сезоні покращити фотографії зимових спортивних подій.

Підготувала Катерин Анкер (Kathrine Anker)

Схожі статті



Натхнення — це ключ до створення видатних знімків, також будуть корисними поради для покупців, тематичні інтерв’ю — все це потрібно для втілення у життя найкреативніших ідей.

Переглянути всі статті

Подібна продукція

  • Canon
  • Get Inspired
  • Інтерв’ю з Рихардом Вальхом (Richard Walch), фотографом зимових видів спорту