Shooting a vignette with Nehemias Colindres

Зйомка епізодів: розповідає Неємія Коліндрес

Фотограф і режисер Неємія Коліндрес (Nehemias Colindres) пропонує три відеоуроки, в яких розкриває свої секрети кінозйомки: «Зйомка епізодів», Поради кінематографіста й Крізь об’єктив.

Щоб зняти сцену — на професійному жаргоні її ще називають «епізод», — потрібно добре її спланувати та знати, що робиш, а це приходить із досвідом.

Спершу слід створити «дошки настрою» — колажі з написів і зображень, які ілюструють задум, й написати сценарні плани з описом усього, що відбуватиметься в епізоді. Режисер має чітко уявляти, чого хоче досягти.

Після цього потрібно виконати розкадровку з урахуванням вибраного об’єктива. Якщо ви не вмієте малювати, це не проблема: навіть схематичного ескізу вистачить, щоб уявити, як має виглядати сцена.

Кадри з інших фільмів можуть бути чудовим джерелом натхнення. Це в жодному разі не плагіат, адже кожен митець так чи інакше надихається витворами інших. Звісно ж, у режисурі важко відкрити Америку, але привнести в неї щось нове може хто завгодно.

Перш ніж почати зйомки, рекомендую прорепетирувати, як ви будете рухати камеру, і розбити її траєкторію на відтинки. Дуже важливо розуміти, що ви хочете сказати цією сценою.

Тепер потрібно розібрати епізод з акторами. Залежно від рівня їхнього професіоналізму я або пояснюю їм завдання максимально просто, або пропоную долучитися до створення характеру персонажа. Однак перед кожним актором незалежно від його досвіду має стояти чітка емоційна чи інтелектуальна мета.

Актори повинні знати й розуміти душевний стан своїх персонажів. Мені подобається керувати роботою актора й паралельно знімати епізод камерою, яка плавно рухається. Готовий матеріал потрібно переглянути в пошуках найкращих кадрів. Інколи трапляються просто дивовижні знахідки. 

Відзнявши сцену, я ще роблю кадри з певними деталями, які можуть її доповнити. Тут усе залежить від особливостей фільму та стилю режисера. 

Далі я проводжу портретні зйомки. Портрети можуть вдихнути у фільм життя, але для цього актори мають почуватися комфортно. Надавайте їм маленькі підказки. Я зазвичай раджу акторам відвернутися та зробити глибокий вдих, а потім повернутися до камери й видихнути. Якщо це не дає потрібного результату, я прошу їх змінити позу й вираз обличчя. Часом нічого не виходить навіть після кількох дублів. Що ж, інколи доводиться відмовитись від задуму. 

Нарешті, важливо знімати епізод так, щоб потім його легко було монтувати. Можна зняти все за один дубль, а можна й погратися з монтажем, якщо ви вже досвідчений професіонал. 

Ви повинні тримати під контролем усе до найменших дрібниць, але при цьому давати акторам свободу. На знімальному майданчику мають траплятися випадкові події.

Пам’ятайте: гарний кінорежисер усе обмірковує й планує наперед.