Cuban fashion and street photography by Sarah Caron using the Canon EOS M5

Кубинський ритм у світі моди

Сара Керон — французька фотожурналістка з Парижу. Отримавши освіту, вона поїхала на Кубу й у 1994 році зробила ці знамениті знімки, які поклали початок її кар’єри як професійного фотографа. З тих пір вона виконувала численні завдання в Африці, Південній Америці, Азії та на Близькому Сході, працюючи як фрілансер для різних журналів, зокрема Time і Paris Match. За свої роботи, що виставляли в усьому світі, вона отримала безліч нагород і грантів. Ми зустрілися з нею на Кубі, коли вона вирішила трохи відпочити від бурхливої модної фотосесії, щоб зробити тест-драйв камери EOS M5 і розповісти трохи про свою кар’єру й підхід, який дає їй можливість створювати чудові зображення.

Початок

Спочатку ми спитали в Сари, що надихнуло її стати професійним фотографом, відмовившись від підліткової мрії стати танцівницею класичного балету.

«Зображення приваблювали мене із самого раннього віку. Мої батьки брали мене в музеї, щоб показати роботи знаменитих художників, які, на мою думку, були свого роду фотожурналістами свого часу. Проте мені також подобався класичний балет, і в підлітковому віці я думала, що могла б стати балериною. Це сталося, коли я студенткою Школи балету Алісії Алонсо вперше побувала в столиці Куби, Гавані. Безсумнівно, я захопилася фотографією тому, що мене дуже цікавила історія. Здобуваючи ступінь магістра літератури та цивілізації Іспанії й Південної Америки, я відкрила для себе роботи Крістіни Гарсіа Родеро, дивовижного іспанського фотографа й автора книги «Окультизм Іспанії» (Espana Oculta). Тоді я чітко усвідомила, що хочу займатися фотографією. Після цього в мене ніколи не було навіть думки про те, щоб змінити професію».

Сара Керон фотографує молоду жінку з татуюванням на камеру EOS M5

Повернення

Повернення до знайомих місць — характерна риса фотографій Сари...

«Цю фотографію я зробила, коли повернулася на Кубу в 1994 році (понад 20 років тому). З неї почалася моя кар’єра професійного фотографа. За кожної ліпшої нагоди я повертаюся туди, де працювала раніше. Знаючи інтимні подробиці про місце та людей у ньому, можна заощадити чимало часу. Для мене повернення назад це не лише нагода сфотографувати те, як змінився край із часом, але й відкрити для себе тонкіші грані суспільства й людей, відтворивши на зображеннях глибше розуміння культури. Досконале знання місцевості дуже корисне. Наприклад, я знаю, де краще зупинитися й просто поблукати. Завдяки частим візитам на Кубу я стала досконаліше володіти іспанською. Тепер я розмовляю так добре, що багато хто з кубинців не вірить, що я француженка!»

Ви можете побачити вплив чорно-білої фотографії Крістіни Гарсіа Родеро в першому успішному професійному кубинському проекті Сари, який також був чорно-білим. Ми запитали її про творчий процес зйомки монохромних і кольорових зображень і мистецтво відтворення емоцій...

«Приймаючи рішення про зйомку свого першого фотодокументального проекту (чорно-білі знімки кубинських плотарів), я керувалася не лише творчим потягом, а й практичними міркуваннями. Тоді не було цифрових камер, і я працювала з плівкою, тож мені доводилося самостійно проявляти негативи та друкувати знімки, а робити це для чорно-білих зображень було простіше. Тепер, коли це особистий проект, я вибираю чорно-білі або кольорові зображення залежно від того, що я хочу на них відтворити. Проте я не можу це з чимось пов’язати — схоже, це інтуїтивна реакція на об’єкт зйомки. Наприклад, я продовжила свою роботу на тему імміграції, над якою я працюю вже багатьох років, у чорно-білому форматі. Звісно, якщо я виконую завдання журналу, я запитую, що вони хочуть, і знімаю відповідним чином».

«Що до того, як я відтворюю на знімках емоції, чесно кажучи, я не знаю. Я просто проводжу час із людьми в їх оточенні, і це, на мою думку, допомагає мені встановити з ними потрібний зв’язок. Звичайно, украй важливу роль грає світло, тому потрібно запастися терпінням, адже щоб дочекатися слушної нагоди, може знадобитися чимало часу».

Веселка над мокрою вулицею, сфотографована на бездзеркальну камеру Canon EOS M5

«Проте іноді — особливо коли потрібно виконати завдання, але немає можливості забезпечити належне освітлення, наприклад весь час іде дощ, — доводиться перетворювати незручності на щось цікаве, а це доволі складно. Крім того, працюючи фотокореспондентом, потрібно швидко адаптуватися до ситуації, яка часто буває нестабільною й вимагає, окрім світла, враховувати безліч інших аспектів».

Останнім замовленням Сари була модна фотосесія на Кубі. Ці знімки суттєво відрізняються від фотодокументальних зображень, зроблених нею в таких місцях, як Палестина й Афганістан, але для Сари різниця значно менша, ніж можна було б уявити.

Сара Керон фотографує модель, за лаштунками модної фотосесії камерою M5

«Досі я робила знімки для індустрії моди в Пакистані й на Кубі, де це спосіб висловити свої сподівання на зміни. Дизайнери в обох країнах розкривають свій творчий потенціал, передаючи основне політичне послання, тож із цієї точки зору я не бачу великої різниці між такими знімками й репортажем у районах конфлікту. В обох цих випадках хороша фотографія має передавати інформацію, а також викликати в глядача певний емоційний відгук. Саме цього я намагаюся досягти як у фотожурналістиці, так і на модних фотосесіях».

На вулицях

Вулична сцена в Гавані, фотограф Сара Керон, камера Canon M5

Створивши за допомогою камери EOS M5 прекрасні відверті знімки того, що відбувається за лаштунками модної фотосесії, Сара вирішила також взяти її на вулиці Гавани. Ми запитали її, що треба робити, щоб стати хорошим вуличним фотографом, і яку камеру для цього краще використовувати.

«У цьому проекті я б хотіла відчути себе мандрівницею в пошуках красивих і дивовижних зображень. Гадаю, для вуличної фотографії такого роду потрібна спостережливість, адже без неї важко відшукати цікаві й унікальні вуличні сцени. Крім того, потрібно вміти швидко реагувати на ситуацію, компонувати кадр і робити знімки. Адже зазвичай у вас є тільки один знімок! Важливо також не турбувати людей, які йдуть у своїх справах. Тому знадобиться щось невелике, непомітне й швидке, от як EOS M5. У цієї камери є також додаткова перевага: можливість знімати файли високої якості у форматі RAW, які можна використовувати для професійних цілей».

Нічний знімок Гавани, зроблений із моря камерою EOS M5

«Працювати з EOS M5 було дуже приємно. Я довго чекала, коли ж Canon зробить таку камеру: легку, маленьку, швидку й водночас потужну. Значна перевага EOS M5 — її універсальність. Я використовувала її в різних ситуаціях (для модної фотосесії, репортажу, вуличної фотографії, зйомки архітектурних споруд і ландшафту) і щоразу отримувала чудовий результат за різних умов освітлення. Я навіть змогла зробити нею знімок нічного моря в імпресіоністському стилі. Зрештою, у мене з EOS M5 склалися чудові стосунки!»